Vrijwilliger bij A.C.E (Animal Care Espãna)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Vrijwilliger bij A.C.E (Animal Care Espãna)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 13:23

Enige tijd geleden kwam ik de site van A.C.E tegen.
A.C.E is een organisatie die honden in Spanje opvangt, honden die daar onder afschuwlijke omstigheden moeten leven.
Sommige honden worden gered van de straat, honden die mishandeld zijn, ze redden honden uit het dodenstation, en vangen honden op van mensen die simpelweg geen zin meer hebben in hun hond.
In Spanje betekend een hond niet zo veel, het gebeurt dan ook meer dan eens dat honden in elkaar geschopt worden of voor de leuk lichaamsdelen worden afgeknipt, als er een werfhond word aangereden dan word deze gewoon laten liggen, puppies worden gedumpt en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dit heeft mij erg aangegrepen en ik wilde erg graag wat doen voor A.C.E.
Ik heb me aangemeld als vrijwilliger en daar waren ze heel blij mee.
Je kan verschillende dingen doen voor A.C.E zo ook tijdelijke opvang bieden voor honden die met spoed naar Nederland moeten komen.
Donderdag krijg ik mijn eerste opvang hondje, ze heet Nieve.
Dit lieve hondje was al geadopteerd door mensen uit Spanje maar die wilde haar gewoon niet meer hebben, nu zit ze weer in het asiel in Spanje en daar kan Nieve helemaal niet tegen.
Ze word steeds banger en vedrietiger en daarom moet Nieve daar zo snel mogelijk weg.

Ik bied tijdelijk opvang aan Nieve zodat mensen uit Nederland haar kunnen adopteren.
Dit is Nieve: http://www.ace-charity.org/animals%2Ddu ... sp?id=5696
AfbeeldingAfbeelding

Hoe alles verder verloopt zal ik hier schrijven, en heb je interesse in Nieve dan hoor ik het graag!

Website A.C.E: http://www.ace-charity.org/du/home.asp

salsaentango

Re: Vrijwilliger bij A.C.E (Animal Care Espãna)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:34

geweldig zeg dat je dat doet Haha! helaas mag ik nog niet beslissen over een hondje daar zijn mijn ouders niet blij mee.. toch hoop ik dat dit geweldig diertje een nieuw huisje krijgt met veel liefde.! Haha!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:35

Wat een leukerd! Die grote staart is schitterend.

Besef wel dat een opvanger véél werk kan betekenen. En dat ook niet alle organisaties zo goed zijn als ze doen voorkomen. Ik heb zelf geen ervaring met ACE, maar ik ken organisaties die honden hierheen halen en er dan hier alsnog een nestje meefokken (alsof er nog niet genoeg honden zijn Rolleyes ).
Ik zeg niet dat ACE zo is, want nogmaals ik ken ze niet, en je zult het vast goed hebben nagezocht, maar ik wilde het toch even melden Knipoog .

Veel succes met Nieve. En pas op dat je niet zelf zwaar verliefd wordt, hihi. Dat gaat nog lastig worden met die oogjes.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 12:12

En hier is Nieve!
Zaterdagnacht stond ik om 01:45 paraat om Nieve op te halen, om 02:00 kwamen er 2 mensen met grote vervoerskisten met ACE erop, dat moesten de honden zijn.
Ik stelde me voor en zag meteen het lieve koppie van Nieve door de tralies komen, ze zat met een ander hondje samen in het hok.
Na de papieren te overhandigd te hebben kon ik Nieve uit haar kooitje halen en haar riempje om doen.
Ze was meteen heel makkelijk, ze liep makkelijk mee en sprong zo de auto in waar ze meteen in slaap viel.

De volgende dag zijn we lekker met haar naar de lage vuursche gegaan wat ze fantastisch vond, ik durfde haar eerst niet zo goed los te doen maar vetrouwde er toch wel op dat ze bij ons zou blijven en dat was dan ook het geval, ze hield ons steeds in de gaten en bleef dicht bij ons lopen.
Toen we een pannenkoekje gingen eten zag je wel dat ze van de straat komt, ze bedelde of haar leven er van af hing en als we een stukje pannenkoek gaven dan at ze bijna je vingers erbij op.....

Weer thuis aangekomen viel ze weer in een diepe slaap, soms werd ze even wakker om te eten en te drinken maar dan snel weer de bank op om weer lekker verder te gaan slapen.
Snachts slaapt ze natuurlijk bij ons in bed, dat vind ze heerlijk.
Ze is nog wel een beetje bang maar dat komt denk ik wel goed, het is al met al een lieve schat!

(Dus mochten jullie iemand weten die haar een goed tehuis kan bieden dan hoor ik het graag.....)

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Naam: Nieve
Geslacht: Teefje
Leeftijd: rond 5 jaar
Kan met honden: Ja
Kan met katten: Ja
Kan in de auto: ja
Kan los lopen: ja
Kan met kinderen: ja
Kan even alleen zijn: ja

Nieve is ingeënt, ontwormt, gesteriliseerd en heeft een gezondsheidsverklaring.
De kosten voor Nieve zijn €225,-
Voor meer informatie mirjam_kuijer@hotmail.com

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:16

wat onwijs goed dat je dit doet!
nieve ziet er lief uit!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 09:18

Update 4 oktober 2007

Nieve heeft al een adoptiegezin gevonden, blijkbaar hebben de mooie foto's en het feit dat ze nu in Nederland is geholpen.
Nieve zat in Spanje al een hele tijd in het asiel en niemand reageerde op haar maar nu ze in Nederland is heeft het eigenlijk maar 3 dagen geduurt voordat een potentieel adoptiegezin reageerde.

Het gezin dat gereageerd heeft bestaat uit een man en een vrouw en nog 2 honden, een Border en een Bearder collie.
Nieve krijgt er dus meteen 2 vriendjes bij, dat is wel heel fijn voor haar.

Als Nieve weg is dan ga ik weer een andere hond ophalen die met spoed uit het asiel in Spanje weg moet, ik ben erg benieuwd!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 14:32

Wat goed zeg dat Nieve een fijne plaats heeft gevonden!! Helaas telt een dier niet in Spanje, Vind het echt dieren beulen daar. Kijk maar eens naar het stierenvechten!! Schande is het!!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:50

Zo wat goed van je!
Ik zal weleens een keer naar zo'n land willen om daar te helpen met de dieren. Lijkt me echt super om wat voor ze te betekenen en ze een beter leven te geven!