Konijn wordt erg ziek in de auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Konijn wordt erg ziek in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 21:12

Arme Bob...... volgende week moet ie weer naar de DA voor z'n halfjaarlijkse enting. De ellende is ook nog dat we vorig jaar verhuisd zijn en de dichtsbijzijnde DA 20 minuten rijden (enkele reis) is.
Meteen nadat we het dorp uit rijden, is ie al zo ziek als een hond, hij trilt en beeft en zit met enorme ogen te kijken. Soms valt ie ook echt om, zo ontzettend zielig.
Eenmaal thuis ligt ie bijna een dag voor pampus in z'n kooitje, met z'n koppie in het stro.
Overduidelijk dat het arme beestje zich echt ontzettend ellendig voelt....... Verdrietig

We hebben al heel veel geprobeerd om hem te helpen, maar het wil allemaal niet zo lukken.
In de reiskooi van de kat op de achterbank is geen optie, dan wordt ie ziek.
We hebben het ook al geprobeerd in een doorzichtige kooi en dan op de hoedenplank (ik zit dan op de achterbank om de kooi vast te houden) zodat ie naar buiten kan kijken, maar ook dat werkt niet. Wel ietsje beter dan op de achterbank, maar nog steeds ziek.
Los op schoot durf ik eigenlijk ook niet, hij raakt zo in paniek dat ik bang ben dat er gekke dingen gebeuren, en bovendien kan ie dan ook nog niet naar buiten kijken.

Heeft iemand de gouden tip om het arme konijntje met zo min mogelijk ellende bij de DA te krijgen?
Bob zou jullie erg dankbaar zijn voor een oplossing Knipoog Lachen

Bluebontje

Re: Konijn wordt erg ziek in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:14

Een konijn met wagenziekte. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Het arme dier!
Is heb ook een optie om met de fiets te gaan? Konijn in de fietstas. Zo doe ik het vaak, maar ik hoef niet zo ver.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:17

Dat is wel erg lastig!
Bij mensen is het altijd zo bij wagenziekte dat je moet kijken waar je heen gaat. Dus naar de horizon kijken. Ik denk ook proberen om het beestje zo min mogelijk last te hebben van hobbels en dat soort dingen want dat wiebelt natuurlijk lekker

Kan je die dierenarts niet bellen en uitleggen zodat ie misschien langs kan komen?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 09:44

Wij leggen altijd een handdoek over het kooitje heen, en proberen dan zo rustig mogelijk naar daar te rijden, maar ik denk dat er geenéén konijn is die autorijden leuk vind.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 09:55

Ik vraag me af of hij echt wagenziek wordt, of dat het vooral de stress is (meer waarschijnlijk).
Je zou wat Bach Rescue kunnen gebruiken van te voren, zodat hij wat rustiger is en zich niet zo opwindt (al moet je dan wel even nakijken of het wel geschikt is voor konijnen, daarbij heb ik er zelf geen ervaring mee).
Kun je de dierenarts niet vragen om naar jou toe te komen? Of wordt dat heel duur?

Mijn konijn gaat meestal mee achter op de fiets, in de kattenbench, of achterin de auto met open ramen, zodat er véél frisse lucht komt langszetten. Die frisse lucht zorgt er voor dat hij wat rustiger wordt, hoewel je in de auto wel het gevaar loopt dat hij verkouden wordt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 09:57

in een handdoek wikkelen, zodat alleen zijn koppie uit de handdoek rol steekt. beetje strak rollen, dan voelen ze zich prettig. dan op schoot en tegen je aan houden. liefst zo, dat de hobbels zoveel mogelijk door jouw armen worden opgevangen.
succes!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 15:59

Hartstikke bedankt voor alle goede adviezen Lachen

Assie, ik denk dat je wel een punt hebt over dat "wagenziek".
Helemaal zeker weet ik het natuurlijk ook niet (als ik Bob iets vraag dan zegt ie nooit iets terug Knipoog), maar het zou idd. heel goed zo kunnen zijn dat hij zoveel stress heeft dat ie daar letterlijk ziek van wordt.

Op de fiets naar de DA is helaas niet echt een optie. We wonen tegenwoordig in the middle of nowhere, en de dichtsbijzijnde DA is 22 km. (enkele reis). Ik denk dat ik volgende week eens ga bellen of hij thuis langs kan komen, wat het gaat kosten is dan effe van minder belang Knipoog
En dan misschien eens een paar keer oefenen in de auto op een erg kort ritje, met de tips die ik hierboven gekregen heb. Misschien lukt het dan wel Lachen
In elk geval hartstikke bedankt allemaal, ook namens Bob Knipoog

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:08

Mijn konijn heeft gelukkig niet heel erg veel last van stress in de auto, maar ik hou haar wel altijd (in haar reiskooitje) bij mij op schoot.
Wij hoeven ook helemaal niet ver te rijden gelukkig Lachen Dus gevaarlijk is het niet (ik zit dan altijd op de pasagiersstoel). Ik weet niet hoe dat is als je langer moet zitten etc. Misschien zijn er dan wel wat meer risico's ?
Bovendien houd ik Fluffy een beetje hoog, door mijn armen goed onder het kooitje te houden. Ook hou ik het traliegedeeltje van haar kooitje naar me toe, zodat ze mij kan zien. Hierdoor wordt ze heel rustig Lachen.
Raampje open en madame heeft nergens last van Lachen

Misschien zou je het zo ook een keertje kunnen proberen met Bob Lachen
Ik zou dan wel beginnen met een klein ritje. Bijvoorbeeld een blokje om of de laan op en neer (weet niet hoe jouw woonomgeving er uitziet Vork).
Ik denk ook dat de DA vragen aan huis te komen een goede oplossing is, als hij daar bereid toe is Lachen. Je konijn heeft dan zeker nergens meer last van Tong uitsteken

Veel succes met je konijntje !!