schildpad klimt uit zijn aqauarium

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

schildpad klimt uit zijn aqauarium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 18:36

Sinds kort zitten mijn waterschildpadden weer binnen in een aquarium in de schuur omdat de vijver te ondiep is voor de winter. vorig jaar zaten ze er ook in en dat ging prima. Vanochtend liep ik naar de schuur om de lamp aan te doen. zag ik mijn grote schildpad bovenop zijn aquarium zitten. ik dacht hoe krijgt hij dat in godsnaam voor elkaar. bovenop de aqua liggen 3 platen die de bak dicht houden zeg maar. alleen er zit een klein kiertje waar de lamp doorheen komt.

schijnbaar is die daardoor omhoog gekropen. dat dat kiertje zit bovenop het eiland en bij de lamp. gelukkig was die niet naar beneden gevallen want die aqua staat bovenop een tafel. nou goed schildpad in de bak gedaan en naar school geweest. kwam ik net thuis van school. zie ik maar 2 padjes in de bak zitten. die grote was er weer uit gekropen. hij zat niet op zijn aqua kon hem nergens vinden. toen vond ik hem onder de tafel waar de aqua op sta. tussen de rommel. hij is dus gevallen van zijn aqua. gelukkig had hij niks. maar vind het wel irritant dat hij uit zijn aqua blijft klimmen. ik heb die spleet nu afdekt. hopenlijk blijft hij erin zitten

patsur

Re: schildpad klimt uit zijn aqauarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:39

Misschien kun je een grote en zwaardere (hout) plaat erop leggen, die precies op maat is en er niet zomaar af kan.

Misschien een stuk dikker hout, waar een gat voor de lamp in is geboord en iets groter dan de bak zelf, en dan korte houtjes langs de randen aan de onderkant.. Dan kan de plaat er maar op 1 manier op, en is niet te verschuiven!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:28

Die van ons doen het ook beneden... we laten ze dan even lekker rondlopen en zijn er dan voor een paar weken weer vanaf (natuurlijk wel als ze alle 4 eerst zijn weggelopen). Ik weet eigenlijk ook niet waarom ze t doen...

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 17:40

ik heb er nu iets opgelegd. hij is nu niet meer ontsnapt. maar misschien heeft ze eieren. ik weet niet hoelang ze eieren op kunnen houden.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 20:36

Heb je er wel een zandbak in liggen??, anders kan ze haar eireren niet leggen, en gaat ze dood.

kijk anders hier ook even.

http://www.waterschildpad.nl/

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 20:58

moet er nog een zandbak in doen. maar ze klimt er niet meer uit. maar kan slotje op

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 21:39

Ik zal even voor jou temmen.