Konijn rent en vliegt soms alle kanten op, normaal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelle_

Konijn rent en vliegt soms alle kanten op, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 10:48

Mijn konijn van ongeveer 11 weken heeft af en toe van die uitspattingen waarbij ze gaat rennen, springen en halve draaien en weetikveelwat allemaal erbij maakt *LOL* Niet dat ik me er zorgen om maak hoor (lig af en toe echt in een deuk als ze weer begint Knipoog )maar ik vroeg me af of het normaal gedrag is en andere konijnen dat dus ook doen Haha!? Ze loopt dan trouwens los in mn kamer dus ze heeft er wel de ruimte voor om gek te doen. Nog meer niet sporende konijnen bezitters hier Tong uitsteken?

Wat doen jullie trouwens als jullie konijn aan de tralies gaat knagen om aandacht? Negeren jullie het of straffen jullie het op de een of andere manier af (hoe?)?

En heeft er nog iemand tips om konijn zindelijk te maken? Schep al steeds het plas en wat poep in de wc en wc al paar keer naar hoekje verplaatst waar ze dan op dat moment steeds plaste maar het wil nog steeds niet lukken.

assie

Re: Konijn rent en vliegt soms alle kanten op, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:58

Dat rennen en vliegen is normaal. Dat betekent in principe dat ze zich goed voelen.

Het knagen aan de tralies negeer ik. Wel bied ik ander knaagmateriaal aan in de vorm van wilgentakken.

Niet alle konijnen worden zindelijk, de mijne is het vanzelf geworden. Op zijn wc doet hij het niet, maar hij doet alles wel netjes in hetzelfde hoekje, dus dat is net zo makkelijk qua wegscheppen dan dat het in de wc ligt Knipoog
Dus daar heb ik niet echt tips voor je.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:59

Mijn konijn deed dat zelfs nog toen hij al 12 was Clown ! Allerlei jolige sprongen, met 4 pootjes tegelijk recht de lucht in enz enz. Hij deed het als hij zich veilig voelde, dus gewoon gekkigheid. (Net als je paard wel eens rare sprongen maakt!)
Knagen aan de tralies deed hij nooit, hij had ook altijd hooi om zich bezig te houden. Wel heeft hij het gat naar zijn nachthok naar zijn eigen inzicht aangepast Clown Hij paste er namelijk niet door, dus heeft het gat flink groter gemaakt.

Ons konijn zat altijd buiten in een groot hok, maar we lieten hem grote gedeeltes van de dag in de woonkamer lopen. Hij deed wel eens een plasje op de bank, maar sinds we een bak met wat zaagsel en stro in de kamer hadden staan, ging hij zonder enige oefening op de bak. Gewoon een bakje met wat ze in haar hok heeft liggen, leg er wat drollen en een plasplekje in. En blijf haar erop zetten, de aanhouder wint Knipoog
Heel veel succes, konijnen zijn briljante huisdieren Vork

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:01

De mijne doet het ook, die rewnt dan heel de tuin rond en springt en weet ik veel wat hij doet, maar hij heeft er lol in en is speels Lachen
( het konijn ins ong, 3 maanden uit! )

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:04

Oja dat springen en sjeezen Haha! Heerlijk om naar te kijken *LOL*
Tja zindelijk is Snoezie ook niet Nagelbijten / Gniffelen Maar hij plast tenminte niet binnen, alleen keutel, maar dat is niet zo erg.
Wat wel irritant is dat ie ook overal keutels laat in z'n hok, behalve in het binnenhok Clown

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:08

De sprongen in de lucht heten binkies, jonge konijntjes doen dat erg vaak, maar ook volwassen konijnen kunnen er wat van. Hier botsen ze dan overal tegenop Clown

Het knagen aan de tralies kan 2 dingen betekenen: verveling of hallo ik wil eruit!
Verveling kan je het allerbeste tegen gaan natuurlijk door een maatje, konijnen zijn groepsdieren en hebben veel aanelkaar. Ook speeltjes zijn natuurlijk het einde, rinkelende balletjes, maar vullen nooit een maatje op.
Als het geval is van ik wil eruit gewoon negeren en alleen eruit doen als die dat gedrag niet vertoont.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:09

Rondvliegen doet die van ons ook.
Ons konijn was ongeveer een maand of acht en niet zindelijk, maar dit was binnen een paar dagen gepiept. Gewoon telkens alle poep en plas naar het wc'tje verplaatst. Succes, de jouwe is nog jong dus ik denk dat het wel zal lukken. O, ja ik legde er in het begin wat hooi naast; blijkt dat ze vaak hun behoefte doen en wat willen knabbelen Haha! . Dat doe ik nu trouwens niet meer...