Help, padden in de garage, wat eraan te doen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Help, padden in de garage, wat eraan te doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 20:47

Er zitten in onze garage heel wat padden, we kwamen erachter nadat ik naast de vriezer aan het stofzuigen was, ik voelde en hoorde dat ik iets groots opzoog en toen nog een keer.
Toen haalde ik mijn stang terug en keek en toen zag ik er nog een paar lopen. Ik ben niet gauw misselijk toen wel, schijnbaar vinden ze het heerlijk onder de vriezer en de koelkast, die ernaast staat.
We hebben wat we konden vangen gevangen en in aan de slootkant losgelaten, ze zijn heel teer. Totaal iets van 15 stuks gezien/ gevangen, morgen gaan we verder.
Wat kan je ertegen doen ? Gif ben ik niet zo'n voorstander van, ook omdat we nog drie honden hebben lopen, ik vang ze liever en zet ze dan weer uit, ver weg.
We hebben een gat in de muur geboord voor leidingen, daar zijn ze waarschijnlijk doorgekomen.
Een muis hebben we ook met regelmaat maar dat gaat prima. De romantiek van het buitenleven, heerlijk, heel graag tips, ik vind het ook van die enge beestjes.

Sonja_vR

Re: Help, padden in de garage, wat eraan te doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 08:51

is dat gat nog steeds open?
dat zou je sowieso moeten afsluiten om nieuwe huurders tegen te kunnen houden Clown
(purschuim oid erin spuiten )
verder sja, emmertje en padden rapen maar
zodra het gat dicht is kunnen er ook geen nieuwe meer bijkomen

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:07

Onder de koelkast is het lekker warm (motor e.d.), dus gaan ze daar zitten. Woon je in de route van een paddetrek? Dan ben je er over een paar weken vanzelf van verlost, want die duurt niet lang.....

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:17

Dlegh. Die dingen zijn echt eng. Scheve mond
Gisteravond liep ik de honden uit te laten en ik zag opeens donkere vlekken op de weg. Dus ik schijn even bij met m'n telefoon, was ik toch even blij dat ik stil was blijven staan! Bloos! Zitten er opeens een stuk of dertig van die dingen op de weg! Wow!
Schrok me echt het apenlazerus. Bloos

Ik zou niet weten wat je eraan kan doen. Maar ik zou wel even die gaten dichtmaken als ik jou was, want zo komen er niet alleen padden naar binnen, maar kan er nog wel meer ongedierte naar binnen komen. Knipoog

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 12:16

ja dat gat is al dicht, ik dacht misschien zijn ze te lokken met iets....
ik ga wel even googlen over een paddentrek

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:25

Je bent wel goed bezig om ze te vangen en dan weer uit te zetten. Wat moet je anders? Ja zorgen dat ze er niet komen.
Hoe is het met die twee afgelopen die je in de stofzuiger had zitten? Heb je die er nog uitgehaald?
Vind het toch wel een vreemde plaats in een schuurtje bij de vriezer en koelkast.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:26

Haha een stof"pad" ipv een coffeepad

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 07:57

die in de stofzuiger waren dood, er zit heel veel vocht in die padden, ik heb er vanmorgen weer een gevangen en weer uit gezet.....
het is echt heel vies