Dierenarts-Kosten Wel/niet Betalen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Draakje

Dierenarts-Kosten Wel/niet Betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 09:54

Hallo,

Afgelopen maandag moest mijn konijntje geholpen worden aan haar gebit.
ze had 2 abcessen en die hebben ze verwijderd, via binnenuit. (dat vond ik al vreemd) alles is goed gegaan en heb de rekening betaald.
woensdag moest ik terug komen voor een herhalings antibiotica spuitje. dit heb ik gedaan en daar werd ondekt dat de abcessen die ze hadden leeggehaald weer aan het vol lopen waren.
vrijdag weer terug om weer een spuitje te halen, om te proberen het met antibiotica op te lossen.
maar toen ik daar kwam waren de abcessen groter geworden. dus vandaag moet mijn lieve nijn weer onder het mes, maar dan worden de abcessen opengesneden van buitenaf. Nu zit ik met het volgende in mijn maag: De rekening. De dierenarts heeft het risico genomen om het van binnenuit te doen omdat, hij het niet zag zitten het abces wat tussen oog en neus zit te verwijderen via de buitenkant.

Maar een operatie is niet goedkoop, mijn vriend vind dat ik het niet hoef te betalen, in iedergeval niet de volle pond. Omdat hij vind dat ze het niet goed gedaan hebben als het abces binnen een dag alweer vol loopt.

Wat zouden jullie doen?
gewoon betalen of dat er minstens een deel door de dierenarts moet worden vergoedt?

Lynn_Nikita

Re: Dierenarts-Kosten Wel/niet Betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:55

ik zou probere met de DA oplossig te zoeken, 2 keer volle mep betalen zou ik denk ik ook niet doen

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:57

Ik neem aan dat de da wel weet wat hij doet, en garantie dat ze niet vollopen heb je toch nooit, ook niet als ze van buitenaf geopereerd word.
Maar misschien dat je tot een tussen bedrag kan komen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:01

Lynn_Nikita schreef:
ik zou probere met de DA oplossig te zoeken, 2 keer volle mep betalen zou ik denk ik ook niet doen

Ik zou ook proberen te kijken of je met de DA tot een oplossing zou komen. Beter was nog geweest vooraf een indicatie van de kosten te vragen. Heb ik ook eens gevraagd een indicatie van de kosten bij operatie hond en toen de rekening hoger uitviel, omdat ze ook nog bloedonderzoek e.d. hadden gedaan waar ik overigens niet om had gevraagd viel de operatie fors hoger uit. Toen heb ik ook onderhandeld en nog 75 euri eraf kunnen krijgen.

IngridP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:15

Met een soort gelijke vraag heb ik ookal eens gezeten.
Onze pup had haar poot gebroken en moest op de foto. Op de 1ste foto was niks te zien en er werd nog een foto gemaakt. Hierop was duidelijk een breuk te zien. Hartstikke goed dat ze haar hebben geopereerd en dat mijn hondje weer goed loopt, maar ik krijg wel een rekening van 2 keer röntgen. Als ze haar meteen goed op de foto hadden gezet had dit mij in ieder geval 50 euro bespaart.

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 10:15

hij zei woensdag ook tegen mij dat hij de gok had genomen om het van binnenuit te doen. Ik zelf had verwacht dat het van buitenaf zou worden gedaan. Dit omdat ze vorig jaar ook is geholpen bij een andere dierenarts en die heeft het toen via buitenaf gedaan. toen had mijn nijn hechtingen en nietjes.

Hoop dat ze de narcose enz overleefd aangezien er maar een week tussen zit.
Ben dus flink aan het duimen.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:23

Ik denk dat je gewoon moet betalen....
Veel beterschap met je nijn!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:49

Ik denk dat je dit even moet voorleggen aan je dierenarts. Mijn eigen DA is altijd wel bereid om te praten over dit soort dingen. Maar ik zou niet zomaar een rekening laten liggen. Daar maak je geen vrienden mee.
Lijkt me dat je DA best een korting oid zal geven.

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 11:56

Ik zeg ook niet dat ik niet zal betalen, maar mij lijkt het niet meer dan redelijk dat ik de volle pond niet hoef te betalen.
ik bedoel de DA geeft toe een inschattings foutje te hebben gemaakt en mag daar best een vergoeding voor geven. maar hoe vraag je zo iets, dat vind ik zelf erg moeilijk.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 12:56

de DA heeft geen inschattingsfout gemaakt. Dit is het linke met abcessen, ze kunnen altijd weer vollopen. Het maakt dan niet uit op welke wijze (van binnen of van buitenaf) er behandeld wordt.

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 14:05

Ik heb mijn nijn weer terug, en de rekening viel me 100% mee.
Hoefde alleen maar de noodzakelijke medicatie en narcose te betalen. Ik ben erg tevreden over deze dierenarts, hoefde er niet eens naar te vragen.
ik weet dat abcessen weer vol kunnen lopen maar binnen 24 uur vond ik wel erg snel.
maar gelukkig is alles goed met mijn nijn. iedereen bedankt voor het advies.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:08

Je nijn is weer beter en dat is het belangrijkste!

En het is zeker fijn dat je DA je tegemoet is gekomen. OK dan! voor jou en je DA!