Hond doodsbang voor voerbak!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Hond doodsbang voor voerbak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 16:52

Mijn hond is 10 jaar en is doodsbang voor de voerbak sinds ongeveer 4 dagen.
Heel soms als ze echt honger heeft pakt ze een brokje en dan rent ze als een gek weg. Het zijn spiegelende ronde bakken. Dus we dachten misschien ligt het daaraan. Een andere voerbak, maar nog zo bang. Ook in de keuken waar alle voerbakken staan voelt ze zich niet op haar gemak. Daar rent ze heel zenuwachtig steeds omheen.
Ze is echt heel zenuwachtig. Rent 's avonds steeds van de voerbak pakt heeel soms een brokje en rent weer als een gek naar de kamer. Ze loopt dan echt met de staart tussen de benen.

Hoe kan dit komen en hoe gaat het weer over?

Cassidy

Re: Hond doodsbang voor voerbak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:55

Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat er iets gebeurt is, maar een dergelijke dramatische gedragsverandering zou met toch aan het denken zetten. Ik wil je niet bang maken maar het zou op een hersentumor of een hersenbloeding kunnen duiden. Is ze rustiger als jij er bij blijft? Probeer eens op een andere plek te voeren dan normaal. En ik zou een afspraak maken bij de DA.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:56

Is er misschien iets gebeurd in de keuken met de voerbak (laten vallen of zo iets)
Ik heb ook een hond die niets van chromen voerbakken moest hebben, wij hebben toen een stenen bak gekocht en het probleem was snel opgelost..
Maar als hij er altijd al uit heeft gegeten is dat best raar, dan moet er volgensmij iets gebeurd zijn ....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:05

Maar als het probleem onafhankelijk is van de voerbak (andere voerbak geeft het zelfde resultaat) denk ik zomaar niet dat het komt omdat ze is geschrokken van de voerbak. Misschien voelt ze zich niet meer veilig in de keuken, daarom ook de vraag wat ze doet als je op een ander plek voert.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 17:07

Okee bedankt ik zal het eens proberen ! Lachen

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:11

heb je 1 hond of meerdere?

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:12

Als je het voer gewoon op de grond legt eet ze het dan wel op? Dan weet je 100% zeker dat het van de voerbak komt

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 17:14

@TInkermuts: Ik heb 1 hond.

@Fantast: Uit de hand eet ze het altijd, soms niet van de grond meestal wel. Maar ik heb wel al het voer in een ander bakje gedaan en dat hielp niet:P Of ze dacht nog steeds dat het die andere was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:17

ik zou idd op een andere plek gaan voeren, het hoeft natuurlijk niet aan de voerbak te liggen, maar het kan ook aan die plek liggen, je zou kunnen proberen om de voerbak in de kamer te zetten.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 20:10

ik vroeg dat omdat er misschien onenigheid was geweest tussen de honden om het voer, maar dat kan dan niet.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 20:14

Zoals ik begrijp hebben jullie metalen voerbakken, van die glimmende?
Heb je al eens een voerbak van aardewerk geprobeert?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 11:55

We hebben gister nieuwe voerbakken gekocht. Kijken of het zo goed is en anders nog even op een andere plek proberen.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 19:45

een dusdanige gedragsverandering zou ik ook even een bezoekje brengen bij de dierenarts hoor. Als je hond al 10 jaar eet uit een rvs bak waarom dan heel plotseling zo bang reageren?!

Als ze niet uit die andere bak wil eten echt even een afspraak maken bij de DA hoor !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 22:03

Hm. Een van mijn oppashonden is ook als de dood voor van die ijzeren voerbakken (vanwege het lawaai denken we).
Maar je hebt ook al een andere voerbak geprobeerd.. Ik zou het niet weten eerlijkgezegd, maar ben wel heel benieuwd. Hou je ons op de hoogte? Lachen

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 22:06

heeft ze sinds kort eenandere halsband aan? sommige honden zijn doodsbang voor het tikken van slipketting/entplaatsjes etc. tegen hun voerbak en eten dan ook opeens niet meer.

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 22:07

Onze hond is als de dood voor staanders voor voerbakken, hij was eens onbenullig aan het eten en kreeg toen het ding op zijn snufferd. Misschien dat er iets gebeurd is??
Anders toch maar even langs de dierenarts gaan... Zoals de meesten al zeggen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 22:08

ikke20 schreef:
heeft ze sinds kort eenandere halsband aan? sommige honden zijn doodsbang voor het tikken van slipketting/entplaatsjes etc. tegen hun voerbak en eten dan ook opeens niet meer.

dit wou ik net zeggen ja Ja
dit heeft onze hond ook Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 22:09

kan het zijn dat ze met ijzeren voerbakken een schok krijgt?
dus statisch is?

voer haar een tijdje vanaf de grond of een bord en probeer van daaruit eventueel op een andere plek voeren de bak weer aan te bieden?

onze hond heeft het ook es gehad,maar had dus echt met statisch zijn te maken, toen heb ik haar een tijd van een gewoon bord gevoerd en op een andere plek en toen ging het beter
Laatst bijgewerkt door ellepel op 29-09-07 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 22:10

of voer op een schoteltje leggen Lachen

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 09:34

Ik denk dat je niet gelijk naar je da hoeft te gaan rennen, eerst eens kijken of het een verklaarbare oorzaak heeft, die tip over de penning vind ik erg goed.

Hoe is je hond van karakter, is ze schrikkerig, dan zou het heel goed mogelijk zijn dat er maar een kleine aanleiding voor geweest hoeft te zijn om deze angst te ontwikkelen.
ik zou eerst eens een aantal andere bakken proberen of idd van de grond voeren.

Ik heb zelf ook een eetprobleem met 1 van mijn honden, deze komt bij een fokker vandaan die 14 volwassen honden rond had lopen, er stonden een aantal voerbakken waar zowel de pups als de volwassen dieren uit moesten eten, daardoor werden de pups vaak weggebeten bij de bakken.
Ik heb dus 1 van die pups, resultaat is dus een hond die eten echt verschrikkelijk vind en vooral uit een bak, wij gooien altijd een gedeelte v/h voer uit de bak op de grond, als hij dan moed verzamelt heeft om te gaan eten dan begint hij aan wat er naast de bak ligt en de honger overwint dan en eet hij ook uit de bak.
Maar als hij echt een angstmoment heeft gooien we hetallemaal uit de bak, vind het niet nodig om hem te dwingen om uit de bak te eten.
Hij is nu 4 en het lijkt erop dat hij deze angst niet kwijt gaat raken.

Dit is echt heel sneu en een erge fout van bij de fokker, hier kwam dus ook mijn vraag vandaan of je meerdere honden had.