Kat is te mager en heeft rare korstjes!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa0710

Kat is te mager en heeft rare korstjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 11:53

Hallo,
Mijn kat (europese witte korthaar) is veel te mager. Er staan altijd brokjes voor hem en hij eet ook best veel. Maar hij komt maar niet aan! Hij krijgt gewoon regelmatig vlooiendruppels en een wormenkuur. Ook heeft hij een hele slechte vacht, er zitten allemaal kale plekken tussen met korstjes etc. We zijn al naar de dierenarts geweest en die zei dat we hem vlooiendruppels moeten geven, en dat hebben we ook gedaan maar het helpt niet! Wie weet wat er met mijn kat aan de hand is?
Bloos

griebels

Re: Kat is te mager en heeft rare korstjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 11:56

Misschien voedselallergie??

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 11:58

Wat voor vlooiendruppels heb je gebruikt??

Het is nl zo dat vlooien bestand zijn tegen de meeste huidige middelen..
Je zou dan beter aan de DA kunnen vragen of hij anti vloienspul wil injecteren..

Da is nog het meest effectief..
Laatst bijgewerkt door Casarell op 23-09-07 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:01

misschien eens overleggen met een homeopaat?? mazzeltje hier op bokt is ook voor mijn katten geweest (ander probleem maar goed) en heeft volgens mij wel ervaring met dit soort problemen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:04

wat is zijn leeftijd?

de slechte huid kan duiden op een allergie. Zou ook door vlooienkunnen komen.

Lisa0710

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 12:05

griebels schreef:

We hebben al verschillend voer geprobeerd maar hij blijft korstjes houden en mager zijn. Toen we op vakantie waren, en hem naar het dierenpension hadden gebracht, had hij toen hij terugkwam wel een hele mooie vacht en was hij aangekomen. We geven hem nu hetzelfde voer als ze daar doen maar hij is toch weer afgevallen! Hele raar!

Lisa0710

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 12:07

femmefatale1 schreef:

Je zou dan beter aan de DA kunnen vragen of hij anti vloienspul wil injecteren..

Adventage heet het. Eerst gebruikten we iets anders en nu zijn we op aanraden van de DA overgegaan op deze druppels! Maar we zien nog steeds geen verschil..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:07

Heeft de kat last van stress of is ze eenzaam???

Lisa0710

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 12:08

Thats_Me schreef:
wat is zijn leeftijd?

de slechte huid kan duiden op een allergie. Zou ook door vlooienkunnen komen.

Hij is 7 jaar, en hij heeft eigelijk al zijn hele leven last van een slechte huid en magerheid.. Hij verhaart ook heeeeel erg, als je hem 1 keer aait vliegen er heel veel haren van hem af!

Lisa0710

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 12:09

femmefatale1 schreef:
Heeft de kat last van stress of is ze eenzaam???

We hebben hem gekregen toen hij nog een kitten was, en we kregen hem tegelijk met zijn zusje. We hadden toen dus 2 katten. Zijn zusje is 2 jaar geleden overleden maar daarvoor had hij ook al een slechte huid. We hebben nu een hond, een labrador, waar hij het goed mee kan vinden. Ze krijgen allebei evenveel aandacht. Ik zou niet weten of hij last heeft van stress, hoe kan je dat zien?

Lisa0710

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 12:10

rachelthinka schreef:
misschien eens overleggen met een homeopaat?? mazzeltje hier op bokt is ook voor mijn katten geweest (ander probleem maar goed) en heeft volgens mij wel ervaring met dit soort problemen

Wat doet een homeopaat dan precies Bloos ?

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:10

Wat voer je de kat? (droge brokken, pate.. en welk merk?)

Mijn kat heeft ook huidproblemen (korstjes en onwijs veel verharen) maar die doet het super sinds ik hem overgezet heb op ander voer.
Hij was ook vrij mager (niet heel erg) en is ook aangekomen van het andere voer.
Eventueel kan je hem kittenbrokjes door zijn andere voer heen geven.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:11

SientJ schreef:
femmefatale1 schreef:

Adventage heet het. Eerst gebruikten we iets anders en nu zijn we op aanraden van de DA overgegaan op deze druppels! Maar we zien nog steeds geen verschil..

Dat gebruik ook ook voor mijn katten en ik moet wel eerlijk zeggen dat dit ook niet 100% werkt bij mijn katten.. Ook op aanraden van de DA overigens..
Zit er nu aan te denken om ze in een badje te doen.. maar vrees dat ik hier nog 6 handen voor nodig zal hebben...

Gelukkig is het mij mij nog erg goed onder controle te houden..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:12

Drinkt jouw poes veel? Hoe is de vochtspanning van de huid, herstelt die snel?
Al eens zijn nieren na laten kijken? Misschien een keer urine opvangen en op suiker laten testen en de nieren laten controleren. Klinkt mij meer in de oren als problemen met de nieren of misschien suikerziekte.

Lisa0710

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 12:13

Demone schreef:
Wat voer je de kat? (droge brokken, pate.. en welk merk?)

Mijn kat heeft ook huidproblemen (korstjes en onwijs veel verharen) maar die doet het super sinds ik hem overgezet heb op ander voer.
Hij was ook vrij mager (niet heel erg) en is ook aangekomen van het andere voer.
Eventueel kan je hem kittenbrokjes door zijn andere voer heen geven.

Hij krijgt droge brokken, want hij lust geen pate. Het is van het merk: Techni-cal lifestages voor adult. We hebben ook al veel andere merken geprobeerd, maar het maakt niet uit. Hij blijft mager. Wat voor voer geef jij je kat dan? Knipoog

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:14

Zoals ik nu kan beoordelen, komt je kat idd iets te kort..
Je zou nog zijn bloed kunnen laten onderzoeken, maar over gaan op ander voer zou ook een optie kunnen zijn..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:14

SientJ schreef:
rachelthinka schreef:

Wat doet een homeopaat dan precies Bloos ?

ze komt langs, stelt vragen over je kat, bekijkt je kat en gaat dan uitzoeken wat voor middel zou kunnen helpen. ik zal zo anders de link naar haar website ff zoeken

Lisa0710

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 12:15

Citaat:
Dat gebruik ook ook voor mijn katten en ik moet wel eerlijk zeggen dat dit ook niet 100% werkt bij mijn katten.. Ook op aanraden van de DA overigens..
Zit er nu aan te denken om ze in een badje te doen.. maar vrees dat ik hier nog 6 handen voor nodig zal hebben...

Gelukkig is het mij mij nog erg goed onder controle te houden..

Oké, haha ik denk niet dat ik hem in een badje kan doen, dan krabt hij me kapot! En trouwens, ik controleer hem veel op vlooien maar ik zie ze niet lopen.. Dus ik vraag me af of hij wel vlooien heeft!

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:16

Alleen droge brokken is juist goed, pate is zo goed als weggegooit geld, 90% water ofzo en weinig voedingsstoffen dus alleen een extraatje.

Ik voer mijn kat Royal Canin Sensible 33, is vrij prijzig (€18,95 per 2 kilo, doet 'ie een maand mee), EcoStyle schijnt ook erg goed te werken voor katten met deze problemen en is een stukje goedkoper.

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:16

SientJ schreef:
griebels schreef:

We hebben al verschillend voer geprobeerd maar hij blijft korstjes houden en mager zijn. Toen we op vakantie waren, en hem naar het dierenpension hadden gebracht, had hij toen hij terugkwam wel een hele mooie vacht en was hij aangekomen. We geven hem nu hetzelfde voer als ze daar doen maar hij is toch weer afgevallen! Hele raar!

Vreemt, mischien dat hij zich alleen voelt?
Als hij op het dierenpension wel goed deed.
Mischien dat hij zich alleen voelt of zo.

Ik heb mometeel ook een kat die heel slecht eet.
Ook bij die kat zitten we met een raadsel.

succes er mee.
Ik weet hoe verelend het is als je kat niet eet

Lisa0710

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 12:16

janouk schreef:
Al eens zijn nieren na laten kijken? Misschien een keer urine opvangen en op suiker laten testen en de nieren laten controleren. Klinkt mij meer in de oren als problemen met de nieren of misschien suikerziekte.

Hij drinkt heel veel. Ik zet ook heel vaak vers water neer want hij zit heel vaak bij de drinkbak. Hmm, ja misschien een goed idee. De DA wil alleen niet echt meewerken. We zijn al zo vaak langs geweest met onze kat en hij zegt steeds dat het verharen komt door de tijd van het jaar en dat de korstjes wel weer overgaan enzo..

Lisa0710

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 12:19

Citaat:
Vreemt, mischien dat hij zich alleen voelt?
Als hij op het dierenpension wel goed deed.
Mischien dat hij zich alleen voelt of zo.

Ik heb mometeel ook een kat die heel slecht eet.
Ook bij die kat zitten we met een raadsel.

succes er mee.
Ik weet hoe verelend het is als je kat niet eet

Naja hij eet wel veel, maar hij komt gewoon niet aan. Hij zit ook elke dag lekker buiten, en dan komt hij weer binnen slapen samen met de hond. Hij ziet er wel altijd heel ontspannen uit en gaat lekker op schoot liggen spinnen etc.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:22

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:23

SientJ schreef:
janouk schreef:

Hij drinkt heel veel. Ik zet ook heel vaak vers water neer want hij zit heel vaak bij de drinkbak. Hmm, ja misschien een goed idee. De DA wil alleen niet echt meewerken. We zijn al zo vaak langs geweest met onze kat en hij zegt steeds dat het verharen komt door de tijd van het jaar en dat de korstjes wel weer overgaan enzo..

Jij bent klant.. en dus bepaal jij of dit onderzocht wordt!!
Je kan er gewoon op aandringen, en als hij het nog niet wil doen, ga je toch lekker naar een andere DA toe????

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:30

Mijn kat heeft een nieraandoening en was op een gegeven moment erg mager en dronk erg veel water, dus dit zou het kunnen zijn, maar wees niet meteen van slag mocht het zo zijn want met de mijne gaat het nu super, heeft speciale dieeetvoeding is weer mooi dik geworden en laatst zijn we erachter gekomen dat de nierwaarde ook ontzettend gedaald is (goed nieuws dus) en dat alle organen goed die nierfunctie overnemen! en hij is al 18! duss:) maar sinds een week heeft de mijne ineens ook rare korsten achterop zn rug dus geen idee moet ook ff weer naar mn dierenarts. succes