Shin/ ace, wat een super organisatie!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anneke

Shin/ ace, wat een super organisatie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 11:15

Ik kwam op deze site terecht via het onderschrift van een bokker, en ik heb met tranen in mijn ogen de verhalen bij de honden gelezen...
http://www.ace-charity.org/du/home.asp
En wat vind ik het geweldig dat er mensen zijn als hun!
En wat worden er toch een hoop honden verwaarloosd... In dat soort landen word er heel anders tegen dieren aangekeken als hier...

Ook hebben mijn oom en tante er een Podenco geadopteerd, echt een prachtige lieve hond.

Ik en mijn vriend overwegen een hond te adopteren, alleen is er zoveel keuze!
Willen we dan een pup, of zullen we een oude hond, die er al 6 jaar woont nog een paar mooie jaren gunnen?
Volgens mijn moeder weet zo'n oude hond niet beter, dan dat hij daar woont, en raakt hij mischien juist van de rel als hij hier komt te wonen. Straks kan hij niet overweg met onze Cockers, of word mijn jonge neefje van 3 hem te veel en haalt hij uit...
Een vriendin van mij zegt, neem dan een jonge hond, die heeft nog een heel leven voor zich, en kan zich beter aanpassen.
Toch blijft mijn gevoel zeggen, geef zo'n oude hond een kans... Ik lees met tranen in mijn ogen het verhaal van Chocolata, die al 10 jaar is en er al 6 jaar woont, omdat ze zo verlegen is en dus niet opvalt.

Het liefst neem ik alle honden hier, maar dat kan natuurlijk niet.

Ik kan een heel goed tehuis bieden, we wonen op een boerderij met veel grond en veel dieren. Zelf hebben we 3 Cockers, die heel speels en sociaal zijn.

Wat vinden jullie?

Snoevie

Re: Shin/ ace, wat een super organisatie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:55

lief van je hoor,ik kan me je gedachtengang helemaal voorstellen,ik moet die verhalen ook niet teveel lezen.
overal zitten de asiels propvol(hier ook overigens Knipoog )
wij hebben ook een oud hondje geadopteerd(11 jaar,hier in NL)en die doet het echt super,ontzettend lief voor onze neefjes en nichtjes

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:33

Tja, als je de ruimte hebt.. Maar wat snoevie ook al zegt, hier in NL zijn ook schrijnende gevallen die een fijn huis zoeken. Het blijft moeilijk, zeker als je dit soort verhalen leest. Het is dat ik geen tijd heb voor een hond, anders wist ik t wel....

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:36

Mijn grote hond komt ook van een stichting (ze komt uit Griekenland, van de straat).

Maar het kan inderdaad ook goed fout gaan. We hadden er nog één geadopteerd uit Spanje, een Podenco, en die raakte inderdaad helemaal van de rel. Hij is uiteindelijk waarschijnlijk ook niet meer goed terecht gekomen. Er zat gewoon echt een kronkel los.

En tsja. Eigenlijk is het natuurlijk wel onzin dat wij allemaal honden uit het buitenland gaan halen, terwijl de asiels in Nederland al tjokvol zitten. Die dieren uit het buitenland verdienen ook een kans hoor, maar om nou te zeggen dat het echt handig is..

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:50

Wij hebben ook een hond uit Spanje geadopteerd, wel via een andere stichting (La Linea, http://www.animalinneed.nl).
Of ik het hierna weer zou doen, weet ik niet. Deze hond heeft een behoorlijk trauma opgelopen in Spanje. Het gaat hier wel goed opzich, maar het geeft toch behoorlijk wat meer werk dan een 'normale' hond.
Die van ons was nog maar een pup toen we hem kregen, en is in die tijd dus al behoorlijk getraumatiseerd. Áls ik het nog een keer zou doen, zou ik in ieder geval zeker weer een pup nemen, en geen oudere hond. Ik denk dat het voor zo'n oudje moeilijk is om zich nog aan te passen. Bovendien heeft een jonge hond nog een heel leven voor zich.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:03

Mijn hondje komt ook van deze stichting ik ben nu ook vrijwilliger bij Shin ik plaats o.a advertenties en doe huisbvezoekjes Haha!

Heb trouwens helemaal geen problemen met mn spaanse hondje , ze is super vriendelijk super met honden naar kinderen alles.
eerst was ze wel wat verlegen maar nu ze eenmaal los is gekomen gaat het super ook samen met mn andere hondje !

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:06

Mijn liefste rumba meis komt ook van deze stichting.Inmiddels is ze al zo'n 3 jaar bij ons Lachen

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:44

een super organisatie idd. Ik was helemaal verliefd geworden op een pupy die onder deze organistatie op mp stond ze is helaas verkocht maar ze was zoooo onwijs leuk. Jammer dat wij geen hond mogen me ouders willen dat niet maar ik denk dat ik zelde nog zn leuke hond zie. Dat was echt de leukste hond die ik ooit heb gezien

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:12

ooo welke was het ?? ik plaats advertentie's op MP dus nu ben ik wel benieuwd Lachen

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 12:17

Mijn 2 (1 is overleden) cockers komen ook van Ace/Shin.
Ik heb van te voren gevraagd of ze getest konden worden op kinderen en katten. Dat is gebeurd.
Het zijn lieve honden.