Vindje het nodig, of juist niet?
Iemand ervaring met het opvoeden van honden zonder de puppycursus?
Vertel
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Diamante schreef:En mensen die geen ervaring hebben met honden? Toch zelf laten doen?
Toekie schreef:Wij hebben het met onze hond niet gedaan. Ze luistert prima en is ook erg sociaal. Ik was laatst wel met de hond van mijn broer + vriendin naar puppycursus gegaan. Was een grappige ervaring. Ik kreeg het gevoel dat die cursus meer voor het baasje is dan voor de hond.![]()
_Micha_ schreef:Wij doen er niet aan, onzen pups zijn nog nooit op puppycursus geweest en onze hond luisterd prima
Ik hoorde laatst ook het verhaal mensen zijn nog nooit met hun honden op puppycursus geweest ging altijd perfect. En nu zijn ze op puppycursus geweest hond luisterd voor geen meter.

(lijkt me tenminste
)

.
met onze rottweiler zat mijn moeder op een gegeven moment bij de gevorderden ofzo want met die trainingen hield ze controle over hem... hij mocht alleen van de hondenclub niet los en niet met de anderen spelen (dat zegt al een hoop over het beestje en hoe de instructeur over em dacht
)
hij wilde alleen met andere labradors of retrievers spelen en andere honden blafte die weg
alleen als ie achter een vogeltje of haasje aanzit dan hoort ie niks meer
maar achteraf had ik toch beter wel kunnen doen.... En tis toch over het algemeen makkelijker om een pup wat aan te leren dan een oudere hond...