Poes te opdringerig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amigos_

Poes te opdringerig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 14:11

Sinds een paar dagen hebben wij een nieuw poesje, ze is 4 maandjes oud en verder hartstikke lief. Er is alleen 1 minpunt aan mevrouw ze is vreselijk opdringerig ze wil de hele dag aandacht en eist dit dan ook op!

Als ik even geen aandacht aan haar besteed kruipt ze letterlijk in me nek en bijt ze me desnoods net zo lang tot ze word aangehaald. Ze wil niet op zich zelf slapen altijd op schoot en het liefst zo dicht mogelijk bij je gezicht, ik kan haar wel 20 keer in haar mandje leggen maar ze komt evenhard weer terug.

Mist ze misschien haar oude "thuis" ofzo dat ze zo aanhankelijk doet?

En moet ik haar nou bij me houden of toch 20 keer in haar eigen mandje leggen???

xdenisex

Re: Poes te opdringerig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:24

Het is denk ik gewoon wennen voor haar. Ze ziet jou als vertrouwd iemand waar ze zich veilig voelt.

Ik heb hier ook een kitten van bijna 5 maanden en als hij geen aandacht krijgt gaat hij de hele tijd mauwen, heel lief maar soms wordt je er gek van.

Ik zou haar lekker bij je laten, alleen als ze gaat bijten gewoon in haar nekvel pakken en zeggen dat ze dat niet mag.
Dat is gewoon stout gedrag.

Ik hoop dat het met de tijd minder wordt. Misschien is een maatje goed, dat ze zich op een andere kat kan richten als het niet over gaat.

Over ruim vier maanden (poesje is in de maak Knipoog) krijgen wij er 1 bij, misschien wordt het dan wat minder bij die van mij.

Succes!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:31

Ik snap precies wat je bedoeld.
Heb hier een poes en kater lopen (broer en zus) en zijn ook echt aandacht vragers.
Poesje knuffelt je dood en mauwt als ze geen aandacht krijgt en de kater gaat op het toetsenbord liggen als je zit te computeren om aandacht te krijgen. Ook krabt hij behang als ik hem geen aandacht geef dat soort dingen.

Dat mauwen straf ik niet af maar dingen zoals behang krabben pak ik hem toch wel even in zijn nekvel.

Dat zou ik bij de jouwe dus ook doen, af en toe knuffelen (tot je het zelf zat bent Knipoog ) en als ze bijt in der nekvel pakken en op de grond zetten. Na een tijd heeft ze wel door dat die manier niet werkt.

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 14:58

Ja ze mauwt ook echt de hele tijd als je even niet naar de haar omkijkt. Ik straf haar wel hoor als ze me bijt, maar dan kijkt mevrouw gewoon van ik doe het lekker toch weer.

Idd zal ze ook natuurlijk nog heel erg moeten wennen, en ik wil haar heus op haar gemak stellen en aaien maar het komt niet altijd even goed uit!

Zelfs nu ligt ze bijna helemaal op de laptop omdat ze niet wil dat een ander "ding" aandacht krijgt.

Verder is ze wel heel lief hoor Bloos en ben ook ontzettend blij met haar!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:00

misschien een rare oplossing maar ik zou er een 2e poesje bijzetten zodat ze fijn samen kunnen dollen. Kan ze al d'r energie kwijt en kan ze fijn spelen met de ander. Wij hebben er thuis 5 lopen en die vermaken elkaar prima.

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 15:02

laura1987 schreef:
Ook krabt hij behang als ik hem geen aandacht geef dat soort dingen.
Dat mauwen straf ik niet af maar dingen zoals behang krabben pak ik hem toch wel even in zijn nekvel.

Gister probeerde ze idd mijn net behangen muur te slopen, heb dr opgepakt streng toegesproken en haar aan de krabpaal gezet, dit werkte gelukkig ze ging daaraan verder.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:03

Ik denk niet dat een 2de poesje persé de oplossing kan zijn.
Ik heb 3 katten hier rondlopen waarvan 2 ook aandachtsvragers.
De poes kijkt niet eens om naar de andere die heeft alleen oog voor mij en als ik er niet ben voor iemand anders die met haar knuffelt.

edit: typfout
Laatst bijgewerkt door laura1987 op 26-09-07 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:03

Is de poes alleen of heb je meerdere katten beesten?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:04

Amigos_ schreef:
laura1987 schreef:
Ook krabt hij behang als ik hem geen aandacht geef dat soort dingen.

Gister probeerde ze idd mijn net behangen muur te slopen, heb dr opgepakt streng toegesproken en haar aan de krabpaal gezet, dit werkte gelukkig ze ging daaraan verder.

Haha wel grappig om te lezen dat jou kat in zijn eentje doet wat er 2 bij mij apart doen zeg maar Knipoog
De jouwe is een alles in 1 Clown

Wat je ook kan doen is bijv nat spuiten met een plantenspuit als ze behang krabt...
Ik kan je namelijk vertellen dat behang krabben van kwaad naar erger gaat en je dan steeds sneller opnieuw kan behangen.

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 15:04

Natascha schreef:
misschien een rare oplossing maar ik zou er een 2e poesje bijzetten zodat ze fijn samen kunnen dollen. Kan ze al d'r energie kwijt en kan ze fijn spelen met de ander. Wij hebben er thuis 5 lopen en die vermaken elkaar prima.

Nou dit is eventueel echt een noodoplossing. Mocht er echt niks anders lukken zal ik met mijn vriend idd overleggen om een 2e poesje te nemen. Maar ik hoop dat we het met haar gewoon kunnen oplossen.

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 15:07

marleen_usar schreef:
Is de poes alleen of heb je meerdere katten beesten?

Poes is alleen, we wonen hier net en zijn nog aan het klussen, maar omdat ik van huis uit altijd dieren heb gehad voelde ik me hier toch wel erg alleen. Dus kwam zij een paar dagen geleden bij ons wonen. Nou ik heb altijd katten gehad maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 15:09

laura1987 schreef:
Haha wel grappig om te lezen dat jou kat in zijn eentje doet wat er 2 bij mij apart doen zeg maar Knipoog

Wat je ook kan doen is bijv nat spuiten met een plantenspuit als ze behang krabt...
Ik kan je namelijk vertellen dat behang krabben van kwaad naar erger gaat en je dan steeds sneller opnieuw kan behangen.

Haha! Me vriend was ook niet erg blij, dat behang zit er pas op hihi gelukkig is dat de enige kamer met behang Clown

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:11

Overigens zeg ik niet dat ik het niet beter vind voor een kat om met zijn tweeen te zijn.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:12

Amigos_ schreef:
laura1987 schreef:

Haha! Me vriend was ook niet erg blij, dat behang zit er pas op hihi gelukkig is dat de enige kamer met behang Clown

Nee dat geloof ik best, ik ben ook niet blij als de mijne het doet hoor.
De mijne doet het ook puur om aandacht te krijgen.

Ik lig in bed met mijn ogen dicht en geef hem geen aandacht, dan eerst komt hij bij me kijken en als ik hem nog geen aandacht geef gaat hij behang krabben. Ik geef hem vervolgens op zijn kop en dan komt hij knorrent bij me liggen Slapen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:12

Poezen zijn erg eigenzinnig. In de mand leggen zoals je bij een hond snel doet, heeft volgens mij weinig zin. Poezen kun je namelijk slecht africhten/ commando´s aanleren omdat ze van nature hun eigen weg gaan.

Ik zou het gewoon negeren en slecht gedrag wel corrigeren (behang krabben, ongewenst op je nek/ schoot springen of op tafel lopen).

In ieder geval vroeg mee beginnen, als je nu al dat aandacht opeisen toe blijft staan en in de hand werkt heb je straks helemaal elke seconde van de dag een kat aan je bips vastgeplakt vrees ik Knipoog

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 15:14

laura1987 schreef:
Overigens zeg ik niet dat ik het niet beter vind voor een kat om met zijn tweeen te zijn.

Ik ook niet hoor, en ik weet ook zeker dat er in de toekomst nog wat diertjes bij zullen komen. Maar het was niet de bedoeling nu al meteen een 2e erbij te nemen. Mocht dit uiteindelijk echt de oplossing zijn kan ik er altijd nog voor 1 rondkijken. Wilde eerst even rondvragen of dit vaker voorkomt en wat de baasjes ermee doen.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:15

Amigos_ schreef:
laura1987 schreef:

Ik ook niet hoor, en ik weet ook zeker dat er in de toekomst nog wat diertjes bij zullen komen. Maar het was niet de bedoeling nu al meteen een 2e erbij te nemen. Mocht dit uiteindelijk echt de oplossing zijn kan ik er altijd nog voor 1 rondkijken. Wilde eerst even rondvragen of dit vaker voorkomt en wat de baasjes ermee doen.

Even een vraagje.
Je bent nog aan het verbouwen en voelde je alleen en heb daarom een kat genomen.
Waarom kan je er dan nu niet nog 1 bij doen?
Ik bedoel ik vind altijd dat 1 kat net zoveel in de weg loopt als 2.

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:16

ah zo lief joh, ik zou zeggen lekkker vertroetellen en veel aandacht geven ik heb een poes van 18 die ook altijd om aan dacht scheeuwt (letterlijk:) en altijd op mn schoot zit vastgeplakt en commentaar heeft als ik even mn been wil bewegen omdat deze naar ene aantal uur dood aan het gaan is =) maar eigenlijk is het ook erg leuk beestje ziet me blijkbaar graag en ze loopt me ook altijd overal achterna alleen maar leuk.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:20

1natascha schreef:
ah zo lief joh, ik zou zeggen lekkker vertroetellen en veel aandacht geven ik heb een poes van 18 die ook altijd om aan dacht scheeuwt (letterlijk:) en altijd op mn schoot zit vastgeplakt en commentaar heeft als ik even mn been wil bewegen omdat deze naar ene aantal uur dood aan het gaan is =) maar eigenlijk is het ook erg leuk beestje ziet me blijkbaar graag en ze loopt me ook altijd overal achterna alleen maar leuk.

Mij lijkt het niet echt goed dit kitten aandacht te blijven geven. Ik bedoel ze moet niet altijd haar zin krijgen. Tuurlijk is ze schattig en heeft veel aandacht nodig maar af en toe is het ook genoeg.

Dit vind ik hetzelfde als dat je een puppy hebt en die zijn speeltje bij jou komt leggen waarna jij weer met hem gaat spelen. Dit doe je toch ook niet de hele dag door?

Zo geef jij ze alleen maar meer reden om ook het negatieve gedrag door te zetten.

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 15:25

laura1987 schreef:
Even een vraagje.
Je bent nog aan het verbouwen en voelde je alleen en heb daarom een kat genomen.

Dat is waar, heb er eigenlijk gewoon niet echt aan ged8 meteen 2 katten in huis te nemen. Zal vanavond eens met mijn vriend overleggen (bij hem doet ze het overigens niet).

En begrijp me niet verkeerd ik vind het absoluut niet erg haar aandacht te geven, knuffelen, spelen vertroetelen. Ik vroeg me gewoon af waarom ze zo opdringerig was, terwijl ze echt genoeg aandacht van me krijgt. Maar ik heb ook weleens andere dingen te doen dan heel de dag met mevrouw op schoot te zitten.
Laatst bijgewerkt door Amigos_ op 26-09-07 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:27

misschien heb je wel gelijk ik heb ook geen verstand ik weet niet wat het beste zou zijn alleen dat ik de mijne altijd veel aandacht heb gegeven en dat ze volgens mij behoorlijk gelukkig is:) maar op een gegeven moment houd het wel echt op.
dus je hebt idd een goed punt

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:29

Amigos_ schreef:
laura1987 schreef:
Even een vraagje.

Dat is waar, heb er eigenlijk gewoon niet echt aan ged8 meteen 2 katten in huis te nemen. Zal vanavond eens met mijn vriend overleggen (bij hem doet ze het overigens niet).

En begrijp me niet verkeerd ik vind het absoluut niet erg haar aandacht te geven, knuffelen, spelen vertroetelen. Ik vroeg me gewoon af waarom ze zo opdringerig was, terwijl ze echt genoeg aandacht van me krijgt. Maar ik heb ook weleens andere dingen te doen dan heel de dag met mevrouw op schoot te zitten.

Ik snap je volledig hoor. Heel de dag knuffelen is leuk maar na een tijdje wil je ook even lekker alleen zitten ofz. Althans ik word het geknuffel af en toe wel echt zat Lachen

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 15:35

Haha! haha wat een poezen drama's. Nou hopelijk komt het goed.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:43

Amigos_ schreef:
laura1987 schreef:
Even een vraagje.

Laat je trouwens nog wel weten wat er uitgekomen is na dat gesprek met je vriend. Eventueel weet ik nog wel iemand met kittens voor je.

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 15:56

Ik denk dat hij het liever nog even aankijkt en dat echt als een laatste oplossing ziet. Ze doet het namelijk bij hem helemaal niet, ze ligt af en toe bij hem en dan rent ze alweer op mij af.

Natuurlijk moet ze ook nog wennen en is nog erg jong. Ze geeft me nu een wasbeurt en krijg er kippevel van die tong lijkt wel schuurpapier hihi.

Toch bedankt voor alle reacties!