mijn konijn is best wel dun
weten jullie wat ik hem kan voeren om wat dikker te krijgen?
helpp!!
En dan had ik nog een vraag
kun je een konijn wassen?
heeft iemand daar ervaring mee?
xx
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Nathachou schreef:Heeey!
Als je dat hebt gechecked en er is niks aan de hand, zou ik geen brood geven. Daar zitten veels te veel specerijen in, te veel zout, etc. allemaal erg ongezond voor je konijn!

.
en het liefst heel erg gevarieeërd!), de rest is allemaal onnodige prut
..
echt een schatje maar ik heb hem/haar (geen idee wat het was) nog nooit gewassen. en dun werd ze op een gegeven moment ook wel en daarna is ze dood gegaan. maar 10jaar vind ik vrij oud voor een konijn dus ik denk dat ze dunner is geworden door ouderdom en soms ietsjes te weinig eten (na 10jaar vergeet iedereen zijn konijn wel eens eten te geven..). nu niet denken dat ik hem nooit te eten gaf het kwam soms voor
Maar hij vind het droogvoer toch het lekkerst als hij mag kiezen
. Maar dit is dus gewoon een dikmakertje. Geldt dit overigens ook voor cavia's? Die eten echt de oren van mijn hoofd.. Ze piepen zo vaak om eten, en het zijn best dikkertjes haha. Ik geef ze niet meer dan 1 stuk groente, maar best een groot stuk. Het zijn net piranha's in 5 minuten is alles op! En als mijn konijn vol zit, stopt hij ook met eten.
die kunnen eigenlijk ook best op alleen groente leven.
), chinakool, klein beetje sla (niet teveel omdat er teveel natrium of calcium in zit, weet niet meer zeker welke van de twee het was) en nog wel meer koolsoorten. Nu hoor ik al denken van: Nee, mag niet, want kunnen ze gas krijgen! Dit is inderdaad ook zo, als je dit combineert met het droogvoer. Beide dingen verteren heel anders, waardoor ze inderdaad buikpijn kunnen krijgen (zelfde verhaal als bij een hond als je vers en brokken tegelijkertijd geeft). Dus aan de koolsoorten zou ik pas beginnen als je helemaal van de brokken af bent.
je moet wel voldoende groente geven, dus niet alleen een plakje wortel per dag, dat is te weinig!