Is mijn cavia blind?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dewii

Is mijn cavia blind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 22:53

Hoi,
Ik vroeg me laatst af of mijn cavia misschien blind was. Als je haar aanraakt, gaat ze trillen, en schrikt ze erg. Ook als je met je vinger langs haar oog gaat, reageert ze niet. Als je haar aait trilt ze heel erg en piept bangerig.
Als ze wel blind is, of slechtziend, wat kan ik dan het beste doen? Moet ik langs de DA gaan?

Groetjes,
Dewi

loveyoutoo

Re: Is mijn cavia blind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 11:27

Blinde cavia's kunnen zich ook prima redden. Als je echt zeker weet dat ze blind is kan een da er toch niks meer aan doen.
Probeer eens het hok anders in te delen (slaaphuisje en voerbakje op een andere plek), en kijk dan eens of ze er van in de war raakt. Zie je misschien ook een waas over haar oogje?
Anders zou ik eigenlijk niet weten hoe je er achter komt dat je cavia blind is...
Succes met hem Lachen

Mistiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 11:33

Idd haar hok eens een keer anders inrichten en kijken of ze alles nog kan vinden en nergens tegen aan loopt.
Het kan van angst zijn dat ze niet reageert op je vinger, omdat je ook zegt dat ze schrik als je haar aanraakt.
Is je cavia nog jong? of is ze altijd zo bang geweesd?
misschien help het als je probeerd haar van de zijkant te benaderen, i.p.v. van boven
succes ermee!

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 11:34

Ze is 5 a 6 jaar. Ik heb het geprobeerd, maar ze schrikt nog steeds een beetje.