Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nakisha schreef:Hmm, dit is wel een extreem ADHD gevalletje ja. Jackies zijn zowieso hele actieve hondjes, maar er word al veel gedaan om hem zijn beweging te laten krijgen. Doen jullie ook ''denkspelletjes'' met hem? Trainen, hem dingen laten apporteren, hem speeltjes onder bakken vandaan laten halen... kortom, hem laten nadenken?
Misschien heeft dit hondje ook wel behoefte aan een time-out op zijn tijd. Hij is jong en misschien erg gevoelig voor prikkels. In dat geval zou het het beste zijn hem apart te zetten, in een rustige kamer en desnoods in een bench, zodat hij gedwongen is even pas op de plaats te maken. Je kan hem hierbij bv. een KONG geven, dan is hij even bezig en heeft hij een rustige activiteit, wat een mooie aanloop is om daarna lekker te gaan slapen.
Slaapt hij wel genoeg?
marleen_usar schreef:Is er niks anders aan de hand?
luna1 schreef:heeft mijn hond,een bulldog,ook gehad.
ik stopte haar verplicht ong. 4 uur per dag in de bench.
zo is zij rustiger geworden en sja ik heb geen kinderen en dat werkt ook heel erg mee natuurlijk.
Marshaha schreef:wist je overigens dat bullterriers Bullruns hebben. (zit in het ras) dat zijn de 'gekke 5 minuten' gaat ie heel hard rondjes rennen, slippen etc. lijkt wel of de JR ook zoiets heeft
Citaat:Ja ik zal er nog even een aanvulling op doen,ze gaan fietsend naar spaarnwoude ivm zijn energie.. en dan blijven ze ballen gooien in de hoop dat hij stopt.. met ren je rot..
Hij pakt geen / weinig slaap.. Hij heeft al meerdere malen appart gezeten in de hoop dat hij rustiger zou worden.. Een kong of kauwstok is niet interessant.. rennen en vliegenvangen (die er niet zijn) dat is wat Bono de hele dag doet.
Citaat:Die denk spelletjes.. dat gaat niet werken, want dan ziet hij zogenaamd weer een vlieg en hup.. daar gaat ie weer..
james100 schreef:Hoi,
Kennisje heeft een JR kruising.. nu ruim een jaar, is gecastreerd in de hoop dat hij rustiger werd.. nu is het zo dat Bono het hele huis terroriseerd... maar dan ook echt.. het is een complete race machien die niet te stoppen is.. ze gaan elke dag 3x ruim 1.5 uur naar spaarnwoude om hem te laten rennen, maar zodra hij weer thuis is.. begint het weer.. is hij de kinderen niet aan het treiteren dan is hij wel bezig vliegen te jagen dat gaat de hele dag door.. hij zit al aan de valeriaan, maar dat helpt echt niet.. ze worden zo gek van hem, en die kinderen inmiddels ook dat ze op het punt staan een ander huis te zoeken, misschien komt het door de kinderen dat hij zo druk is.. maar dan nog. Ze zijn op cursus en al geweest..
Ik zat bv daar op visite vorige week met een pup op mijn arm.. hij is nog geen 3 sec. wezen kijken en toen is hij weer hystirisch door het huis en de tuin wezen rennen.. kortom, hij had zat zo in zijn eigen wereld dat hij mij en pup geen aandacht gaf.. vreemd gedrag.. vind ik, nooit rust.. wat helpt!
PERENBOOMPIE schreef:james100 schreef:Hoi,
Kennisje heeft een JR kruising.. nu ruim een jaar, is gecastreerd in de hoop dat hij rustiger werd.. nu is het zo dat Bono het hele huis terroriseerd... maar dan ook echt.. het is een complete race machien die niet te stoppen is.. ze gaan elke dag 3x ruim 1.5 uur naar spaarnwoude om hem te laten rennen, maar zodra hij weer thuis is.. begint het weer.. is hij de kinderen niet aan het treiteren dan is hij wel bezig vliegen te jagen dat gaat de hele dag door.. hij zit al aan de valeriaan, maar dat helpt echt niet.. ze worden zo gek van hem, en die kinderen inmiddels ook dat ze op het punt staan een ander huis te zoeken, misschien komt het door de kinderen dat hij zo druk is.. maar dan nog. Ze zijn op cursus en al geweest..
Ik zat bv daar op visite vorige week met een pup op mijn arm.. hij is nog geen 3 sec. wezen kijken en toen is hij weer hystirisch door het huis en de tuin wezen rennen.. kortom, hij had zat zo in zijn eigen wereld dat hij mij en pup geen aandacht gaf.. vreemd gedrag.. vind ik, nooit rust.. wat helpt!
Een rubbere hamer?![]()