Waar een cavia kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Waar een cavia kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 10:26

Ik weet dat je ze kan kopen bij de dierenwinkel, maar je kunt ze vast ook ergens anders kopen, waar ze 'gezond' zijn.
Wie kan mij vertellen waar ik ze nog meer kan kopen in omg amersfoort..

loveyoutoo

Re: Waar een cavia kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:31

Ga eens bij een cavia opvang kijken. Dat is een soort van asiel voor cavia's.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:32

Ja dat raad ik je ook aan, daar zitten heel veel cavia's op zoek naar een goed tehuis! Dan help je zo'n beetje tegelijk weer een goede kans.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:32

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 10:33

maar hij is voor mijn zoontje, hoe vertrouw je erop dat een cavia uit zo'n opval niet 'vals' is. ik heb er idd al naar gekeken..

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:47

Je kan er ook een bezoekje brengen, de cavia oppakken en even kijken hoe de reactie van het beestje is. Ook denk ik dat ze niet valse dieren zullen herplaatsen, maar je kan dit natuurlijk even informeren bij de opvang Lachen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:50

of bij een fokker in de buurt.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:53

Bij Stichting Cavia kijken ze samen met jou naar een geschikt caviatje. Ze geven je advies over wat je het beste wel en niet kunt doen. Ook is het mogelijk om de cavia weer terug te brengen als het toch niet klinkt (dit boden ze mij aan, omdat ik al een cavia had en het wel de bedoeling was om beide dieren in één hok te huisvesten). Ik zou gewoon eens contact opnemen met de stichting en ik weet zeker dat je een leuk diertje vindt! Succes!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:29

Ik heb mijn cavia's bij een fokker gehaalt.... ik heb ook overwogen om mijn cavia bij een asiel te gaan halen, alleen er zijn bijna geen asiels die cavia's opvangen hier in de buurt.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:02

Anders idd een fokker. Soms zitten in de dierenwinkel ook gezonde cavias, maar dat is echt afhankelijk van de dierenwinkel. Die van ons kwamen van 1 winkel en waren hartstikke gezond en de mensen hadden er verstand van, maar bij een andere dierenwinkel hier zal ik never nooit niet een cavia halen, die hebben allemaal kleine hokjes met fokpaartjes zitten en dat niet alleen van cavias, maar die beesten zien er niet uit(een gedeelte is ook als slangenvoer o.a. van de andere beesten).

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:42

Ik zou nooit een dier kopen in een dierenwinkel.

Je kan het beste naar de fokker gaan of er 1 bij een opvang vandaan halen, die beestjes verdienen een 2e kans.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 15:38

De opvang is te ver weg voor mij helaas..
Ik zal eens kijken of er fokkers in de buurt zijn.
LiNdA1986 waarom denk je dat ik dit topic plaats???
Juist.. Omdat ik geen cavia in een dierenwinkel wil kopen..

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:52

Goed dat je nadenkt over waar je een cavia wil kopen! Ik zou ook een fokker aanraden, meestal kun je daar de ouderdieren ook bekijken en heb je wat meer inzicht in de achtergrond van een dier (fokkers werken vaak met stambomen)

Op http://www.caviaforum.nl vind je erg veel informatie over cavia's, beertjes of zeugjes, hokken en waar je ze kan kopen. Ook zitten daar veel fokkers die regelmatig jonge of wat oudere dieren te koop hebben. Misschien een idee om je daar eens in te lezen.

(trouwens, cavia's zijn echte groepsdiertjes die erg ongelukkig worden alleen, leuk voor je zoontje om er gelijk 2 te nemen Lachen )

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:47

wij hebben wel een opvang in de buurt.. die heeft 13 en 14 oktober opendag.. daar hebben ze ook heel veel caafs die al lang wachten.. misschien leuk om daar eens langs te gaan.? ze zijn daar niet vals anders gaan ze ook niet weg Lachen

www.caviaopvangcentrum.com

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 23:43

Je hebt pb!

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:28

Heeey!
Er bestaat ook nog asiel Goofy (www.asielgoofy.nl) en opvang Knabbeltjes waar ze ook cavias opvangen.
Ik heb eerlijk gezegd eigenlijk nog nooit een valse cavia gezien, maar mocht ie 'vals' zijn is dat gewoonweg omdat ze niet goed verzorgd worden (te kleine kooi, geen soortgenootje, etc) of uit angst gaan bijten.
Het voordeel bij een cavia die je uit de opvang haalt is dat de mensen je kunnen vertellen wat het karakter is van het dier en jou goed advies kunnen geven. Je krijgt dus geen verassingen achteraf omdat ze je goed voorgelicht hebben. Let wel, cavias kunnen zich soms anders gedragen als ze in een nieuwe omgeving terecht komen. Zo zijn er cavias die 'vals' zijn omdat ze gewoon verkeerd gehuisvest zijn, maar ze kunnen zich dan bij jou thuis heel anders ontwikkelen.
Succes met het vinden van een cavia Lachen ...
Gr.
Naatje

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 13:51

Joyce,doosje ik heb nog een cavia voor je als je wilt?
Heb er zelfs 2 in de aanbieding! haha
Maargoed even zonder gekheid Knauwie is erg lief voor mens en dier.
En anders kun je gewoon een cavia halen bij de oostermolen bij herman, is een dierenwinkel maar wel een goede en absoluut deskundige mensen.Knauw en flauw komen er ook vandaan.
iK BEL JE!

Fucsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 14:41

Ren eens een opvang binnen, grijp naar het eerste het beste dier en neem het in vliegende vaart mee naar de auto, waarmee je snel richting jou woning rijd! Deur open, beest in de kooi, en voila je hebt een Cavia!!!!!!
Clown

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 15:45

Fucsia schreef:
Ren eens een opvang binnen, grijp naar het eerste het beste dier en neem het in vliegende vaart mee naar de auto, waarmee je snel richting jou woning rijd! Deur open, beest in de kooi, en voila je hebt een Cavia!!!!!!
Clown

Juist, zo'n behandeling zou jij ook erg lekker vinden Clown
De opvanghuizen zitten voor mij helaas te ver weg, ik ga namelijk niet stad en kand afrijden voor een caaf.
Misschien ben ik nu heel hard maar ik heb daar imo geen tijd voor.
Buiten dat vind mijn zoontje jonge caaf's heel erg leuk..
Ik zoek gewoon een goede fokker..

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:30

Er zijn ook zat jonge dieren in de dierenopvangcentra, dus dat argument vindt ik eerlijk gezegd nogal slap. Bovendien zou ik nooit een cavia voor mijn kind kopen, aangezien ze er ten eerste nog niet voor kunnen zorgen, nog niet weten hoe ze ermee om moeten gaan, etc.
En als je al geen tijd hebt om een leuke cavia uit een asiel te halen, heb je dan wel tijd om ermee naar de dierenarts te gaan als die ziek is? Bovendien worden ook jonge cavias oud, is ie dan meteen minder leuk?
Klinkt misschien als een aanval, is op zich niet zo bedoeld, maar ik hoop dat je over deze punten nadenkt, aangezien ik daar toch best tegen aan loop ...

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:24

Pascal schreef:
Fucsia schreef:
Clown

Juist, zo'n behandeling zou jij ook erg lekker vinden Clown
De opvanghuizen zitten voor mij helaas te ver weg, ik ga namelijk niet stad en kand afrijden voor een caaf.
Misschien ben ik nu heel hard maar ik heb daar imo geen tijd voor.
Buiten dat vind mijn zoontje jonge caaf's heel erg leuk..
Ik zoek gewoon een goede fokker..

Dus knauwie valt af met z'n ouwe lijfie Huilen Ach gut Haha!
Ga nou maar gewoon naar de oostermolen, herman weet echt wel wat ie doet, zeg gewoon wat je zoekt hun helpen mee zoeken en dan vindt je een goede en geschikte cavia voor pascal.
Ik zou je aanraden om een vrouwtje te nemen, die kun je makkelijk koppelen aan een ander vrouwtje.
2 mannetjes bij elkaar gaan snel vechten.
2 cavia's zijn gelukkiger dan 1 cavia in een hokje, maar die kues moet je zelf maken.Hurry mag je ook zo mee nemen maar die is moeilijk te vangen en een beetje bang dus niet echt leuk voor pascal denk ik.

@ de persoon boven mij
Bokker pascal wil haar zoontje juist verantwoordelijkheid leren, het is dus niet het geval van hier heb je een cavia en ga er maar leuk mee spelen, doodknijpen etc.
Daarbij heeft ze zelf ook ervaringen met knaagdieren dus zal het kwa verzorging en alles wel los lopen denk ik zo.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 19:33

Zo ver ik weet is het kindje nog redelijk jong, dus ik denk dat het nog iets te vroeg is om een kind die verantwoordelijkheid te leren. De meeste kinderen snappen het namelijk nog niet helemaal als je zegt dat het niet mag. Ze snappen niet dat ze dan een cavia pijn doen als ze er in knijpen.
Maar goed, uit haar posting vatte ik dat zo op, sorry als het verkeerd is, maar die indruk krijg ik.
Gr.
Naatje

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 16:28

Idd mijn zoontje word in Nov, 3 jaar, betekend niet dat hij niet weet wat verandwoordelijkhied is in zoverre dat kan natuurlijk.
Voert elke ochtnd de vissen.
Ik leer mijn zoontje gewoon leren zorgen voor dieren en mensen, dat ik hem daarbij moet helpen is een feit.
Tuurlijk ga ik naar een DA als dat nodig is, ik vind dat een slap argument.
Er zit we een DA in de buurt denk dat een opvang veel veder weg is..
Mijn zoontje snapt heel goed wanneer iets niet mag, en van niet luisteren heeft hij nog nooit gehoord..
Ik weet heust wel waar ik aan begin, ik heb in mijn kinder jaren altijd hamster, ratten en konijnen gehad. Die ik IMO zelf moest verzorgen..
Vanuit bokt kun je mij en mijn kind niet beoordelen.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 16:32

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:41

ik heb mij aangemeld op caviaforum.nl en ben zo aan twee verschillende fokkers gekomen. Neem je maar 1 cavia?
Rond de kerst mogen de baby's naar huis, koppeltjes zijn nog maar net gevormd. maar ze hebben op dat forum zat kleintjes te koop