Cunos Dogtrail 2007

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Cunos Dogtrail 2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 10:36

Ook dit jaar hebben we van het hondenforum waar ik moderator ben (http://www.dogzzz.nl) met een team meegedaan aan de Cunos Dogtrail (http://www.dogtrail.cunos.nl/)

Een uitdagend parcours door bos en heide. Dit maal was het een traject van ong. 15 km. verdeelt in 14 routes.

We starten vanaf de Johanes Postkazerne in Havelte. Vandaar uit ging de route over het oefenterrein.
Afbeelding

Afbeelding

Als thuisopdracht hadden we een tekst in Braille gekregen die we moesten vertalen. Dit waren de criptische aanwijzingen voor deel 1.
Daarna kregen we een pad dwars door het bos en moesten we pootjes volgen. Kleine groene kaartjes die aan de bomen zaten. Erg grappig omdat je dus niet over de gebaande paden ging Haha! Haha! moesten we ook nog door een moerrassig stukje waar ze rubberen matten overheen gelegd hadden.. nouuuu mijn broek was wel lekker smerig geworden hahaha

Afbeelding

1 lid van ons team vond het wat minder.. die dacht namelijk dat we gewoon een stukje gingen wandelen.. ja duhhhh hij heeft de foto's van vorig jaar zeker niet bekeken Gestoord

Afbeelding

Na het kruipdoorsluipdoor gebeuren moesten we gewapend met kompas van windvaan naar windvaan lopen.

Afbeelding

Dit was redelijk eenvoudig ondanks dat ons kompas niet al te snel was. Hierna kregen we een route door het bos waarbij we een verborgen oleaat moesten volgen. Een oleaat geeft de route aan in 1 lijn zonder zijpaden. We hadden ook een soort sheet meegekregen, maarrrr die waren de andere teamleden even vergeten.. Maar goed ook deze oefening hebben we zonder problemen gelopen. Intussen hadden we ook al een aantal teams ingehaald terwijl we als laatste vertrokken waren.

Afbeelding

Na het oleaat moesten we oogjes zoeken in het bos. De oogjes waren witte punaises waar een pupil op getekend was en daar moest je de richting maar uit opmaken Rolleyes
dit waren dus de oogjes...

Afbeelding

Hier zijn we wel een keertje verkeerd gelopen omdat het niet helemaal duidelijk was.

Aan het eind van deze route was er een soort van behendigheidsparcours. Hierbij moest ieder toestel door een andere hond gedaan worden, als een estafette.
Suzan en Casper beten de spits af met de geimproviseerde catwalk
Afbeelding

Jesse en Dizzzer deden de slurf samen Haha! (dat moest ook)
Afbeelding

Noor liep met Megan in de kruiwagen
Afbeelding

En Margo liep met Cleo de eindsprint
Afbeelding

Hierna volgenden nog een stuk of wat routes waar ik geen foto's van gemaakt heb.

Aan het einde van de farao route was een touwbrug gemaakt waar we over heen moesten, en dat vond ik hartstikke gaaf. Ben zelf errug van de survivaldoedingen dus dit was helemaal mijn ding.
Afbeelding

Na de labyrint kwamen we eindelijk op de camping waar we snel de tent opgezet hebben en even lekker gegeten.
Vroeg naar bed want om 7 uur reed de quad alweer over het veld.. grrrrrrrr Knipoog

De eerste route van de dag was gelijk al een hele vernuftige. Een plastic bolletje met daar in 3-d sheet met een bolletje-pijltje systeem. Snapte er de ballen niet van dus ben ik dit keer maar achter de rest aangelopen.
Ergens halverwege bleek ineens een heel stuk bos gekapt te zijn.. dat was dus tijdens het uitzetten niet zo.. erg vervelend. Er liep dus ook iemand rond om ons op de juiste route te zetten.

Afbeelding

En wat is het mooi zo 's ochtends vroeg in het bos.

Afbeelding

Hierna volgde nog een fotoroute die ook erg makkelijk was, alhoewel heeeeel wat teams de verkeerde kant opgingen gnagnagna...

Toen weer een gave doeopdracht.. een vlot Haha! Haha! Noor en ik gingen maar alvast, omdat Noor niet zo goed durfde. De honden mochten mee op het vlot of zwemmen.. nou Kimo durfde dus echt niet over te zwemmen en het vlot vond hij ook eng. Dus uiteindelijk zijn er een paar de alternatieve route gelopen.

Afbeelding

Na het vlot volgden er nog meerdere routes, waarvan er 1 zo lastig was dat we erg veel kilometers omgelopen hebben helaas. Ze hebben ons even opgezocht en toen konden we weer verder. Hierna volgden nog een bananenboot over de oude drentse hoofdvaart en nog een heel ingenieuze route met golfballetjes die de richting aangaven met behulp van een kompas.

Moe maar voldaan kwamen we weer bij de camping uit.

Lusitana

Re: Cunos Dogtrail 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:52

Wat ontzettend leuk! Mooie reportage. Het is inderdaad wel even wat anders dan een gewone boswandeling....
Er zitten foto's bij die niet gek zouden staan op een foto wedstrijd. Verschillenden catagorieën. Zoals dat joch en die hond die uit die slurf komen, zo leuk,en die een na laatste foto van het bos, en ook die stam met die oogjes bv.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:53

Wat gaaf zeg! Wat zullen jullie gesloopt zijn nu Nagelbijten / Gniffelen

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:59

Wat ontzettend gaaf om te doen zeg.
Maar, zoals Mac ook al schrijft, jullie zullen wel op zijn na zo'n weekend.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:15

mooie reportage, lijkt me erg gaaf om te doen!
Die survival brug is inderdaad erg cool!

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:53

Hey CC spannende tocht geweest OK dan! ...Erg leuke reportage...Jullie hebben wel een super weertje gehad zeg... Haha!
Maar eeh ik mis toch echt een foto van jou en ACD Kimo (Diesel)...

Gr. Charita

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 12:31

Leuke foto's zijn het, maar waar zijn de foto's van jou en Kimo?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 12:32

Hahahaha.. oke hier even een foto van Kimo en mezelf Haha! moest wel even een foto pikken van een teamlid hoor.
Afbeelding

Afbeelding

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 13:12

Toppie leuke foto's

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 13:50

leuke foto's, leuk verslag. ik kon me helemaal inleven. leuk met die afwisselende thema's en routes..
gaaf hoor.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 23:49

ha die marion Lachen ja het was weer leuk en slopend, dat vlot viel reuze mee, vond ik helemaal niet eng ( ahum)

geef Kimo een dikke knuffel, mannetje heeft het goed gedaan, hondjes hier zijn nog steeds wat lui, vind ik overigens helemaal niet erg , ik barst van de spierpijn.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 08:18

wat gaaf zeg! klinkt als een leuke tijd!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:21

Waw, dat ziet er gaaf uit!
Kan me voorstellen dat je erg genoten hebt. Het lijkt me heel leuk om te doen, zo spoorzoeken Ja