Kat ineens heel erg dik geworden...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denz

Kat ineens heel erg dik geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 19:47

Tijdje geleden is mijn poes van plus minus anderhalf jaar oud gesteraliseerd.
Nou weet ik dat ze daarna dan wat aan kunnen komen, maar dat het zoveel was!???

Ik geef beide katten niet teveel eten, klein laagje brokjes in een schaaltje (dus onder de helft nog) savonds en als het de volgende ochtend op is doe ik er nog een klein beetje bij voor de rest van de dag.
Er staat dus eigenlijk nooit teveel eten.

Sinds ze nu gesteraliseerd is is ze denk ik wel 1,5 kilo aangekomen als het niet meer is. Heb samen met mij gewogen en toen kwam haar gewicht op ongeveer 5,5 kilo, terwijl m'n andere poes denk ik nog geen 2 kilo weegt.
M'n andere poes is heel netjes slank zonder hangbuik, maar de ander heeft echt ineens een enorme hangbuik en speknek gekregen.

Minder eten geven gaat echt niet lukken, dat word echt te weinig voor ze. Ik geeft ze verder ook nooit iets tussendoor of van m'n eigen eten.

Begin haast te denken dat er wat anders aan de hand is...of hebben jullie dezelfde ervaring?

sandr0

Re: Kat ineens heel erg dik geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:01

dan is je kat nog zwwarder dan mijn hondje. Mijn beide katten zijn geholpen en allebei niets zwaarder geworden en ook geen hangbuik. Ze krijgen bij mij alleen maar brokjes. Die staan heel de dag klaar voor als ze willen eten. Verder krijgen ze niets . Ze kunnen wel naar buiten als ze willen. Als je kat ineens zo zwaar is geworden en ook een spek nek heeft gekregen zou je toch denken dat ze toch teveel eten binnen krijgt en/of te weinig beweging. Overleg anders met je da wil je t zeker weten dat er niets anders aan de hand is.

denz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 20:03

Ja ik ga aankomende week nog wel ff een belletje plegen denk ik.
Maar omdat ik al had gelezen dat de stofwisseling wat langzamer word na het steraliseren en ze wat dikker kunnen worden wou ik eerst even vragen hier of er mensen ervaring mee hebben,

Die van mij krijgen ook alleen maar brokjes, maar zeg nou zelf, ik geef nog minder dan jij... wel kunnen ze helaas niet naar buiten, maar ze spelen wel erg veel met elkaar.
Natuurlijk is meer beweging altijd goed, maar ze zijn nooit buiten geweest, dus daar kan het dan toch ook niet aan liggen lijkt me.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:17

Als ze niet ook die speknek zou hebben gekregen zou ik haast denken dat ze zwanger is Bloos .
Ik zou even naar de schildklier laten kijken, misschien is daar iets mis mee. En ook zou ik even laten testen op diabetes, daar kunnen ze ook van aan komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:20

Het is toch niet dat ze toevallig buiten komt en ergens anders nog een hapje mee eet?

denz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 22:22

Assie: Dat ging ik ook bijna denken ja....

Kan niet, want ze komen nooit buiten...

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 09:42

Met onze kat is het zo, die krijgt Royal Canin light brokjes, maar gaat dan wel naar de buren vette hapjes gaan opsmoefelen, grrr
Ik zou voor de de zekerheid ook de schildklier eens laten testen, bloed prikken bij de DA, dan weet je het zeker.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:32

Hoe ziet die buik eruit ? is het een hangbuik ? of meer een soort bowlingbal met veel vocht ? kun je een foto plaatsen ?

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:35

Ik volg dit ook ff aangezien mijn kat ook erg is aangekomen na zn casteratie. Hij weegt nu 6 kilo.

denz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 10:43

Het is geloof ik meer een hangbuik.
Heb wel foto's maar weet ff zo snel niet waar ik ze moet uploaden..