Mensen die niet voor hun dieren zorgen! Kan me er zo aan erg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Mensen die niet voor hun dieren zorgen! Kan me er zo aan erg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 22:45

Moet eens even mijn ergenis spuien. Ik woon sinds een jaar of 5 op het platteland en woon aan een vrij drukke straat. Is een doorgaande weg tussen twee plaatsen en daar mag je 100 Km. In al die tijd al vele dode katten van de straat kunnen plukken. Maar ook veel levende. Zo ben ik vorig jaar vlak voor een auto langs geraasd daar er een 5 weken oud katje midden op de straat zat. Deze zijn van de overburen die er dus niet naar omkijken. De katten daar die aangeschaft worden als muizevangers worden niet gekastreerd en het jongt maar aan. Lang rond lopen doen ze niet want vroeg of laat belanden ze onder de auto. Het katje van vorig jaar heb ik 3 keer toe persoonlijk terug gebracht en zou binnen gehouden worden. Paar dagen later lag het dood aan de straat. Ik met een enorm schuld gevoel maar kan ze ja niet allemaal houden. Er lopen er hier al 3 en dat terwijl ik er allergisch voor ben. Bloos
Nu hebben ze ook nog een nieuwe hond aangeschaft nadat de eerste was overreden (Berner senner). Nu dus een Jack russel die dus regelmatig hier komt buurten. Ik jaag hem altijd direct weg en geef hem verder geen aandacht maar dat is blijkbaar meer dan dat hij daar krijgt. Verdrietig
Hij is al een keer geraakt door een auto en aangezien ik hem regelmatig vlak voor auto's langs zie rennen..... Ook al eens voor een politie auto maar die vonden het schijnbaar normaal...... Hamer
Vorig jaar hebben we één van die kittens dan maar opgevangen, vol vlooien, wormen en mijten. Direct 50 euro armer bij de dierenarts. Boos!
Nu lig ik gisteravond in bed en wat hoor ik? een jammerende kitten. Ik naar buiten want hoor dan die auto's rasen en kan dan echt niet slapen. Na een uur zoeken niks gevonden. Net hoorde mijn man ze en ben ik weer gaan zoeken. Twee stuks een rode en een driekleur. Maar ze zijn behoorliijk wild en krijg ze niet en hoop dus dat ze het overleven.
Mijn man zegt lopen laten want je kan niet alles aanhalen. Ja hij heeft wel gelijk maar kan me over zulke mensen zo opwinden. Bloos

Sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt. Wie weet zoek ik vanacht nog wel. Slapen

GamblersCup

Re: Mensen die niet voor hun dieren zorgen! Kan me er zo aan erg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:53

Ik ken het, hier op het platteland gaat het net zo. En niet bij een bepaalde familie ofzo, maar bij zo ongeveer alle boerderijen.

Je doet er weinig aan, want je kunt je inderdaad niet met alle dieren bezighouden. Je vangt de ene op, de volgende wordt achter je overreden. Hier vind je ook zoveel katten en andere dieren langs de weg, zelfs afgelopen jaar een van de puppies die ze bij ons uit het nest hadden, bij de buren. Nou, dan breekt je hart.

Ik check maar gewoon of de dieren die ik tegenkom langs de weg nog leven of niet, maar ik ga er niet achteraan. Het is een druppel op een gloeiende plaat als je je met zo'n dier van een ander bezig houdt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 22:57

Och dat is helemaal erg. Je eigen gefokte pup. Ja hier zitten ook meer boerderijen waar het ook weleens gebeurt maar daar wordt er toch beter naar omgekeken. Deze overburen die intresseren het gewoon helemaal niet. Maakt ze ook niks uit dat zo'n hond ook een gevaar voor de mensen is. Je komt hier om een bocht met 100 en als er dan opeens een hond opduikt dan zijn er zat mensen die uitwijken, nou ja de rest is denkbaar. Maar dan zeggen ze, ah dat gaat wel goed.....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 23:01

Hier zijn het typische boeren. De dieren hebben genoeg eten en water, een eigen hok voor 's nachts etc. Maar ze laten ze gewoon maar rondlopen, er wordt niets aan training (de honden dan) gedaan, laat maar lopen, leren ze vanzelf wel. Of niet, dan komen ze een auto tegen. Katten, laat maar lopen, steriliseren kost teveel en een paar katten meer of minder maakt niet uit.

Heel anders dan mijn eigen ideeen, maar daar verander je toch niets aan. Helaas.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 23:04

Nee dat klopt. Geld willen ze er niet aan uit geven. Ze hebben overgens wel de hond laten Castreren voor 20 euro. Lips are sealed Arme hond. Wil niet weten hoe ze dat gedaan hebben.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 23:12

Twee bakstenen?
Nee, grapje. Hier is de dierenarts vor boerderijdieren wel goedkoop, dus 20 euro vind ik niet zo gek eigenlijk.

Maar de katten... ik vind het niet zo gek dat ze in Nederland een tijd zo'n actie hadden om goedkoop katten en poezen te castreren/steriliseren. Maar zoiets kennen we hier niet. Het aantal blijft op peil door het overrijden geloof ik... Huilen

Als ik bij de boer ben die mijn hooi en stro levert, vraagt ioe wel altijd of ik niet nog een katje wil, of een puppie ofzo... dat gaat daar ook lekker door. Maar ook ik kan niet oneindig dieren opvangen. Het gaat slecht worden als ik eindelijk mijn boerderijte ga kopen. Dan heb ik ruimte, dus ga ik alle zielige dieren verzamelen... Haha!

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 23:20

ik woon ook op zo'n boerderij waar de katten zich maar voort blijven planten, nu is het alleen de vraag wie verantwoordelijk is voor katten. Ik ben niet van plan om voor een dure castratie/steralisatie te betalen als ik niet eens voor die katten gekozen heb. vaak zijn de poezen ook nog niet eens tam en geven ze meer overlast dan dat je er profijt van hebt.
Laat de bestrijdingsdienst van de gemeente maar eens actie ondernemen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 23:23

Zie net dat je ook in Duitsland woon. Ik werk zelf bij een dierenarts en die vraagt voor een hond kastreren van dat formaat toch echt rond de 70 a 80 Euro. Maar dan krijg je wel de rond om verzorging en naverzorging die ik eigenlijk als normaal beschouw.

Die dierenarts waar hun heen gaan is een pool en kan alles super goedkoop. Nee 20,00 euro voor een kastratie vindt ik wel heel weinig. Dat kost bijna alleen al de narcose. Misschien heeft ie dat wel niet gehad. Knipoog

Heb zelf wel een hoop ruimte maar heb ook dieren zat die een hoop geld kosten. Ook al zou ik er best nog wat op willen vangen maar of dat inderdaad de dieren van de buren moeten zijn?.....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 23:33

MRmichiel: Hoe bedoel je, je woont op zo'n boerderij? Is het jouw boerderij?

Van wie zijn de katten, of in ieder geval de katten waar mee begonnen is? Als je zelf katten had en die zijn zich voort gaan planten en dat gaat maar door, ben je zelf verantwoordelijk. En zul je zelf actie mogen gaan ondernemen of niet zeuren.

Ergens moet het begonnen zijn.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 10:57

MRmichiel schreef:
ik woon ook op zo'n boerderij waar de katten zich maar voort blijven planten, nu is het alleen de vraag wie verantwoordelijk is voor katten. Ik ben niet van plan om voor een dure castratie/steralisatie te betalen als ik niet eens voor die katten gekozen heb. vaak zijn de poezen ook nog niet eens tam en geven ze meer overlast dan dat je er profijt van hebt.
Laat de bestrijdingsdienst van de gemeente maar eens actie ondernemen.

Dan vindt ik dat je de katten moet laten Castreren dan planten ze zich niet meer voort en heb je er met de tijd ook niet meer overlast van. Zo hebben wij dat ook gedaan. En de katten worden vanzelf tam en dan krijg je er ook nog een hoop liefde van terug. Ze zijn je dankbaar niet steeds jongen te hoeven hebben.