konijnen wat zijn ze tegenwoordig waard??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovechip

konijnen wat zijn ze tegenwoordig waard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 22:27

ik maak me druk om bepaalde dingen:

** op marktplaats staat zoveel konijnen gratis af te halen, Een konijntje om op te eten is zelfs meer waard! ik vind dit zo afschuwelijk Boos!
** het is bijna kerst 9 van de 10 konijnen die nu gratis af te halen zijn beland met kerst bij iemand op bord!

Ik maak me hier erg druk om, aangezien ik veel van konijnen hou maar ik kan ze niet allemaal nemen op het moment heb ik al een aantal konijnen.

Wie maakt zich hier ook druk om, of wil reageren?
ik hoor het graag! brand los!!

tamorka

Re: konijnen wat zijn ze tegenwoordig waard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 11:36

Konijnen zijn gewoon helemaal niets waard. De enige die een kans hebben zijn hangoren en van die pluizige konijntjes maar wel allemaal in dwergformaat. Dat is namelijk leuk voor de kinderen (voor zolang die dat leuk vinden want naar verloop van tijd komt zo'n konijntje natuurlijk weer op marktplaats te staan omdat kinderen er niet naar omkijken).
Ik zelf heb ook een behoorlijk aantal konijnen. Neem er ook geen meer bij. Heb trouwens nog een nest met jonge rexen zitten ook. Zal ik waarschijnlijk niet van af komen, dus hou ik die ook maar.... Ik zoek maar weer een plekje voor ze. WAnt mijn konijnen zitten allemaal in groepsverband en de enkele ram die ik heb is gecastreerd.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 13:15

Alleen goede raskonijnen zijn volgens mij nog iets waard. (of reeds gevilde konijnen Clown ) Mensen kopen 2 konijnen, per ongeluk een mannetje en vrouwtje = babynijnen, komen ze niet van af als ze er geld voor vragen en dus gaan ze voor niks weg. Ik zie het probleem er niet zo van in. en sommige eindigen inderdaad op een bord.
En wat ik daar van vind, triest, maar ik zelf ga geen 20 konijnen in huis nemen omdat er veel te veel van die dieren anders als kerstmaal dienen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 13:26

Konijn is lekker met kerst. Vork Nagelbijten / Gniffelen
Ben je vegetariër? Zo ja; wel een beetje hypocriet hoor. Wel koe, geen konijn. Voor mij zijn ze hetzelfde.

Je kunt je afvragen wat erger is, je dagen slijten in een te klein hok waar je je kapot verveelt, of dood op een bord.
Het resultaat is hetzelfde; je leeft niet.

Ik ben dan ook vreselijk tegen het (ver)kopen van konijnen in dierenwinkels en het fokken van konijnen 'omdat dat zo leuk is voor de kids'. Niks leuk voor de kids. En iks goed in een dierenwinkel.
9 van de 10 keer weet het winkelpersoneel niet eens wát (man of vrouw?) ze je verkopen. En verkopen ze je een konijntje alleen, want konijnen zijn niet sociaal zeggen ze dan. Allemaal de grootste onzin.

Maar goed, eerst moet de mentaliteit van het 'volk' maar eens veranderen, anders wordt dit probleem nooit opgelost. En dat is poedersuiker. Voor de konijnen.

En om op je topictitelvraag terug te komen. Een konijn is niks waard. Hij is pas iets waard als hij dood is (vleesprijs) of als hij bij de juiste mensen zit (onbetaalbaar).

lovechip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 16:17

Ik ben geen vagatarier.
Het gaat mij erom, dat mensen die denken hun konijntje naar een liefdevol tehuis te geven hun konijntje aan de slacht geeft (meestal). vooral nu de kerst eraan begint te komen.

Dierenwinkels vind ik wel goed daar zijn de dieren tenminste nog wat waard want gratis haal je ze bij de dierenwinkel niet.

ik heb raskonijnen deze zijn zeer gewilt en kan ik ook duur verkopen. ik zou zelf niet in dwerg konijntjes rasloos gaan fokken aangezien je die niet kwijt kan, buiten de slacht.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 16:39

lovechip schreef:
Ik ben geen vagatarier.
Het gaat mij erom, dat mensen die denken hun konijntje naar een liefdevol tehuis te geven hun konijntje aan de slacht geeft (meestal). vooral nu de kerst eraan begint te komen.

Ach, dat is zelf nadenken. En mensenkennis. En een kwestie van doorvragen vóór je je konijn afgeeft. Pling
Ik vind het vrij naïef om te zeggen 'ja maar dat wist ik niet'.
Zoiets kun je gewoon weten als je even nadenkt, maar ik vermoed dat veel mensen het ook gewoon niet wíllen weten waar hun konijn terecht komt. Als zij er maar vanaf zijn. Misselijk

lovechip schreef:
Dierenwinkels vind ik wel goed daar zijn de dieren tenminste nog wat waard want gratis haal je ze bij de dierenwinkel niet.

Ja, ze zijn bij de dierenwinkel wat waard. Geld. Verder niks. En hoe ze verkocht worden en aan wie, dat maakt de dierenwinkel ook niet uit, als ze er maar geld op verdienen. En bij voorkeur smeren ze de mensen dan ook nog een hoop onzin aan, zoals drops (geeft kaakabcessen), knaagstenen (geeft o.a. nierproblemen) en duuuuuuur voer, zodat ze maar zoveel mogelijk geld verdienen.
Nee... dat is goed.
Mensen moeten hun konijnen gewoon netjes bij een goede fokker halen. Of bij het asiel of een opvang. OK dan!

Maar goed, zoals ik al zei; dat is een kwestie van de mentaliteit die eerst moet veranderen. En dat zie ik zo 1,2,3 nog niet gebeuren. Verdrietig

[edit] wat smilies toegevoegd ter verduidelijking[/edit]
Laatst bijgewerkt door assie op 23-09-07 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 16:40

Helaas vinden mensen konijnen (en knaagdieren) niet genoeg waard en zien ze ze als speelgoedobjecten voor de kids.

Ik vind dan ook dat het verboden moet worden om dieren te verkopen in dierenwinkels. Ze geven vrijwel altijd totaal de verkeerde voorlichting en verkopen van dieren in dierenwinkels zorgt ervoor dat het overschot alleen nog maar groter wordt.

Zelf heb ik niet iets met konijnen in het bijzonder. Veel meer met kleine knaagdieren.

Maar toch, als ik later de ruimte heb, wil ik een ren van zo'n 15 meter lang en dan haal ik een aantal (grote) konijnen uit de opvang, die bij mij hun oude dag mogen slijten.