vlooien! De goude tip??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dienetje

vlooien! De goude tip??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 21:16

Om helemaal gek van te worden. frontline werkt niet.
En volgens de dierenwinkel zit het in ons huis. Dus alles waar de hond kwam bewerkt met spul. Maar vandaag zaten er alweer vlooien op hem. Meteen de dierenarts gebeld want ik was het meer dan zat. Ze vertelde dus dat ik knoflook kan proberen en anders moeten we daar een andere vlooienmiddel gaan halen.

Maar zijn er nou nog echte tips over wat te doen. Ik hoop dat de goude tip hiertussen zit.

Sharon_Jims

Re: vlooien! De goude tip??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:18

Je huis laten ontsmetten door een ongedierte bestrijder, wel prijzig maar dan ben je ze wel kwijt. En de hond wassen en ander vlooienmiddel om hem doen!
Succes!

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:20

Stofzuigen, iedere dag en liefst 2 keer per dag (daarna slang afdekken met folie, anders komen de vlooien eruit, of zak - buitenshuis! - legen) Verder alle kussenslopen (ook van de bank als je die eraf krijgt) op het heetst wassen in de wasmachine. Spray alle vloerkleden en vooral de mand waar de hond inligt met spreciale vlooienspray, dit tegen eitjes. Je kan de hond (en alle verdere dieren in huis!) eventueel nog met vlooienchampoo wassen en daarna opnieuw behandelen met spray. Die druppels van Fronline werken inderdaad niet altijd. Er bestaan volgens mij ook druppels voor door het voer. Klinkt allemaal heel overdreven, maar anders kom je er echt niet af! Succes!
Laatst bijgewerkt door Parce op 19-09-07 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:21

knoflook helpt dus niet. Wordt vaak vertelt maar je kan beter kiezen voor een ander vlooienmiddel. Misschien iets van drontal proberen?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:25

bij de honden die ik heb gezien helpt knoflook als de beste.verder alles wassen en goed schoonmaken met vlooiendodendmiddel. en je hond goed ervoor behandelen

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:15

denk eraan dat je ook de auto-bekleding goed schoonmaakt (als je de hond tenminste meeneemt in de auto).
Dat wordt nog wel eens vergeten. En verder de hond wassen met een goede shampoo en je huis goed stofzuigen en inspuiten.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:21

Mag ik je vragen welke frontline je gebruikt en hoe?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:21

Hier even een stipje, heb al een paar goede gezien. Wij gebruiken ook frontline, maar ik zie telkens weer vlooien. Onze honden zitten helemaal onder. We hebben ook al spray voor ons huis, en frontline voor de dieren, maar het lijkt wel of ze onuitroeibaar zijn Verward Ik ga iig even de tips opvolgen!

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:25

heb je stronghold al geprobeerd?
Mijn honden kreeg ik ook nooit vlooienvrij met frontline totdat ik stronghold gebruikte ik ben nu vlooienvrij het is te proberen en ze zijn ook meteen wormvrij.
Het is niet goedkoop maar het helpt wel en dat is waar het om gaat.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:31

Je kunt ook van die pilletjes geven waardoor de vlooien steriel worden en dus geen nageslacht meer krijgen. Dat is een fijne manier om ze uit te roeien omdat je dan niet meer achter de feiten aanloopt.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:40

Katja schreef:
Je kunt ook van die pilletjes geven waardoor de vlooien steriel worden en dus geen nageslacht meer krijgen. Dat is een fijne manier om ze uit te roeien omdat je dan niet meer achter de feiten aanloopt.

helaas werkt dit alleen als ze de hond al gebeten hebben.
vlooien die nog niet gebeten hebben, kunnen dus nog prima voor nageslacht zorgen
zulke pilletjes moet je dus alsnog in combinatie met andere middelen gebruiken

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:42

Er is inmiddels helaas resistentie tegen frontline aan het ontstaan daarom ook zeker af en toe eens wisselen.
80% van het vlooienprobleem zit idd in je huis, overal waar de hond komt sprayen met een ei, larve en pop dodend middel zodat je de cyclus doorbreekt daarnaast je hond dus behandelen (en idd alle andere dieren in huis), shampoo, andere druppels of eens een vlooienband, als je maar eens afwisseld.

En idd de pilletjes werken ook niet meer voor alle eitjes die al in huis liggen, die na 2 jaar nog kunnen uitkomen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:42

Ik bedoelde het ook als aanvulling komt niet helemaal duidelijk uit de tekst.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 08:49

Bij Frontline en alle andere middelen moet de vlo óók eerst bijten..

Een echte vlooienplaag bestrijden kost veel tijd. Ik kan je aanraden maandelijks het hele jaar door Program te geven (sterilisatie van vlooien), daarnaast FleaFence als je vlooien aantreft (ook een pilletje wat de vlo meteen doodt) én de omgeving van de hond te behandelen met een goede spray. Ik ben geen voorstander van spot ons zoals Frontline, oa. door de optredende resistentie en door het voorkomen van hot spots (irritaties).

In de bossen en op uitlaatveldjes komen momenteel ook vlooien voor, je hond of kat kan deze dus makkelijk oppikken en mee naar huis nemen, waar ze de hele boel besmetten. Het schijnt dit jaar zelfs extreem te zijn met vlooien. "Vroeger" kwamen vlooien alleen voor in de warme maanden, tegenwoordig (door verwarming en zachte winters) het hele jaar door.

Vergeet niet ook je konijn/ cavia/ rat te behandelen in overleg met je dierenarts. Deze kunnen ook vlooien hebben! En inderdaad de auto, het kleed, de mand, etc.

luxje schreef:
helaas werkt dit alleen als ze de hond al gebeten hebben.
vlooien die nog niet gebeten hebben, kunnen dus nog prima voor nageslacht zorgen
zulke pilletjes moet je dus alsnog in combinatie met andere middelen gebruiken

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 14:11

We hebben nu alle kussens mandjes behandeld met exil flea free. Ik stofzuig iedere dag maar zal dan daarna de stofzuiger buitenzetten.

En hoe zit het met planten in huis? Kunnen ze daar ook in zitten??

Knoflook vindt die duidelijk niet lekker. Dus ik ga het middel van de DA halen. (ik denk dat dat ook stronghold is)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:12

Hmm weet er nog één goede combi met teken, hoe noemt die nuweer iets met spot

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:04

Wij raden juist aan na het sprayen van al de spullen 3 dagen niet te stofzuigen, want dan zuig je direct de werkzame stof van exil weer op. En dan direct stofzuiger zak weggooien. Ook alle kieren en naden moet je behandelen, want die larven zijn licht schuw dus die kruipen in alle donkere plekjes.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:08

Faniek schreef:
Wij raden juist aan na het sprayen van al de spullen 3 dagen niet te stofzuigen, want dan zuig je direct de werkzame stof van exil weer op. En dan direct stofzuiger zak weggooien. Ook alle kieren en naden moet je behandelen, want die larven zijn licht schuw dus die kruipen in alle donkere plekjes.

Inderdaad!

En verder kan ik Advantage voor op je hond extreem aanraden Ja

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:51

Wij hebben dit ook, frontline werkt niet meer. Na verloop van tijd worden je dieren er resistent(?) voor. Je moet overstappen op een ander product. Informeer ff bij je dierenarts. Wij hebben nu advantage ofzo van de dierenarts.

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:55

Heb je nog een gebruikte paardendeken die wat vies is leg die maar even een paar dagen in
huis en het is over met de vlooien.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 23:24

Zelf maak ik van dierenarts ook vaak da maar in dit geval dacht ik aan de drogist en leek me dat geen goed idee! Vork

Als je de frontline combo of de Bolfo gold gebruikt dan wordt het middel ook opgenomen in de huidschilfers welke worden opgenomen door de larven in je huis. Deze worden daar ook meteen mee bestreden. Verder zijn er al goede tips gekomen. Vooral ook je stofzuiger buiten zetten/ afdekken of meteen weggooien! Anders helpt er niets Clown

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 23:28

Wij gebruiken tegenwoordig Advantage Advocate van de dierenarts. Hiermee zijn je dieren gelijk beschermd tegen vlooien, teken, wormen en zelfs oormijt. Verder moet je idd goed stofzuigen, dan je huis behandelen met een vlooienspray, dan 3 dagen niet stofzuigen. Na deze 3 dagen moet je het hele huis weer stofzuigen. Als het goed is zou je dan vlovrij moeten zijn Knipoog
Succes ermee!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:49

wij hebben een spuitbus gekregen waar je alle kieren en gleuven in huis moet in sprayen.. (is lang werk) en we hebben van die vlooien bandjes en die werkte erg goed.. zijn nu vlovrij Lachen

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 13:02

voldoende gebruiken is het toverwoord vaak. Van resistentie is niets bewezen dus het wisselen van middel helpt ook niet. Maar niet te zuinig zijn en ook de omgeving behandelen. Zoals je nu gedaan hebt.

Bedenk echter wel dat de eitjes van de vlo niet bestreden/gedood kunnen worden en dat die tot 2 jaar blijven liggen.... Dus als straks de kachel aan gaat of als komend voorjaar het zonnetje weer schijnt en je hebt 'opeens' weer vlooien...... Dan weet je vast hoe dat komt Knipoog