Gezocht! iemand die Karthuizer kittens Fokt!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

Gezocht! iemand die Karthuizer kittens Fokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 17:46

hallo, de titel zegt het eigenlijk al!
Ik ben op zoek naar iemand die karthuizer kittens fokt, Niet omdat ik een karthuizer wil! maar omdat ik nieuwschierig ben wat die persoon van mijn Bijou vind! Knipoog
Bijou is een kruising europees korthaar, maar weet niet met welk ander ras! maar mijn DA vind hem op een karthuizer lijken dus vandaar mijn vraag!
Alle karakter eigenschappen, kleur, ogen, komen overeen met de karthuizer, en ik was benieuwd of de mensen die er mee bekend zijn dat ook vinden.

Ik hoop dat er mensen zijn! die bekend zijn met dit ras en mij kunnen vertellen of bijou overeen komt met het ras!

Groetjes!!! Knipoog

Chichiba

Re: Gezocht! iemand die Karthuizer kittens Fokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:33

De kans dat het een kruising met een karthuizen (chartreux) is is erg klein.
Het is zowiezo een ras wat niet erg veel voorkomt. Daarnaast is er eigenlijk niet achter te komen of het idd een kruising met een raskat is.

Neem eens een kijk je op de volgende link http://www.kittentekoop.nl/lichartr.html daar staan een aantal fokkers op...Hopelijk kunnen ze je verder helpen.

Ben niet nieuwsgierig maar een fotootje zou leuk zijn Knipoog

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 19:46

Chichiba schreef:
De kans dat het een kruising met een karthuizen (chartreux) is is erg klein.
Het is zowiezo een ras wat niet erg veel voorkomt. Daarnaast is er eigenlijk niet achter te komen of het idd een kruising met een raskat is.

Neem eens een kijk je op de volgende link http://www.kittentekoop.nl/lichartr.html daar staan een aantal fokkers op...Hopelijk kunnen ze je verder helpen.

Ben niet nieuwsgierig maar een fotootje zou leuk zijn Knipoog

Haay! Knipoog Bedankt voor je reactie, ik ga zeker is op de site kijken en de vraag daar is stellen!
Ik weet dat de kant misschien 0,10% is omdat de karthuizer erg weinig voor komt! maar mijn DA zei me ook al dat hij daar erg veel op lijkt, dus ik dacht " laat ik gewoon is vragen aan de mensen die er wel verstand van hebben "

Ik zou even een paar fototjes van Bijou plaatsen Haha!

Afbeelding

Afbeelding

en zo als hij nu is

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nog 1 van een echte Karthuizer Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:58

Eerlijkgezegd vind ik hem gewoon op een blauwe HTK kat lijken. Zo een waarvan wij dozijnen binnen krijgen in het asiel. Haha! Knipoog

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 20:12

Wuis schreef:
Eerlijkgezegd vind ik hem gewoon op een blauwe HTK kat lijken. Zo een waarvan wij dozijnen binnen krijgen in het asiel. Haha! Knipoog

zelf vind ik dat ook wel hoor!! het maakt me ook niet uit wat voor kat het is Knipoog maar hoor veel reacties van kattenmensen, en van mijn dierenarts,
dus vandaar dat ik nieuwschieriger wert Clown
Blauw is ook niet zo heel bijzonder! Knipoog het is gewoon een vervaging van zwart Haha! ( gehoord van een fokker Haha! )

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:39

Ik vind het in ieder geval een heel mooi katje...maar ook 'gewoon' een hele mooie blauwe HTK...

Mijn ervaring (zelf en van horen zeggen) is dat vele dierenartsen toch geen verstand hebben van rassen (niet dat de jouwe dat niet heeft hoor)...Zo vinden ze een Coon kater van 9 kilo veel te zwaar...terwijl dat toch echt regelmatig voorkomt...Dat hoort bij het ras...Om 1 voorbeeld te nemen...Ze kijken dan alleen naar het gewicht...dat kun je dan niet vergelijken met een HTK...

Als je een goede DA hebt niet natuurlijk...die kijkt naar de bouw en het ras...

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 15:52

Chichiba schreef:
Ik vind het in ieder geval een heel mooi katje...maar ook 'gewoon' een hele mooie blauwe HTK...

Mijn ervaring (zelf en van horen zeggen) is dat vele dierenartsen toch geen verstand hebben van rassen (niet dat de jouwe dat niet heeft hoor)...Zo vinden ze een Coon kater van 9 kilo veel te zwaar...terwijl dat toch echt regelmatig voorkomt...Dat hoort bij het ras...Om 1 voorbeeld te nemen...Ze kijken dan alleen naar het gewicht...dat kun je dan niet vergelijken met een HTK...

Als je een goede DA hebt niet natuurlijk...die kijkt naar de bouw en het ras...

ja bedankt Haha! Bijou is idd een hele mooie kat! dat hoor ik aan alle kanten! Bloos maar dat klopt wel wat jullie zeggen! DA's weten soms niet eens wat ze zeggen, dat heb ik idd wel vaker mee gemaakt, niet dat ze niet weten wat je dier mankeerd hoor maar vaak moet je daar vaker voor langs komen voor dat ze weten wat het is, zo is mijn moeder van de week naar huis gestuurt met haar hond met een darmontsteking, maar vandaag belde me moeder weer om me te vertellen dat haar hond weer ziek was! is ze vandaag weer heen geweest, blijkt dat haar hondje parvo heeft! maar ze is er wel tegen geent! daarvoor is ze dan nu 4 keer heen geweest om vervolgens vandaag te horen dat ze parvo heeft, gelukkig was de parvo goed onderdrukt door de antibiotica die ze voor haar darmontsteking had gehad,!
Nu blijft de 2 nachten bij de DA en dan kijken we hoe het gaat! Clown

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:49

Indd...Je moet als 'baasje' vooral meedenken...Jij kent je dier het beste...
Ik vraag op verschillende fora wel menigen en dan weet ik wat ik aan de DA kan vragen...Is het dit...kan het dat zijn?
Dat schiet iets meer op...En vooral op je gevoel af gaan...

Gaat het allemaal wel goed komen met het hondje van je moeder?...Parvo is niet niks...

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 19:31

Chichiba schreef:
Indd...Je moet als 'baasje' vooral meedenken...Jij kent je dier het beste...
Ik vraag op verschillende fora wel menigen en dan weet ik wat ik aan de DA kan vragen...Is het dit...kan het dat zijn?
Dat schiet iets meer op...En vooral op je gevoel af gaan...

Gaat het allemaal wel goed komen met het hondje van je moeder?...Parvo is niet niks...

Ja het gaat helemaal goed komen met mijn moeders hond hoor! ze mag morgen weer naar huis! Haha! ze waren er vroeg genoeg bij!
ik heb gehoord dat het al weer een stuk beter gaat met mijn moeder haar hondje, ( het is trouwens de hond op 1 van de foto`s van bijou Haha! )

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 10:44

Wat een droppie...gelukkig gaat het al weer veel beter...