ervaring met antiblafbanden voor klein hondje wie ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

misscandy

ervaring met antiblafbanden voor klein hondje wie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 21:44

wie kan mij vertellen
wat het beste systeem is voor een klein hondje om het blaffen tegen te gaan
ben net verhuisd en hij gilt de boel kort en klein bij bvb boodschappen doen
weet me geen raad
wie heeft advies wat te doen

_Denies

Re: ervaring met antiblafbanden voor klein hondje wie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:49

Je heb speciale blafbanden voor 'kleine' hondjes, met een ultra-sonisch geluidje Ja

misscandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 21:57

wat is het verschil tussen de banden
en welke is het meest geschikt voor een klein hondje
je hebt ze met piep geluid citroenella stroomstootjes
wat geeft het beste resultaat ?
en minst vervelend voor de hond

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:00

Probeer eerst een muilkorfje? Ik vind stroomstootjes dierenmishandeling.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:32

Je hond leren opnieuw thuis te blijven. Hij heeft zo te horen gewoon verlatingsangst en angst los je niet op met straf.

Eddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:35

beloon hem voor goed gedrag en negeer slecht gedrag, werkt altijd

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:48

Informeer eens bij een hondengedragstherapeut, op http://www.honden-gedragstherapie.nl vind je ze per regio. Je kunt advies vragen, zij kunnen je vast verder helpen. Met straffen door middel van een antiblafband (zoals geopperd werd) los je het probleem van je hondje niet op.
Die anti-blafbanden zouden niet zomaar in ieders handen terecht mogen komen en in mijn ogen verboden moeten worden.

nd423

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:56

misscandy schreef:
wat is het verschil tussen de banden
en welke is het meest geschikt voor een klein hondje
je hebt ze met piep geluid citroenella stroomstootjes
wat geeft het beste resultaat ?
en minst vervelend voor de hond

Stroomstootjes zijn uiteraard niet het minst vervelend. Ik vind het ook in de buurt komen van dierenmishandeling.
Wanneer je weg gaat, moet je niet weer naar binnen gaan voordat je hond stil is. Is je hond stil, ga je naar binnen. Wanneer je weer binnenkomt is dat voor je hond een beloning. (Voor het stil zijn dus.)
Maak de periode in het beging niet te lang. Hij voelt zich waarschijnlijk nog erg onzeker in zijn nieuwe huis.

Eddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:58

idd en ga pas terug binne als hij egt stil is, hoe ielig het ook klinkt

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 23:03

Eddie schreef:
idd en ga pas terug binne als hij egt stil is, hoe ielig het ook klinkt

Jaaa! Doe dat vooral! Blijf heel lang weg.
Dan kan je hondje zich tenminste écht gaan opfokken, in paniek raken en zijn angst voor het alleen zijn vergroten en verdiepen.
Als je maar eventjes weggaat heeft ie daar niet de tijd voor. Rolleyes

Je hond heeft een probleem. En dus jij ook. Daar zul je hard voor moeten werken.
Ben je überhaupt bereid om er iets voor te doen? Anders kun je net zo goed je hondje herplaatsen. Een hondje dat in paniek thuiszit heeft namelijk gewoon geen leven. Als je hem dan ook nog gaat kwellen met zo'n stroomhalsband, of citronellahalsband (=net zo vervelend, misschien wel vervelender), dan kan hij zijn angst niet meer uiten via het blaffen en dan verzint hij/zij vast een hoop andere leuke dingen, zoals het slopen van je meubels, het onzindelijk worden, of, als hij in een bencht zit; het knagen aan zijn teentjes, het bijten op de staartwortel, enz.

De tip van EmDee vind ik de beste. Haal hier een gedragstherapeut bij.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:38

purny schreef:
Probeer eerst een muilkorfje? Ik vind stroomstootjes dierenmishandeling.

Met een muilkorf kan een hond nog steeds blaffen, hoor. Hij kan dan alleen zijn tanden niet gebruiken.
Zelf denk ik dat je met een goede training het verste komt. Zoals al eerder werd gezegd: je hond leren dat stil zijn een beloning oplevert. Die methode is niet de snelste, maar uiteindelijk wel de meest effectieve.
Anti-blafbanden zou ik niet zo snel gebruiken. Dat is helemaal het tegenovergestelde van belonen. Straffen is in mijn ogen nooit de goede oplossing.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:01

Mijn hond ging ook altijd tekeer en nu sins een hele lange tijd niet meer.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 02:05

purny schreef:

En hoe heb je dat bereikt?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 02:17

Eddie schreef:

Het is nogal makkelijk om dat slechte gedrag te negeren als je er zelf niet bent, 't is alleen niet zo prettig voor de buren. Je kunt niet zomaar 'onbeperkt' dat slechte gedrag negeren, dan heb je in no-time een burenruzie, tenzij je ergens in de rimboe woont.

En er wordt nu maar meteen gezegd dat de hond verlatingsangst heeft en dat hij zielig is dat hij alleen moet blijven, dat is helemaal niet gezegd. Het kan ook gewoon aangeleerd/gewend gedrag zijn of verveling.

@TS; Ga eerst kijken waarom hij zo doet, misschien kun je je webcam aanzetten oid zodat je kunt zien hoe hij zich gedraagt als je er niet bent. Geef hem wat afleiding als je weg gaat bv een speeltje of een bot.
Zorg dat hij geen hele dagen alleen zit, als je weinig thuis bent kun je beter overwegen hem weg te doen.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:47

het hondje leren om alleen te zijn. Dit bereik je door langzaam op te bouwen en zo het dier te leren dat je altijd terugkomt. Maak ook een nestje voor hem thuis waar hij zich veilig voelt, zoals een bench met een doek over. Als je vertrekt geen aandacht aan de hond meer schenken, net hetzelfde als bij thuiskomst. Doe eerst de deur dicht, en kom gewoon terug binnen zonder de hond aandacht te geven. Blijft hij rustig, dan vrag je hem te komen en kort belonen. Daarna blijf je een paar seconden langer buiten de deur, en zo echt heel langzaam gaan opbouwen. Als je bant gekomen op het punt dat je kan weggaan zonder paniek, dan laat je een kauwbeentje achter of een kong, snackball of iets dergelijks, bezigheidstherapie. Ik weet niet hoelang jouw hondje alleen moet blijven per dag? Een hond dat 8 uur per dag alleen zit vind ik persoonlijk te lang, die moet bezoek krijgen van een uitlaatdienst of een buur, familie die wil gaan wandelen of spelen ermee.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:11

assie schreef:
purny schreef:

En hoe heb je dat bereikt?
Hij heeft het zelf afgeleerd, begint nou ook op leeftijd te raken.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:26

Anti blafbanden zijn ondingen. Probeer de oorzaak van het probleem op te lossen, dat is de meest diervriendelijke manier.

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:34

Misschien dat je iets van jezelf in zijn mand of bench kan leggen. Ik heb bij onze hond onze gebruikte sokken in zijn bench gelegd, daar zit dan onze sterke geur aan, dit geeft hem het gevoel dat ie veilig is en dat je toch nog een beetje in de buurt bent. Ik weet alleen niet of het specifiek met de sokken te maken had, maar het is met de tijd overgegaan.
:-D

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 17:07

NinaWodina schreef:
Misschien dat je iets van jezelf in zijn mand of bench kan leggen. Ik heb bij onze hond onze gebruikte sokken in zijn bench gelegd, daar zit dan onze sterke geur aan, dit geeft hem het gevoel dat ie veilig is en dat je toch nog een beetje in de buurt bent. Ik weet alleen niet of het specifiek met de sokken te maken had, maar het is met de tijd overgegaan.
:-D

Dit deed mijn oude hond ook altijd. Hij liep dan met mijn sok door het huis als ik er niet was. Gaf hem het gevoel dat ik toch altijd bij hem was.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 17:57

Een blafband is alleen symptoombestrijding. Je bestrijdt wel het blaffen, maar je neemt daarmee de oorzaak waarom de hond blaft niet weg. Met inderdaad het risico dat de hond in plaats daarvan ander probleemgedrag gaat vertonen.
Blafte de hond op je vorige adres niet? Dan voelt hij zich kennelijk nog niet thuis in zijn nieuwe omgeving en dan is training een betere oplossing. Gewoon het alleen zijn weer langzaam opbouwen, zoals anderen hier ook al aangaven.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:01

Hopelijk heeft ie niet echt verlatingsangst,dat is namelijk erg moeilijk op te lossen zelfs al haal je een therapeut erbij(heb er zelf erg veel ervaring mee!!)Maar kan ie gewoon niet goed alleen thuis blijven een groot verschil das namelijk erg goed te trainen doormiddel van tal verschillende dingen,idd een therapeut vragen kost niet veel en werkt effectief,blafband tjah is niet de probleemoplosser

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:06

Eddie schreef:

Het negeren van slecht gedrag haalt niets uit als de hond het slechte gedrag als zelfbelonend ervaart. Bovendien kan sommig slecht gedrag nadelig, vervelend of zelfs gevaarlijk zijn voor de hond zelf of voor anderen. Dat maakt dat het praktisch gezien niet altijd haalbaar is om ongewenst gedrag te negeren. Deze stelling vind ik daarom dus echt te kort door de bocht.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:32

AUB geen blaf band, heb in een instructeurs boekje gelezen dat het voor zeer hoge stress leid.
De oplossing is denk in jullie geval een gedrags therapeut, die kan precies zien wat er aan de hand is en daar op in spelen. Ik denk dat je daar meer aan hebt dan je hond de stress in te jagen...