Wat mensen toch dankbaar kunnen zijn :D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Froemel

Wat mensen toch dankbaar kunnen zijn :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 23:09

Heey

Ik ging gister door de stromende regen even mijn paard voeren en hij staat op 10-20 minuten fietsen afstand.
Op de heenweg zag ik een hond in de berm liggen, maar daarachter was een wandelaar, ik dacht dus dat die hond van die wandelaar was.
Maar toen ik terugkwam van mijn paardje (op ongeveer 5 minuten afstand) Lag die hond er nog steeds.
Ze zat te rillen van de kou. Ik stapte van mijn fiets en liep naar haar toe, maar ze deed grommen.
Ik ging op mijn hurken zitten en ik zei op een heel blij toontje van, ga je mee naar huis en ik keek haar dus zo aan.
Toen stond ze op en kwam ze naar me toe, ik mocht haar aaien en knuffelen enzo.
Ik liep dus weg en ik riep haar met me mee, ik had haar ondertussen de naam Bruno gegeven.
Was een stoere boxer, toen wist ik nog niet dat het een teefje was. Ze volgde me overal, maar niet als ik op mijn fiets ging zitten.
Ze was al wat ouder, ze heeft een beetje wit bij haar mond en de rest was donker. Ook liep ze al niet meer zo lekker.
Er kwam een auto op de weg naar huis toe naar me toe gereden en vroeg of die hond van mij was.
Ik zei dus nee, want ik had haar net gevonden. Die mensen wouden haar ookal mee naar huis nemen,
maar aan hun liet ze haar tanden zien. Maar ik vervolgde mijn weg, ondertussen was ik ookal helemaal doorweekt.

De hond had me dus de hele weg gevolgd, zonder riempje. Alleen op de Rijksweg waar ik woon,
heb ik haar vastgehouden aan de riem.. Je weet maar nooit. Kwam ik dus aan thuis.
Mijn eigen honden natuurlijk reuze enthousiast! Haha! Nog een vriendje. Alleen die van mij zijn reutjes en zaten er al meteen bovenop.
Dus heb ik ze uit elkaar gezet. Khad Bruno helemaal afgedroogt met een oude handdoek en hem laten liggen in de kamer.
Khad ook de politie gebeld en mijn vader dat er een hond in de ren zat Tong uitsteken. Ik moest naar mijn moeder toe in Roermond.
We hebben een grote ren met een nachthok eraan, waar het warm is. Daar had ze een dik dekentje waarop ze kon liggen,
eten en drinken. En een bal voor de zekerheid.. maar ze was zo uitgeput dat ze meteen ging liggen.
De brokken waren ondertussen wel al op! Tong uitsteken

In de tussentijd dat ik naar mijn moeder was (bleef daar overnachten).
Zijn de baasjes langsgeweest van Bruno om haar op te halen. Ze was al bijna 2 dagen weg!
En overal hadden mensen haar gezien, maar niemand die haar mee naar huis nam. Ik kwam er ook achter dat ze Angel heet.

Maar nu komt het..
Ik kom net van fluiterkorps af (10 uur 's avonds) en ik zie daar een grote bos bloemen staan.
Mijn vader kwam naar me toe lopen en zei dat ik die van de baasjes van Angel had gekregen en dat ze graag eens wouden dat ik
langs kwam, want ze vinden het gewoon buitengewoon dat Angel met mij meeliep, want ze was heel erg eenkennig.
Ik vind dat echt zo lief van die mensen dat ik die bos bloemen heb gekregen!
Maar ik kreeg het ook echt niet over mijn hart om dat beestje in de regen te laten liggen.

Ik moest dit gewoon even kwijt Lachen En ik ga ook zeker langs bij die mensen, kijken hoe Bruno het maakt Clown

Groetjes Michelle!!

Kaitlyn

Re: Wat mensen toch dankbaar kunnen zijn :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:15

dat is nou eens leuk, mensen die je echt dankbaar zijn!~

veel plezier nog bij ''bruno''

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:32

Het is fijn dat mensen het op prijs stellen dat er voor hun dier is gezorgd.
Leuk dat je een bos bloemen hebt gekregen en dat je langs mag komen, ik denk dat de hond je ook wel zal herkennen.

Een aantal maanden geleden liep er hier een teef los die met iedereen meeliep, ik herkende de hond dus heb haar teruggebracht naar de eigenaren.
Mensen gaven als antwoord dat ze wel vaker 'wegliep', de hond mag gewoon vrij buiten lopen...
De volgende keer als ik haar zie zal ik haar maar laten lopen want voor hun is het de normaalste zaak van de wereld geloof ik. Verward

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:40

Wat leuk dat je een bos bloemen gehad hebt van die mensen Haha! Zou ik ook doen als onze hond weg zou lopen en gevonden zou worden door iemand die haar zo goed opvangt!!!
Echt leuk joh Lachen en indd keertje langsgaan! Vinden die mensen vast heel erg leuk Lachen En Angel/Bruno waarschijnlijk ook!! (lekker kluifje meenemen! Doet het altijd goed Tong uitsteken)

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:45

wat een leuk verhaal Haha! aardig van die bloemen, zo hoort het ook Haha!
het is toch je hond, als die al 2 dagen kwijt is!!
gelukkig kwam ze met je mee, en leuk dat je haar weereens kanbezoekn Haha!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:47

Nou, die bloemen heb je dik verdiend hoor! Afgod Goed van jou dat je toch de moeite hebt genomen voor Angel. OK dan!

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:40

Hartstikke goed gedaan hoor! *LOL*

Mensen zijn inderdaad vreselijk dankbaar.
Heb al herhaaldelijk dieren gevonden.
Eén keer op weg naar mijn werk (dierenartsenpraktijk), zag ik heel vrolijk een Golden Retriever en een New Foundlander door de regen in de weilanden baggeren! Lachen
Zag er gezellig uit, maar op de weg zonder mensen erbij, klopt toch niet.
Dus heb ze heel vrolijk geroepen, achterdeur van auto opengedaan en hoppa, daar had ik 2 vieze, smerige en hijgende honden achter in me nek. Haha!
Op de praktijk bleek gelukkig dat ze gechipt waren, dus mensen gebelt en nog geen 10 minuten later stonden ze op de stoep (gelukkig, want ze braken de hele praktijk af!). Ont-zet-tend dankbaar, traantjes van geluk, ze waren al zo lang aan het zoeken geweest!
Weer 10 minuten later had ik een prachtige bos bloemen op mijn balie staan! Lachen

Heb ook een keer een oudere, vermagerde, niet zo'n lieve hond gevonden, 's avonds laat.
Hond liep op landweg waar weinig mensen langskwamen, maar die die langskwamen, reden flink hard. En in het donker zou je hem niet snel zien.
Dus ik auto weer aan de kant, hond geroepen, maar heb er een paar keer achteraan moeten rijden.
Uiteindelijk heeft een meneer mij geholpen (die durfde wel, want hond liet duidelijk merken níet gewenst te zijn van mannen) en heb hem meegenomen naar huis.
Thuis hond in de schuur gelegd (onze eigen honden, zouden niet blij zijn met een 'indringer') met dekens en met wat eten en drinken. Ben zelf op de grond gaan zitten en hond kwam voorzichtig bij mij op mijn benen liggen.
Heb de dierenambulance gebeld die hem na een half uur al kwamen halen, hebben hem in Winterswijk ook naar het asiel gebracht (eigenaar kennen we vrij goed). Bleek dat hondje wel een eigenaar had, maar die er niks voor voelde hem te komen halen.
Daarna is hond de adoptie-procedure ingegaan, ondanks dat ze hem weinig kans gaven als mannen-hater, oud en veel verzorging nodig. Heb er een paar traantjes om gelaten, voor zijn slechte vooruitzicht.
En een paar maand geleden hoorde ik, dat ie een nieuwe eigenaar heeft gevonden! Een wat oudere weduwe.
Nou, geweldig toch??

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:05

gelukkig zijn er zulke mensen

ik ben 2x een hondje gevonden. 1x onder onze schuurtje (waren net terug van vakantie en hadden een pup) beeste zat helemaal onder de vlooien en wou eigelijk niet komen. Uit eindelijk kwam ze toch naar ons toe en was wel lief. Maar zat onder de vlooien en tja wij hadden net een pup die 2e enting nog niet gehad. dus kon de hondje bij de buren even terecht. Na 3 dagen de eigenaren gevonden ze waren supper blij

en een keer in het park ene paar jaar later.Ik was me hond aan het uitalten kom ik een jack russel tegen. Voor iedereen was ze bang maar mij liep ze achterna. Kon haar niet pakken maar liep achter me aan. Dus ik hop naar de dierenarts. En ze had een chip. Ook die eigenaar was super blij haha

oja en laast vond ik weer een grote hond. Maar ik vertrouwde hem niet hij was aan het blaffen is opzich niet erg. Maar kwam niet en als ik weg liep kwam hij achter me aan. Opzich geen ramp hoor maar als ik me omdraaide ging hij weer blaffen enz. En ik voelde me neit vertrouwd bij die hond echt zo ik grijp je een keer van achteren. haha

Heef thij niet gedaan hoor. Gelukkig kwam de eigenaar al aan fietsen hij was wel opgelucht.