poesje gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ArianneF

poesje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 09:36

Hoi allemaal,

eergisterenavond hoorde mijn vader steeds een kat. dus hij dacht dat het er een van ons was die vast zat in een boom ofzo. dus wij gingen in het donker kijken en toen miauwde hij nog een keer. ik hoorde dat het nog maar een kitten was. dus wij steeds lopen zoeken. toen deden we de motorkap van ons busje open en daar zat ze. een klein grijs gecypert poesje. helemaal zwart van de smout.

ik heb hem mee naar binnen genomen en poezenmelk gegeven. ze sliep snachts heel goed. en gisteren heeft ze de hele dag vrolijk gespeeld en lekker geslapen en gegeten. ze is zindelijk. ik heb gisterochtend meteen een papier aan de bomen en in de supermarkt gehangen, zodat de eigenaar erom kan komen. ik zou haar graag willen houden, wij hebben veel ruimte thuis. maar als de eigenaar een klein meisje is wil ik natuurlijk het poesje (die wij tijgertje genoemd hebben) teruggeven.

hier wat foto's van ons tijgertje

Afbeelding

Afbeelding

groetjes arianne en tijgertje die nu lekker op de bank ligt te slapen

OneDesire

Re: poesje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:41

Wat een schatje zeg. Zou leuk zijn als je hem (is het een katertje?) kon houden. Ben benieuwd of er nog iemand is die hem komt ophalen.

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:43

wat een schatje.
zou leuk zijn als je hem/haar kon houden.
maar het is altijd een goed gevoel als zijn baasje weer komt om hem te halen.
succes.

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 09:48

het is een vrouwtje.

ja ik ben echt heel benieuwd, we wonen in een dorp aan een grote weg, dus hij zou of weggelopen kunnen zijn, of uit een auto gezet.

hoe dan ook, het is wel een liefje, en verdient een goed thuis

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:35

Dan is het inderdaad spannend of er iemand om komt.
Je kunt ook even met het asiel in je buurt bellen om door te geven dat je een poesje hebt gevonden. Als mensen haar kwijt zijn, zullen ze ook wel contact opnemen met het asiel.

Wel fijn dat je haar kunt houden als er niemand voor komt.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:24

Wat een lieverdje!

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:25

Lief katje Lachen fijn dat je hem zo opneemt!

Heb je amivedi al gebelt? MIsschien is hij daar al als vermist opgegeven..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:30

wat een schatje
kan ook zij dat mensen hem zatw aren
hoe moet een jong kittenweglopen, die laat je toch binen zitten lijkt mij???
mijne is nu geloof ik 3 mnd en mag echt nog niet alleen naar buiten hoor

mag je hem houden als niemand hem opeist?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:47

Wat een koppie. Omm verliefd op te worden.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:51

Wat een schatje zeg ! Echt om verliefd op te worden Lovers
Hopen natuurlijk voor je dat je haar mag houden Lachen Als ze maar een goed tehuis krijgt !

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:08

Lynn_Nikita schreef:

Nee, pas na een jaar mag je de kat houden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:33

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:49

Wat een plaatje! Echt een lief diertje om te zien.

Zo zijn wij ook aan een kat gekomen, er zat een piepklein kitten voor de schuifpui in de wintertijd, arme beestje was helemaal verkleumd en smoezelig. Ik heb hem uren op schoot gehad om op te warmen, hij past met gemak in mijn hand. Hij zat me vaak met grote ogen te bekijken, alsof hij nooit eerder eens mens gezien had Knipoog

Later vonden we in het land bij ons een dood kitten en kwamen we er snel achter dat er aan de weg in de berm een zak met dode kittens lag... Afschuwelijk maar waar... Verdrietig

Onze Karel heeft dus heel veel geluk gehad!

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 15:26

wat een zielig verhaal, gelukkig heeft die van jou het dan nog wel gered!

er is nog steeds niemand om gekomen. ik ben eigenlijk nog niet van plan om naar amivedi ofzo te bellen. want hij moet echt hier van het dorp komen.
wij wonen in een klein dorpje, best een eind van de stad, daar kan hij zowieso niet vandaan zijn gelopen daar is hij te jong voor.
ik heb overal papieren opgehangen, op de brievenbus en in de supermarkt. daar hangen altijd papieren als iemand iets zoekt, verkoopt ofzo. dus ik neem aan dat als mensen hier van dorp een poesje kwijt zijn dat ze daar eerst kijken.

ik ben ook een beetje bang dat er straks iemand om komt terwijl ze oorspronkelijk niet van haar was, maar dat diegene dan denkt: dat is een lief poesje die wil ik wel hebben. en ik denk dat je zoiets eerder hebt als je het gaat aangeven in de stad bij zo'n bedrijf. en bovendien staat hij op hun website ook nog niet als gezocht

eerlijk gezegd denk ik dat ze uit een auto gezet is, aangezien wij hier aan een grote doorgaande weg wonen. dat zou wel erg wreed zijn.

maargoed, ze ligt hier nog lekker in haar auto ( ze is in een barbieauto van mij (van vroeger Tong uitsteken ) gekropen, dus daar heb ik wat dekentjes in gelegd, ze vind het helemaal geweldig)

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:28

Je spreekt jezelf een beetje tegen.. je wil niet naar Amivedi bellen maar je wilt ook niet dat er iemand komt die oorsprongelijk niet bij haar hoort? Als je hem nou gewoon registreerd bij Amivedi, of je nou in een klein dorp woont of niet je weet niet waar hij vandaag komt en grote kans dat de eigenaar zich wél dood loopt te zoeken zonder dat jij het weet!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:29

Awh.. ze is zoo schattig met die grote mooie ogen Lovers

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:35

Das toevallig ik heb ook vorige week een kitten onder een moterkap vandaan gehaald een zwart-witte die was alleen helaas erg wild, hebben de dierenambulance gebeld en die hebben hem/haar opgehaald, hoop dat hij nog te temmen was dan maken ze misschien nog een kans.
Ik vermoed dat die hier gewoon van de boerderij ergens afkwam, meestal verzuipen de boeren ze...

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 18:18

Liesje_Lover schreef:
Je spreekt jezelf een beetje tegen.. je wil niet naar Amivedi bellen maar je wilt ook niet dat er iemand komt die oorsprongelijk niet bij haar hoort?

dat is toch geen tegenspreken, dat is toch juist logisch. hier van het dorp zal er niemand om komen waarvan hij niet is, omdat we dat snel genoeg in de gaten hebben. maar als je het poesje aangeeft dan komt er misschien wel iemand om waarvan hij helemaal niet is, omdat die het poesje toevallig op internet ziet staan, en het wel een leuk poesje vind
het zou dan een beetje jammer zijn als dan later de echte eigenaar nog komt, en wij zeggen: oh maar hij was toch van die andere mensen

en als ze hem echt zo graag terugwillen: er is nog geen advertentie met : Gezocht weggelopen poesje
Laatst bijgewerkt door ArianneF op 17-09-07 18:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:25

wat een schatje zeg...
maar het kan ook zijn dat ie is meegelift onder de motorkap Haha! de kat van onze buren is zo een keer 10 km verderop terechtgekomen Clown

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:26

Liesje_Lover schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Nee, pas na een jaar mag je de kat houden.

dat vroeg ik niet
ik bedoel of zij hem thuis kan houden, of dan naar asiel of opvang gaat

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 18:37

ja we kunnen haar makkelijk houden, we hebben genoeg ruimte

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:42

super
denk niet dat iemand t kitten opeist, vaak worden ze zoals je al aangaf gedumpt
maar t is echt een schatje en lijkt op de mijne
heb je al naam bedacht?

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 18:43

mijn neefje van 4 vond winnie de pooh leuk, maar ik zei, we hebben al een winnie, zo heet ons paard namelijk, dus toen vond hij tijgertje ook wel leuk Haha!

ik moet zeggen dat dit poesje echt wel een zonneschijntje is in m'n leven na alles wat er afgelopen maand is gebeurt, en eigenlijk zou ik het toch wel jammer vinden als iemand erom komt, maarja, zo gaat dat

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:54

ArianneF schreef:
Liesje_Lover schreef:
Je spreekt jezelf een beetje tegen.. je wil niet naar Amivedi bellen maar je wilt ook niet dat er iemand komt die oorsprongelijk niet bij haar hoort?

dat is toch geen tegenspreken, dat is toch juist logisch. hier van het dorp zal er niemand om komen waarvan hij niet is, omdat we dat snel genoeg in de gaten hebben. maar als je het poesje aangeeft dan komt er misschien wel iemand om waarvan hij helemaal niet is, omdat die het poesje toevallig op internet ziet staan, en het wel een leuk poesje vind
het zou dan een beetje jammer zijn als dan later de echte eigenaar nog komt, en wij zeggen: oh maar hij was toch van die andere mensen

en als ze hem echt zo graag terugwillen: er is nog geen advertentie met : Gezocht weggelopen poesje

Bij Amivedi moet je zoveel details enzo opgeven dat ze écht wel merken of het de echte eigenaar is of niet Knipoog.
Ik vind dat jij erg egoistisch handelt.. ik snap dat je die kat leuk vind en hem graag zou willen houden, maar denk je eens in als het jou katje was geweest die per ongeluk de deur uit glipt, de weg over rent en je ziet hem niet meer? Dan zou je toch ook graag willen dat als iemand hem vind hij of zij naar de eigenaar op zoek gaat.
Misschien weet de eigenaar nog wel niet van Amivedi af, maar komt ze dalijk via een buurtkrant ofzo waar de vermiste en gevonde beestjes op komen te staan plotseling toch haar vermiste katje tegen...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:57

Bij Amivedi moet je zoveel details enzo opgeven dat ze écht wel merken of het de echte eigenaar is of niet Knipoog.
Ik vind dat jij erg egoistisch handelt.. ik snap dat je die kat leuk vind en hem graag zou willen houden, maar denk je eens in als het jou katje was geweest die per ongeluk de deur uit glipt, de weg over rent en je ziet hem niet meer? Dan zou je toch ook graag willen dat als iemand hem vind hij of zij naar de eigenaar op zoek gaat.
Misschien weet de eigenaar nog wel niet van Amivedi af, maar komt ze dalijk via een buurtkrant ofzo waar de vermiste en gevonde beestjes op komen te staan plotseling toch haar vermiste katje tegen...[/quote]

als je kitten weggelopen is kan je ook advertentie plaatsen met vermist kitten!
en daarbij is het zo`n ukkie, zo ver kan die niet lopen
is klein dorp zals ze aangeeft, als iemand zijn kitten kwijt is en zo erg mist dan weet t hele dorp dat binnen 5 minuten hoor....