Ik kwam op deze site terecht via het onderschrift van een bokker, en ik heb met tranen in mijn ogen de verhalen bij de honden gelezen...
http://www.ace-charity.org/du/home.asp
En wat vind ik het geweldig dat er mensen zijn als hun!
En wat worden er toch een hoop honden verwaarloosd... In dat soort landen word er heel anders tegen dieren aangekeken als hier...
Ook hebben mijn oom en tante er een Podenco geadopteerd, echt een prachtige lieve hond.
Ik en mijn vriend overwegen een hond te adopteren, alleen is er zoveel keuze!
Willen we dan een pup, of zullen we een oude hond, die er al 6 jaar woont nog een paar mooie jaren gunnen?
Volgens mijn moeder weet zo'n oude hond niet beter, dan dat hij daar woont, en raakt hij mischien juist van de rel als hij hier komt te wonen. Straks kan hij niet overweg met onze Cockers, of word mijn jonge neefje van 3 hem te veel en haalt hij uit...
Een vriendin van mij zegt, neem dan een jonge hond, die heeft nog een heel leven voor zich, en kan zich beter aanpassen.
Toch blijft mijn gevoel zeggen, geef zo'n oude hond een kans... Ik lees met tranen in mijn ogen het verhaal van Chocolata, die al 10 jaar is en er al 6 jaar woont, omdat ze zo verlegen is en dus niet opvalt.
Het liefst neem ik alle honden hier, maar dat kan natuurlijk niet.
Ik kan een heel goed tehuis bieden, we wonen op een boerderij met veel grond en veel dieren. Zelf hebben we 3 Cockers, die heel speels en sociaal zijn.
Wat vinden jullie?