Dilemma (kattenpoep) graag tips

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dilemma (kattenpoep) graag tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:35

Hoi iedereen,

Ik zal even kort mijn situatie uitleggen;

Ik woon in een studentenflat op mezelf, dus met eigen keuken en badkamer. Ik woon hier samen met mijn kat Nielsje. Alleen Nielsje die gaat serieus bij elke bewoner langs want hij krijgt overal worst en melk. (hij moet 4 kilo afvallen en is op dieet, maar aangezien iedereen hem eten geeft komt hij alleen maar aan, maar dat terzijde). Wanneer ik door de centrale gang loop spreken mensen mij aan of het mijn kat is en dat hij altijd gezellig bij hun op de bank ligt, nou hier heb ik geen problemen mee. Het enige wat ik wil is dat Nielsje gelukkig is.

Alleen er ligt nu dus poep in de centrale hal.. En ik ben verantwoordelijk voor Niels dus moet ik het opruimen, logisch natuurlijk. Alleen ik laat hem zelf nooit in de centrale hal, altijd in mijn kamer waar de kattenbak staat of buiten, dan gaat hij daar maar poepen. Mijn flatmedebewoners die hem dus in hun huis meenemen om vol te gooien met eten die gooien hem vervolgens op de gang en meneer kan dan nergens heen.. Dus hij poept in de gang. Jullie kunnen je natuurlijk voorstellen dat dit erg stinkt.. En natuurlijk ruim ik het wel op, ik vraag me alleen af wat ik hier nou mee aanmoet.

Niels is nu dus eigenlijk zo'n beetje de flatkat aangezien iedereen hem kent en in huis neemt en lief vind, hier heb ik geen problemen mee, alleen; what about the poep?

Natasjaa

Re: Dilemma (kattenpoep) graag tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:36

Is het een idee om ook in de centrale hal en kattenbak neer te zetten? Dan lijkt t probleem toch opgelost, of niet?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:39

Of idd een kattenbak of een briefje ophangen dat ze hem dan ook weer even willen retourneren Knipoog

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:41

En ook verzoeken om hem niet meer te voeren, hij krijgt genoeg Knipoog

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:43

Als iedereen vna je kat meegeniet en lekker met hem kroelt enz zouden ze toch niet moeilijk doen over een kattenbak in de centrale hal? ik zou dat gaan bespreken...en anders geen gekroel meer..Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:44

MoonChloe schreef:
En ook verzoeken om hem niet meer te voeren, hij krijgt genoeg Knipoog

Ja, hier zat ik ook al aan te denken. Alleen aangezien de meeste bewoners die hier wonen, ehm, een beetje asociaal zijn (lees altijd knettershard de muziek aan en blowen, wietplantages etc.) denk ik niet echt dat ze me serieus nemen Clown . Wil ze graag te vriend houden en kan met iedereen wel redelijk overweg en ze vinden allemaal mijn kat heel erg relaxed zoals zij zeggen. Maar ik ben bang dat als ik vraag hem niet meer te voeren mij een domme trut vinden of dat ze er toch niet naar luisteren..

Een kattenbak zou een idee zijn als dit zou mogen, maar je mag geen prive eigendommen in de centrale hal zetten..

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:45

Mag dat ook niet als het in overleg gaat met alle medebewoners?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:46

Ik zou het wel doen, als ze je kat toch heel lief vinden, kun je ook uitleggen dat katten ook dood kunnen gaan aan overgewicht Knipoog Zullen ze vast wel begrijpen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:46

Niet meer los in de flat laten.
Dus in huis houden.
Is de enige oplossing voor zijn dieet & voor het poep-probleem..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:49

Ik zou gewoon rustig vertellen aan je medebewoners dat het nogal moeilijk is als ze jouw kat via het raam binnenlaten en dan weer de gang opzetten omdat hij dan niet naar buiten kan. Vraag hen gewoon op te letten hiervoor?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:51

Ik zou ervoor zorgen dat de mensen hem nie tmeer in huis kunnen nemen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat helemaal niet zo prettig zou vinden als het mijn kat zou zijn. Ik zou dus ook gewoon een briefje ophangen met het vriendelijk doch dringende verzoek de kat niet meer in huis te halen en ook niet meer te voeren.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:53

Mensen nemen dat heel snel kwalijk als het eerst wel mocht... Waarom deel je niet leine zakjes dieetvoer uit die ze hem wel mogen voeren (is tenminste geen worst). Je kunt beter ook even melden dat melk echt slecht is voor je kat...

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:58

Aangezien Niels zo'n beetje de flatkat geworden is, is een kattebak in de centrale hal toch geen prive-eigendom? Schijnheilig

En mijn ervaring is dat mensen het niet zo'n probleem vinden als ze je kat niet meer mogen voeren, wanneer je ze tenminste ook de reden vertelt. Het idee van poes is trouwens ook geen slechte.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:02

Is een deur met luikje naar de ruimte waar de kattenbak staat geen optie? Ergens een oude deur vandaan toveren, zaag erin en tadáá! Nagelbijten / Gniffelen

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:05

Kattenluik naar jou kamer?
of een kattenbak in de gang zetten, of je flat genoten erop aanspreken..

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:32

rakkertje13 schreef:
Niet meer los in de flat laten.
Dus in huis houden.
Is de enige oplossing voor zijn dieet & voor het poep-probleem..

Ga ik ook voor. Je zegt zelf dat je mede flatbewoners nogal asociaal zijn, daar zou ik dan niet graag mijn kat bij laten. Wie weet voeren ze hem meer dan worst etc. (en dat is ook niet goed voor een kat).

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:59

poes schreef:
Mensen nemen dat heel snel kwalijk als het eerst wel mocht... Waarom deel je niet leine zakjes dieetvoer uit die ze hem wel mogen voeren (is tenminste geen worst). Je kunt beter ook even melden dat melk echt slecht is voor je kat...

Ja maar dat zou mij echt niet kunnen schelen. Het is mijn kat en het veroorzaakt overlast, is te dik en moet dus op dieet. Wat nu niet te controleren is omdat hij bij jan en alleman over de vloer komt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:50

Tuurlijk, maar de TS wil vast geen verzuurde relatie met der flatgenoten. Niet iedereen vindt dikke dieren per sé ongezond, dat is soms echt moeilijk uit te leggen.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:03

Voor de gezondheid van de kat zou ik hem toch binnen laten.
Als je zelf al zegt dat je medebewoners toch een beetje apart zijn, weet je ook niet echt wat de kat allemaal krijgt.
Zeker als je kat met dieet moet zou ik hem echt binnen houden en er voor zorgen dat hij straks weer lekker op gewicht is.
Misschien vervelend voor je medebewoners, maar dan kopen die toch zelf een kat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:07

Bedankt voor alle reacties, gaat snel Lachen Heb hem uit het asiel en toen woog hij 8 kilo.. hij hoort 4 te wegen, hij is heeel groot dus hij heeft alleen een hangbuik. Maar het is wel ongezond natuurlijk. In huis houden is geen optie helaas.. In het begin was hij heel lief, alleen als hij langer dan een uur binnen is valt hij me aan (bijten, bovenop me springen etc.) en alle visite is ook al aangevallen. Hij zal wel het een en ander meegemaakt hebben, maar hij loopt dus het liefst buiten. Ik vind niet dat omdat anderen hem in huis nemen ik hem binnen moet houden, hij moet gewoon lekker buiten kunnen spelen en daar doet hij ook niemand wat.

Ik zal met de huisbaas overleggen of er een kattenbak mogelijk is. Voordat ik Niels had belde ik al de woningstichting of ik een kattenluik in mijn eigen deur naar buiten mocht plaatsen, maar dat mocht absoluut niet of ik moest daarna een soortgelijke deur gaan betalen en dat zou neerkomen op 1100 euro. Ik kan dus ook geen oude deur nemen omdat dat niet in dezelfde stijl is. Veel gedoe allemaal.

Maar juridisch gezien zal ik natuurlijk wel de poep van de gang moeten halen aangezien ik de eigenaar ben, maar wat vinden jullie moreel gezien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:10

SAKKIA schreef:
Ja maar dat zou mij echt niet kunnen schelen. Het is mijn kat en het veroorzaakt overlast, is te dik en moet dus op dieet. Wat nu niet te controleren is omdat hij bij jan en alleman over de vloer komt.

Hij veroorzaakt overlast? Ik zie niet in welke, de overlast die hij veroorzaakt (namelijk de poep op de gang) komt doordat mijn medebewoners hem opgesloten laten in de gang..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 15:54

Oh ik dacht dat hij dat vaker had gedaan, als dat niet zo is dan mijn excuses daarvoor natuurlijk.
Maar ik denk toch echt dat je met de medebewoners er over moet kunnen praten. Ik denk trouwens wel dat de meesten er echt wel begrip voor hebben.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:08

Snel je huisbaas bellen en vragen of je een kattebak neer mag zetten.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:15

LoutjeLouLou schreef:
Ik zal met de huisbaas overleggen of er een kattenbak mogelijk is. Voordat ik Niels had belde ik al de woningstichting of ik een kattenluik in mijn eigen deur naar buiten mocht plaatsen, maar dat mocht absoluut niet of ik moest daarna een soortgelijke deur gaan betalen en dat zou neerkomen op 1100 euro. Ik kan dus ook geen oude deur nemen omdat dat niet in dezelfde stijl is. Veel gedoe allemaal.

Wat je kunt doen is de huidige deur eruit halen en bewaren. En dan een ouwe deur terugkopen en daar dan een kattenluik inplaatsen Pling

Edit denk dat ik verkeerd gelezen heb. Een oude deur erin zetten mag dus niet? Ook niet als je die in dezelfde kleur schildert enzo?