nieuw katje bij onze kater hoe aanpakken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

donnieYy

nieuw katje bij onze kater hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 16:14

hallo allemaal!

wij hebben nu 8 jaar een grote rode superlieve kater. Hij is heel rustig en krabt of bijt eigenlijk nooit. Nu willen wij er een jong katje bij, gewoon voor gezelschap voor hem en voor ons. Alleen hoop ik niet dat onze kat er door gaat veranderen. Dat hij minder aanhankelijk wordt of onaardig doet tegen het kleintje. Natuurlijk wil ik hem nog steeds heel veel aandacht geven want hij is natuurlijk mijn allergrootste vriend! maar de kleine heeft natuurlijk ook aandacht nodig m.b.t zindelijkheid en het worden van ook zo'n sociale kat als die we al hebben. Dus mijn vraag is: hoe pak ik het aan, zo'n kleintje erbij en is het uberhaupt wel een goed idee?

Dhani

Re: nieuw katje bij onze kater hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:36

je kan het natuurlijk wel proberen een kleintje er bij ( heb ik ook gedaan )! maar je moet ze wel de tijd gunnen om aan elkaar te wennen. je grote kat zou het ( misschien ) duidelijk niet pikken een andere kat erbij, maar meestal went dan snel genoeg! wel moet je in je gaten houden dat je grote kat hem niet vermoord! maar een tik uit delen is niet erg! je kleine moet gewoon te weten komen dat je kater de baas is. en dat is helemaal niet zo erg!

alleen denk ik wel dat je kater een beetje gaat veranderen, dat was bij mijn poes ook gebeurd! ze was altijd heel erg knuffelig en kwam tot vervelends aan toe op schoot! maar dat is nu veel minder, maar ze is nog steeds net zo lief! Knipoog ze heeft nu een maatje waar ze bij kan gaan liggen en mee kan spelen, dus komt ze veel minder op schoot!

Maar als je kater eenmaal gewent is aan het gezelschap van je andere katje dan zou hij wel weer zijn oude leventje op gaan pakken, dat gebeurd nu bij mij thuis ook! Knipoog

Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel! PM dan maar!! Clown

Groetjes!