kat is gestoord...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

natasja1991

kat is gestoord...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 14:09

ik heb dus een poes van ong. 11 maanden oud(bijna 1 jaar)

En soms heeft ze zo haar gedrag waarvan je denk: die spoort echt niet (ik noem het happyhour)

Dan springt ze dus bij de ramen omhoog en de deurposten, ze raced over de bank en gaat als een gek de trap op en af.

Is dit normaal kittengedrag, of is ze echt gewoon hyper en wat kan ik ertegen doen.

nog meer mensen met een gestoorde kat zijn ook welkom om verhaal te doen Haha!

laura1987

Re: kat is gestoord...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:11

Haha alle 3 de katten doen dat hier.
Ze zijn 8 8 en 6 ofzo....

Denk niet dat het eruit gaat Lachen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:13

gekke 5 minuten noemen ze dat

is heel normaal en ik vind het persoonlijk alleen maar grappig

zolang ze niets slopen is het toch geen probleem?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:13

Dit is heel normaal hoor, mijn volwassen katten hebben nu ook nog af en toe een race-uurtje. Scheuren door de tuin naar binnen, trap op trap af. Toen ze nog kitten waren vlogen ze ook regelmatig in de gordijnen, dit is gelukkig over.Haha!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:14

Heel normaal die van ons is één geweest en doet het af en toe nog.. Ze is ook een keer tegen de spiegel omgesprongen en dat soort rarigheid Knipoog

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:16

die van mij doet het ook (vooral s'avonds) ze is nu 6 jaar jong..... maar af en toe vraag ik me af of ze geen kitten is Tong uitsteken

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:17

Doet m'n hond ook hoor, gaat hij keihard door de kamer racen en je uitdagen enzo Haha!

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:19

De katten van mij doen dit ook te pas en te onpas. Zelf noem ik het ook de gekke vijf minuten.
Mijn katten zijn nu bijna 2 jaar, en doen dit al hun hele leventje. Soms alleen, soms met z'n tweeën. Gewoon lekker van genieten zou ik zeggen!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:19

Wij noemden dat de gekke vijf minuten Haha!
Onze kat ging dan rondrennen in de tuin. We hadden nogal een grote tuin, met een lang recht pad dat naar de keuken liep. Hij maakte er dan een sport van om helemaal van achter in de tuin een spurt te trekken en zo dan de keuken binnen te scheuren. En op tijd op de noodrem, anders knalde-ie tegen de achterste keukenmuur op *LOL*
Vooral als z'n etensbakje klaarstond moest iedereen uit de weg, want anders liep ie je gewoon van de sokken. Tegenwordig als ik een paard, kat, geit of whatever gekke vreugdesprongen zie maken dan zeg ik: die heeft last van de gekke vijf minuten.

denk dat het ook bij jouw kat gewoon vreugdesprongen zijn. Heeft ook met de leeftijd te maken, waarschijnlijk, ze heeft misschien gewoon superveel energie. Maar mag ze ook naar buiten? Misschien kan ze daar even uitrazen.
Zolang ze de ruimte heeft om even gek te doen denk ik dat er niks mis mee is hoor!

edit: Angelstears en aswas, wat grappig, ik dacht dat mijn moeder die uitdrukking bedacht had, maar niet dus *LOL*

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 14:19

klopt dat doet zij ook 's avonds of in de ochtend als we allemaal van bed komen. En normaal zit ze nooit op de tafel, als het avond wordt wil ze aandacht en dan gaat ze op de tafels zitten. En Tijdens haar happyhour moeten de kastdeurtjes er soms aan geloven, want dan gaat ze daar lekker aan krabbelen.
Op allerlei manieren geprobeert haar dat af te leren: tot nu toe geen sucses

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:22

Ik denk niet dat dat af te leren is hoor!
Ach geniet ervan heeft toch ook wel een beetje humor omdat beestje zo uit zn plaat te zien gaan!!??

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:22

Tja typisch iets voor een kat......Bo doet niets liever dan sjeezen, terwijl VW new beetle de heeeeeeele dag niets anders wil doen dan slapen! Ze heeft dan ook wel een beetje het model van een VW kever.....het lijkt wel of ze een voetbal heeft ingeslikt..... Boef, mijn oude geholpen kater van 13, wil ook nog wel es last hebben van zijn gekke uurtje. Vooral mijn andere katten moeten t dan ontgelden. Effe lekker meppen! Britt is de rustigste van het stel maar heeft een enorme hekel aan mijn uitgekozen "ouwe banketstaaf" behang. Dit behang is nu door haar getransformeerd tot "watervalbehang".....allemaal mooie reepjes over de hele lengte van de kamer! (Na 2 maanden was er geen recht opgeplakt stukje behang meer te vinden). Gelukkig vindt ze mijn behang in de slaapkamer wel aan te zien want daar blijft ze tot nu toe van af. (We wonen hier nu een jaar...)

Tja katten zijn om van te houden maar af en toe wil ik ze wel eens achter mijn "reepjes" behang plakken!!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:24

Citaat:
We hadden nogal een grote tuin, met een lang recht pad dat naar de keuken liep. Hij maakte er dan een sport van om helemaal van achter in de tuin een spurt te trekken en zo dan de keuken binnen te scheuren. En op tijd op de noodrem, anders knalde-ie tegen de achterste keukenmuur op

Jaaaa dat doet mijn Snoetje ook! En dan in de remmen joh, met die gladde laminaat! Ze dondert zo bijna haar drinkbak in, die precies op haar noodremplek staat. En dan een halve seconde wat verwilderd om zich heen zitten kijken, en vervolgens met een noodvaart weer terug de tuin in. Ge-wel-dig!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:28

ik heb er ook een bij lopen hier van 17.

en vaste prik nadat ze smiddags wat blikvoer gehad hebben dat ze keihard de tuin rondrent.
met ronde rug vervolgens naar binnen rent,voor de gangdeur gaat staan bleren als een krolse kater , en als ik dan die deur open doe gaat ze staan jodelen in de douche Clown

elke keer lig ik hier helemaal in een deuk! ROFL

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:28

haha echt geweldig die vehalen.. mijn kat die nu bij mn ouders zit,
maakt er een sport van om zo vaak mogelijk in 5 minuten de 3 trappen in huis open af te sjeezen.. om dat vevolgens met een bloedgang naar buiten te
racen om de honden het stuipen op het lijf te jagen Gestoord

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:36

ik het het ook bij me ragdoll van 6 en een kitten van 8 mnd. en een poes van 11 hebben we ook maar die doet het echt heeeeel afentoe

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:38

*LOL* Volgens mij doen echt praktisch alle katten dat. Die van mij dus ook en vooral als ik net thuis ben of als ze eten heeft gehad. Als een gek over het laminaat, soms te laat remmen waardoor ze tegen een deur aanknalt waar ze langsop wilde Nagelbijten / Gniffelen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:39

... En dan met een noodgang in de krabpaal vliegen Clown

Mijne zijn 6 en 3, poppetjes zijn het!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:42

en dan maar snel doen alsof ze zich zitten gaan wassen, zo van 'pompidom, ik ben helemaal niet zojuist tegen de deur opgeknald hoor, je vergist je' Schijnheilig

Trouwens ik had ook ooit een konijn die dacht: 'wat jij kan, dat kan ik ook' en dan zag je vervolgens in een flits de kat voorbij komen met het konijn achter zich aan...ook erg grappig om te zien!

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 14:42

alleen soms kan je ze wel achter het behang plakken

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:48

Vooral als ze in datzelfde behang hangen Haha! Clown

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 18:10

hahaha, juist mijn slaapkamer behang moest er ook al aan geloven hoor Boos! en aangezien die behang rood geverfd is zie je overal witte krassen en scheurtjes

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:12

Ik heb paars behang, dus dat zie je inderdaad ook goed Boos!
Ze doet het vooral als ik op bed lig en niet snel genoeg naar haar zin opsta om haar eten te geven, secreet...

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:27

hahaha dat is heel normaal. Mijn kat van 9 doet het zelfs nog. (vooral als het buiten stormt)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:28

Normale katten iets Clown
Soms hebben ze van die uitbarstingen Nagelbijten / Gniffelen

Allebei onze katten hebben het vroeger gedaan, en eentje doet het heel soms nog eens Nagelbijten / Gniffelen