Kat word agressief op een bepaalde -onschuldige- sleutelhang

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kat word agressief op een bepaalde -onschuldige- sleutelhang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:03

Echt zó vaag Clown
We hebben dus een kitten , en die hebben we nu 5 weekjes, hij is nu 12 weken oud Ja
Het is dus een kater, ontzettend leuk beestje, heel speels maar als hij moe is zó schattig Lovers
Maar ik heb een sleutelhanger (wat er nu trouwens nog van over is) , en dat is een soort katje van (nep)konijnenhaar.
Als hij die vind en dus vastheeft kun je beter niet meer in 1 meter afstand van hem komen, dan begint hij te grommen en te blazen, dat je niet meer in zijn buurt komt. Dus doe ik er meestal een half uur over om hem dan terug te pakken. En elke keer berg ik hem goed op, maar ja, uiteindelijk kun je hem daar niet eeuwig laten liggen. Nu ik dit zit te typen heeft hij hem weer vast. Echt zó raar. Naar niets anders doet hij iets, zelfs niet naar knuffels (alleen spelen, maar die kun je nog wel vastpakken). Weet iemand waarom dit is? Alvast bedankt Ja

Exit13

Re: Kat word agressief op een bepaalde -onschuldige- sleutelhang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:03

Waarschijnlijk bont van een of ander dier of er zit een bepaald geurtje aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:05

Misser schreef:

Het is geen bont. Voor 2,50 heb je waarschijnlijk geen sleutenhanger die helemaal van bont hebt gemaakt?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:06

ja idd. waarschijnlijk de geur. En dan komt het katteninstinct naar boven

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:46

bizzybijtje schreef:
Misser schreef:

Het is geen bont. Voor 2,50 heb je waarschijnlijk geen sleutenhanger die helemaal van bont hebt gemaakt?

Jawel, goedkope Bristol(/Scapino etc)schoenen (die vorig jaar zo hip waren, met die bolletjes) kunnen ook van bont zijn. In sommige landen (China ed) zijn bepaalde soorten bont (denk: honden- en katten-) erg goedkoop.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:53

Die van ons heeft zo'n speelmuisje, kostte 1 euro ofzo, ook met een konijnenvelletje, en daar speelt ie ook de hele dag mee. Die dingen hebben toch een speciale geur ofzo, zal hun wel doen denken aan een echt muisje..
Ik pak em altijd gewoon af, meestal heb ik dan wel een paar nagels in mn vel staan Tong uitsteken Maar hij doet alleen wat spelen, niet echt gemeen.
Als die van jou echt gemeen doet dan zou ik een dikke handschoen aandoen, het afpakken, en als ie echt gemeen probeert te bijten of krabben eens even laten weten dat dat niet mag Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:04

Het is geen spelen meer Ik pak hem altijd bij zijn nek op als hij zo gemeen doet en dan probeer ik die sleutelhanger te pakken met een schoen ofzo, dus zo uit zijn mond trekken Clown Dat lukt meestal wel Ja Maar dan moet ik hem ook te pakken krijgen Nagelbijten / Gniffelen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:47

Dat klinkt als inderdaad konijnenbont uit China. Er is niet zoveel met je kat aan de hand, dit is gewoon prooigedrag.

Wat je kunt doen is de sleutelhanger gewoon opofferen aan je kat, dat is het makkelijkste.

Je kunt ook nog bijvoorbeeld kleine speelmuisjes kopen met catnip er in of speelmuisjes met een plukje veren/bont er op. Die veroorzaken dezelfde reactie en is hij wellicht minder geintresseerd in je sleutelhanger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:46

Aan die sleutelhanger heb ik niet veel meer *LOL* Helemaal kapot al. Maar als ik hem geef dan word hij ook echt kwaad en kun je hem niet meer pakken Nagelbijten / Gniffelen

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:54

Enige wat je kan doen is de sleutelhanger niet meer geven,, dan word het ook niet meer agressief.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:58

ander speeltje geven, mijn kat wordt op de avond altijd hyper en raced het hele huis door en springt overal bij omhoog en tegenaan, maar ze heeft genoeg speeltje ik weet niet wat ik met dí't probleem aanmoet Haha!

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:04

heey, dit gedrag herken ik.
als een kat een muis of een vogel te pakken heeft, probeer die dan maar eens te pakken.
dat gaat echt met grommen en wegrennen(prooigedrag).
is verder niet erg hoor.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:26

MIjn ene kat, Moor doet dit ook, meestal als hij iets van mn bord te pakken heeft... Clown
Dan pak ik het altijd wel gewoon af, maar als hij een muis heeft of zo, tja, zelf gevangen, dan mag je t ook hebben.

Joey deed dit in het begin ook, maar hem heb ik steeds beloont als hij het aan me gaf, en hij laat het nu netjes los als ik wil kijken!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:28

mijn kitten doet dit ook, koop soms van die nepmuize ( schrik me steeds doo al sik zo`n ding op grond zie liggen) en zit kattemkruid in
gromt ook en loopt ermee rond met dat ding in zijn bek.
na 3 dagen is ie gesloopt en maakt mijn hond het restand van t muisje ook maar stuk
laatst een plateautje met een veer en daaraan zo`n muisje gekocht
na uur was de muis er al afgetrokken
ik laat mn kat gewoon, is zijn instinct

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:35

Mijn katten komen zoiets altijd vrolijk naar me toe brengen en voor m'n voeten leggen. Zo ook met dode vogels, muizen, ratten en mollen. Nagelbijten / Gniffelen