Mijn hond leeft om te eten, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Surion

Mijn hond leeft om te eten, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 13:04

Het is nu echt te erg voor woorden, vanaf ik buitenkom staat mijn hond rond me te draaien om eten te krijgen.
Ze heeft nooit genoeg gegeten, terwijl ik haar toch al vrij veel geef. Ze mag niet dik worden, aanraden van DA.

Heeft er iemand aub tips voor me zodat haar leven niet alleen om eten draait en dat ze haar eten ook niet zo opschrokt?

Farouche

Re: Mijn hond leeft om te eten, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:07

Tegen dat opschrokken doen mensen wel eens een grote steen in de voerbak, dan moeten ze er omheen eten en kunnen ze niet schrokken.

En geef haar anders altijd 2x eten, in de ochtend om 8 uur en in de middag om 5 uur, en daartussen geen tussendoortjes. Dan heeft ze snel genoeg door dat ze niks van je krijgt en zal ze vast niet meer lopen bedelen om eten.
(tijden even verzonnen)
edit; typo

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:19

haar eten in een voerbal stoppen, zodat ze wat moeite moet doen om de brokjes te pakken te krijgen, daar is ze ook even zoet mee.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:20

kleine beetjes tegelijk geven... en de tip van Farouche is ook heel goed (misschien combinatie Knipoog )

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:23

Geef haar anders tussendoor van die kauw-oren,gerookte kluif of mergpijp van de slager! e.d. waar ze heel lang op kan knagen en kluiven dat houdt ze ook bezig maar wordt ze niet dik van Vingers aflikken

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:26

als je kleine beetjes gaat voeren gaat ze niet stoppen met om je heen draaien hoor....

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:28

Is ze wel gezond? Heeft ze niet bv problemen met haar schildklier of iets anders wat een verhoogde eetlust kan veroorzaken?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:33

Mijn hond is ook zo erg, we hebben haar nu 9 jaar en ze blijft nog schrokken. Bij ons lag het ten eerste aan het voer, mijn vader kocht voer van de lidle en daar bleek enorm veel zout in de zitten. Ze had daardoor naar mijn idee veel honger ook. Nu halen we het bij de albertheijn. Als ik wakker wordt ga ik haar uitlaten, dan weet ze dat ze daarna eten krijgt. Na het eten ga ik mijn ding doen en krijgt zij niets, haar waterbak wordt nog gevult voordat ik wegga maar dat is alles. Als ik thuis kom ga ik haar uitlaten en krijgt ze daarna wat lekkers qua een brokje (grote dan, grote hond haha), en daarna weer heel de dag niets. Ik ben hier pas mee begonnen maar het wordt al minder. Bij ons was het namelijk zo dat mijn vader en broertje haar tijdens het bedelen maar snel een boterham oid gaven omdat ze zo vervelend was. Ze is het dus gewend om iets te krijgen na het bedelen. Nu merkt ze dat dat niet meer werkt, en ze eigenlijk alleen wat krijgt omdat ze bijvoorbeeld tijdens het wandelen gehoorzaam is en zich niet bezig houd met eten.

Onze hond at trouwens ook uit de vuilnisbak en stiekem van tafel, zelfs als ik erbij zat. Er was toen een bokker die mij de tip gaf om zodra dat ze aanstalten maakte om iets te gaan jatten, een pan of blik keihard op de grond te laten vallen maar verder moest ik niets doen. Dit heb ik ook geprobeert en elke keer als ze nu van de tafel wilt eten kijkt ze om zich heen, ze verwacht het enge geluid en loopt dan toch maar weg.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:56

Surion schreef:
Het is nu echt te erg voor woorden, vanaf ik buitenkom staat mijn hond rond me te draaien om eten te krijgen.
Ze heeft nooit genoeg gegeten, terwijl ik haar toch al vrij veel geef. Ze mag niet dik worden, aanraden van DA.

Heeft er iemand aub tips voor me zodat haar leven niet alleen om eten draait en dat ze haar eten ook niet zo opschrokt?

Het kan zijn dat ze na het eten toch nog kauwbehoefte heeft. Geef haar bonen uit blik erbij. Hier wordt ze niet zwaarder van maar is een uitstekende maagvulling.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:59

Gooi er een blik speziebonen bij. Dit is wat mijn dierenarts heeft aangeraden. Vult wel, maar maakt niet dik. Onze hond vind het super lekker!

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 14:00

Mijn hond is perfect gezond, behalve dan dat haar heupen niet gelijk zijn (dat is ook de reden dat ze net te dik mag zijn, dan zakt ze erdoor.)
Tussendoortjes krijgt ze ook niet, behalve als we het tafelkleed uitkloppen buiten en er valt wat vantussen. Knipoog
Als ik 's morgens naar school ga krijgt ze eten en als ik thuiskom ook, toch blijft ze rond me heen draaien.
Het is zelfs al veel gebeurd dat mijn mams ze ook nog eten geeft omdat ze zo zielig kijkt, dan denkt ze dat ik vergeten ben om haar eten te geven.

Die steen in de voerbak ga ik eens proberen, die kluif misschien ook wel. Ja
We hebben van dat voer gehad dat je met warm water moet bereiden, maar dat was te tijdrovend voor mij.

Bonen uit blik, klinkt wel raar, maar alles wat kan helpen is de moeite waard. Ja

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:06

Dit staat er nl. op een dieet site voor honden. Bij onze hond helpt het enorm:
Citaat:
Een mogelijkheid is om de hond de helft van zijn normale voer te geven. Veel honden krijgen hierdoor echter, zeker in het begin, zo'n enorme honger dat ze plotseling de vuilnisemmer gaan roven en op straat alles opvreten wat ze tegenkomen. Om dit hongergevoel tegen te gaan, is het mogelijk om aan het gewone voer sperziebonen uit blik (zonder vet) toe te voegen.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:16

De ene jack bij ons heeft ook maar 1 doel in dit leven.. en dat is idd eten..eten..eten.. zo is ze door het dolle heen als mijn dochter in d'r kinderstoel gezet wordt en wil ze het liefst er onder slapen zodat ze er op tijd bij is mocht er wat vallen.. We kunnen ook niks op tafel laten staan of een vuilniszak niet in de container gooien, want ze breekt de zak open en stopt gewoon niet met eten totdat ze vierkant rond is..
Ik erger me hier dood aan.. Zou het leuker vinden als ze op onze andere hond leek.. die kreeg eerder de hele dag te eten.. en die at af en toe wat uit z'n bakje.. maar sinds die tweede er is, kan dit niet meer, want dat krijgt ie niks.. Oplossingen heb ik dus niet...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:29

Onze russel heeft hetzelfde probleem alleen bij haar is het vanwege dementie dat ze alleen maar honger heeft ze raakt niet meer verzadigd.

Wij zijn nu overgestapt als extra tussendoortje op rijstwafels. Hebben ze het idee van eten terwijl ze er niet dik van worden. Ook krijgt ze nu meerdere keren per dag eten.

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 14:58

@ Lame, ik heb ook nog een andere hond, een soort van teckeltje die ook heel de dag eten heeft. Ze eet wanneer ze honger heeft.
Wij lossen dit op door de ene hond aan de buitenkant van het hek te zetten met eten en de andere hond langs 'binnen' en gewoon 2x per dag eten.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:04

Ja, die van mij komen alletwee binnen... En eten nu tegelijk.. ik blijf er bij.. anders jaagt de ene met vreetbuien de andere weg en eet ie ook zijn bak op..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:31

dubbelpost ^^
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 19-09-07 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:37

slimmerik schreef:
Dit staat er nl. op een dieet site voor honden. Bij onze hond helpt het enorm:
Citaat:
Een mogelijkheid is om de hond de helft van zijn normale voer te geven. Veel honden krijgen hierdoor echter, zeker in het begin, zo'n enorme honger dat ze plotseling de vuilnisemmer gaan roven en op straat alles opvreten wat ze tegenkomen. Om dit hongergevoel tegen te gaan, is het mogelijk om aan het gewone voer sperziebonen uit blik (zonder vet) toe te voegen.

mag ik vragen wat t nut is daarvan?
mij lijkt het namelijk niet erg positief als je hond de vuilnisbak gaat leegroven en allerlei dingen van straat gaat eten ( je weet niet wat ze binnen krijgen, dus het kan ook schadelijk zijn)

of begrijp ik het nu verkeerd?

en nog even voor de TS :
spreek anders iets met je moeder af, bijvoorbeeld dat je een briefje neerlegt dat je gevoerd hebt.
want doordat jou moeder jullie hond soms blijft voeren omdat hij/zij zo zielig kijkt krijg jullie hond z'n zin en zal hij alleen maar erger gaan bedelen.

bij onze honden werkt het negeren erg goed. ik weet niet of jullie een mand/plek hebben waar je je hond naartoe kan sturen zodra hij/zij begint te bedelen?

oh en ik las iets van een steen in de voerbak leggen?
ik heb het zelf nooit uit geprobeerd, maar beschadigd de hond in kwestie dan niet zijn tanden?
( een van onze honden eet ook zo super snel en zou volgens mij regelmatig in die steen bijten/ langs die steen schrapen met haar tanden.)

verder uhm..sperziebonen, tja wij geven ze altijd verse sperziebonen, omdat die uit blik erg zout zijn..
misschien kun je als vulling er wat rijst bij geven ( eten die van ons ook langzamer door). of er yohgurt/water over heen doen. worden ze niet dik van, vult wel, en zorgt dat ze langzamer eten..

(pfoe, lang bericht dit:O)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:44

katchina schreef:
Geef haar anders tussendoor van die kauw-oren,gerookte kluif of mergpijp van de slager! e.d. waar ze heel lang op kan knagen en kluiven dat houdt ze ook bezig maar wordt ze niet dik van Vingers aflikken

nog even een opmerking hierover Lachen
mergpijp is ontzettend vet, dus lijkt me niet zo'n goede oplossing als je hond niets aan mag komen.
en ik vermoed zomaar dat als je je hond elke dag een kauwkluif geeft, dat ze ook wel iets aan zal komen ( maar ik heb geen idee hoe vet die dingen zijn, omdat onze honden ze maar een kwartiertje per dag mogen en daar dus ook niet dikker van worden).

( ik ken trouwens veel honden die niet tegen ' grote' hoeveelheden van die kauwkluiven kunnen en er ziek van worden )

oh ik bedenk net iets.. je kan bijvoorbeeld wel het merg, uit de mergpijpjes halen, en ze dan aan je hond geven.. dan heb je het ( meeste) vet er uit gehaald en heeft je hond toch iets om op te bijten..
(al denk ik eigenlijk niet dat jou hond echt honger heeft, maar gewoon weet dat ze eten krijgt als ze maar lang genoeg zeurt)