Hallo,
Sinds een paar dagen wilt mijn cavia (mannetje) niet meer eten. Ik merkte de afgelopen tijd al dat hij iets was afgevallen, maar ik dacht dat mijn zeugje gewoon heel veel eet. Ik heb hem daarom meerdere malen apart gezet zodat hij rustig kan eten. Hij kwam wel weer aan. De afgelopen dagen merk ik dat hij helemaal niet meer eet. Hij krijgt nu dwangvoeding (vloeibaar) van wat ik nog had liggen en dit gaat zonder problemen naar binnen. Sla laat hij liggen en van een wortel heeft hij kleine beetjes gegeten.
De cavia is verder actief en kijkt niet dof uit zijn ogen.
Ik heb het vermoeden dat hij last heeft van zijn kiezen en daarom niet of niet goed kan eten.
De dierenarts vertelde mij laatst al dat ze heel weinig van cavia's afweten (bij deze kliniek), daarom durf ik daar niet zo goed terug naar toe te gaan.
Ik vraag me daarom af of andere mensen ook dit probleem hebben of hebben gehad bij hun cavia. Welke dierenarts zou jij willen aanraden?
(Omg. Maarn/Woudenberg/Wijk bij Duurstede)
Ik vind het toch wel eng om mijn cavia weg te brengen, zeker na de uitspraak van de dierenarts
Edit: begrijp me niet verkeerd, ik ga echt wel met mijn cavia naar de dierenarts!, maar wil graag ervaringen horen.