lovechip schreef:Ik ben geen vagatarier.
Het gaat mij erom, dat mensen die denken hun konijntje naar een liefdevol tehuis te geven hun konijntje aan de slacht geeft (meestal). vooral nu de kerst eraan begint te komen.
Ach, dat is zelf nadenken. En mensenkennis. En een kwestie van doorvragen vóór je je konijn afgeeft.
Ik vind het vrij naïef om te zeggen 'ja maar dat wist ik niet'.
Zoiets kun je gewoon weten als je even nadenkt, maar ik vermoed dat veel mensen het ook gewoon niet wíllen weten waar hun konijn terecht komt. Als zij er maar vanaf zijn. 
lovechip schreef:Dierenwinkels vind ik wel goed daar zijn de dieren tenminste nog wat waard want gratis haal je ze bij de dierenwinkel niet.
Ja, ze zijn bij de dierenwinkel wat waard. Geld. Verder niks. En hoe ze verkocht worden en aan wie, dat maakt de dierenwinkel ook niet uit, als ze er maar geld op verdienen. En bij voorkeur smeren ze de mensen dan ook nog een hoop onzin aan, zoals drops (geeft kaakabcessen), knaagstenen (geeft o.a. nierproblemen) en duuuuuuur voer, zodat ze maar zoveel mogelijk geld verdienen.
Nee... dat is goed. 
Mensen moeten hun konijnen gewoon netjes bij een goede fokker halen. Of bij het asiel of een opvang. 
Maar goed, zoals ik al zei; dat is een kwestie van de mentaliteit die eerst moet veranderen. En dat zie ik zo 1,2,3 nog niet gebeuren.

[edit] wat smilies toegevoegd ter verduidelijking[/edit]
Laatst bijgewerkt door assie op 23-09-07 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt