extra's voor je caaf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

salsaentango

extra's voor je caaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 21:52

met dierendag wil ik mijn caafs wel eens lekker verwennen.

weet iemand een lekker hapje die je kan maken of iets anders leuks.?
klinkt misschien raar maar vind het wel een keertje grappig om te doen, en omdat het bijna dierendag is Lachen Haha!

Bjarni

Re: extra's voor je caaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:51

Ik laat ze weleens "koekhappen" ik neem een stuk touw (geen wol) en rijg daaraan verschillende soorten groenten (paprika, komkommer, witlof, appel, alles wat ze lekker vinden) die hang ik dan op in de kooi. Niet te hoog zodat ze niet achterover vallen.
Leuk om te zien wat ze uithalen om hun eten te pakken te krijgen.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 18:31

die is leuk Haha! die ga ik zeker eens doen haha grappig

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:33

beetje slagroom vinden ze ook heerlijk !! met nadruk op Beetje hahaha Knipoog

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 18:36

haha ja dat hebben ze bij ons ook wel een gehad.. of als we gebak hebben en dan de caafs er een voor een bij haha en dan dat mondje en gezichtje onder de slagroom haha.. natuurlijk krijgen ze bij mij ook niet het hele bus leeg haha.. beetje kan geen kwaad Lachen (voordat hier commentaar op komt van jaah het is niet goed, Dat WETEN wij ook wel, Tong uitsteken ) Lachen
Laatst bijgewerkt door salsaentango op 24-09-07 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:44

Slagroom is wel erg vet en erg zoet. Daarmee vergroot je de kans op kaakabcessen, aangezien cavia's hun tanden niet poetsen en de suiker dus flinke aantastingen kan veroorzaken.

Wat je kunt geven als extraatje... droog hard brood met wat schijfjes wortel, blaadjes witlof en dan als topping zelfgemaakte appelcompote (zonder de suiker, gewoon wat stukjes appel koken/verwarmen tot ze zacht worden en dan prakken).
Tadaa, caviataart.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 19:00

haha ja ook leuk Haha! 1 van de caafs krijg altijd hard brood omdat ie met zijn ontlasting zit en altijd in de diaree is maar dit is natuurlijk wel wa anders Haha! leuk

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:12

nou die van mij heb ik al allerlei creatieve dingen voorgezet,maar waar ze nog steeds uitzinnig blij van worden is gewoon witlof Clown Witlof en sla (kleine beetjes hoor) zijn de enige dingen waar ze echt als wolven op aan vallen. Mais, komkommer, appel en paprika eten ze ook, maar minder van harte Nagelbijten / Gniffelen ze zijn gewoon enorm verwend Nagelbijten / Gniffelen

wat ik wel altijd doe ipv een hooiruifje, is een rol van de keukenrol in de lange weg doorknippen, en daar al het hooi in proppen. Vinden ze helemaal geweldig! Die groente aan een touwtje vind ik ook wel een leuk idee, wat voor touw kan ik daar het beste voor gebruiken?

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 15:45

dat was ook net mijn vraag haha wat voor touw Tong uitsteken wil het namelijk morgen of vanavond al even proberen hahaha

ik heb zelf zo'n hooibolletje die je in de kooi kan hangen Tong uitsteken die vinden ze ook erg leuk en ze moeten ook wat voor hun eten doen ook Haha! soms worden ze dan chagrijnig maar daar let ik dan niet op hahaha

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:50

Sisaltouw is erg stevig en eetbaar.

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:52

bij ons krijgen ze heel soms een heel klein beetje vanillevla, en dan echt maar een heel klein beetje! Of naar de dierenwinkel iets lekkers kopen, of een prut maken van groenten

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:55

Ik gebruik inderdaad sisaltouw! Ze eten het niet op, konijn knaagt het wel door maar daar houdt het wel mee op.