' poot geven ' aanleren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

' poot geven ' aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 19:58

oke, ik heb een 'probleempje' . geen werelschokkend of dringend probleem, maar goed.
wij hebben 2 honden. de oudste ( net 4 geworden) kun je makkelijk dingen aanleren, zoals in dit geval het geven van een poot. ( commando's: poot , andere poot, is allemaal geen probleem).

maar nu hebben wij dus nog een hond..( ruim 2 jaar is ze nu). en op de een of andere manier vertikt zij het om dingen zoals een poot geven te leren.
commando's zoals Zit, Af, Vlak, Blijf, Kom voor enz lukken wel ( maar die kun je allemaal mbv een brokje aanleren).
de commando's zoals Poot, Pak vast enz lijkt ze wel te negeren.
ze blijft dan lief voor zich uit kijken alsof ze zich van geen kwaad bewust is.
voor het uitbundig/ heel enthousiast belonen als ze iets een beetje goed doet lijkt ze ook zowat immuun.

is mijn hond nou gewoon zo oliedom? of doet ze maar alsof?
en hoe leren jullie je honden bijvoorbeeld het commando: Poot geven, aan?

dienetje

Re: ' poot geven ' aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:01

Ik heb ook zo'n hond. Het interresseert hem gewoon niet. Ik zou het lekker zo laten.

En als je het toch wil doen in de hart voor dieren van een paar maanden terug staat het ook omschreven.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 07:25

Mijn hond deed t automatisch.
Wat wil helpen is iets lekkers voor dr neus houden dazn gaan ze meestal de gekste capriolen uithalen, en belonen (werkt goed met klikkertraining) als ze poot geeft

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 19:17

Pam schreef:
Mijn hond deed t automatisch.
Wat wil helpen is iets lekkers voor dr neus houden dazn gaan ze meestal de gekste capriolen uithalen, en belonen (werkt goed met klikkertraining) als ze poot geeft

ja..nou die van ons dus niet.. beetje niet t standaart type labrador:P niet geobsedeerd door eten ..
dus dat werkt niet...
en nou is een poot geven leren niet zo boeiend opzich..

alleen kun je ook niet boos op de worden...want daar reageert ze eigenlijk ook amper op ^^
( kom je na school terug, vind je die hond in de woonkamer tenmidden tussen een uit elkaar gescheurde rieten mand die in 1000 stukjes door de woonkamer verspreid ligt...en dat beest maar lief kijken en kwispelen Tong uitsteken)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:17

ik eb t zelfde probleem
hond luistert super, gaat mee met rijdne, zit perfect ook op handgebaar, maar poot geven??? nee hoor

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:43

ik toon het brokje en sluit het in mijn hand. De hond zal proberen om te bemachtigen en allerlei gedragingen gaan vertonen, vanaf hij iets met z'n poot doet geef je hem het brokje. Nog geen commando's zeggen als de hond nog niet weet welk gedrag dat betekent. ENkel als de hond vlot een poot geeft als je een brok toont, dan plak je er gauw 'poot' aan. veel succes!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:44

en dat doet mijne niet, begint wel te blaffen en gekke geluiden te maken en om me heen te draaien maar om en poot te geven dnekt ie niet aan...

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:59

en als je telkens haar pootje oppakt, dan aantikken en tenslotte ernaar wijzen ? In stapjes onderverdelen? ...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 22:13

AstraGirlie schreef:
ik toon het brokje en sluit het in mijn hand. De hond zal proberen om te bemachtigen en allerlei gedragingen gaan vertonen, vanaf hij iets met z'n poot doet geef je hem het brokje. Nog geen commando's zeggen als de hond nog niet weet welk gedrag dat betekent. ENkel als de hond vlot een poot geeft als je een brok toont, dan plak je er gauw 'poot' aan. veel succes!!

geloof me...dat heb ik al met alles geprobeerd (brokjes, kaas enz).. ze blijft gewoon braaf zitten wachten..

bij de andere hond is t een ander verhaal...die wringt zich al in alle mogelijke bochten als je alleen maar t woord ' koekje ' zegt..

maar bij die jongste..neuh..wil niet werken..

ik heb t ook al geprobeerd met de andere hond ernaast ( die t dus wel heel braaf doet).. in de hoop dat ze haar na zou doen..maar nee..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 22:15

AstraGirlie schreef:
en als je telkens haar pootje oppakt, dan aantikken en tenslotte ernaar wijzen ? In stapjes onderverdelen? ...

volgens mij vind ze t alleen maar grappig als je haar poot op pakt..
reageert ze echt totaal niet op ( behalve lief en schattig kijken, maar dat doet ze altijd al, das haar standaard uitdrukking)..
verder als t oppakken van der poot kom ik dan ook niet.. hoe geduldig en enthousiast ik ook ben ^^

misschien is ze echt niet een van de slimsten hihi

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:07

Maar goed, is het noodzakelijk om t aan te leren?
Doet ze t niet, dan niet, geen man overboord toch

Wij hebben t ook nooit (willen) aanleren, ze deed t zelf al