, en ben me een beetje aan het oriënteren. Hoogstwaarschijnlijk wordt het een 'kant en klaar' koppeltje uit een opvang of een asiel, omdat ik (hoe schattig die kleintjes in de dierenzaken waar ik net weer bij heb staan kijken ook zijn
) die toch ook wel een goed tehuis gun
. De konijntjes komen binnen, aangezien op ons balkon gewoon te weinig plek is voor een buitenhok plus lekkere ren. De 'standaard' binnenhokken vind ik eigenlijk niks, of niet mooi, of te klein, etc. etc. etc.Nu kreeg ik ineens een heel heldere ingeving, althans, vind ik zelf
. Wij hebben namelijk nog een sidetable staan van 2 verdiepingen als het ware, dus gewoon het bovenblad en zo'n beetje 45 centimeter daaronder ook nog een blad (ong. 20cm boven de grond). Aangezien vriendlief handig zat is bedacht ik me dat daar vast wel een hok van te brouwen is (hij staat nu klaar om naar de stort gebracht te worden
, dus anders doen we er niks mee!). Het bovenblad is 170 bij 45, die eronder 170 bij 40. Op het onderblad komt dan een nachthokje, misschien wel 2 (aan elke kant 1 ofzo), en een 'trappetje' naar het bovenblad (door een gat uiteraard
). De zij- en achterkanten afzetten met triplex of plexiglas, de voorkanten gewoon met gaas (en uiteraard een opstaand randje tegen de rommel). Volgens mij een prima idee, alleen twijfel ik een klein beetje over de breedte, al lijkt me dat de rest van de ruimte dat wel compenseert? Ze kunnen elkaar altijd uit de weg mochten ze dat willen en als we thuis zijn mogen ze ook los in de huiskamer, dus ze zitten er niet 24/7.
Als er nog mensen ideeën en tips hebben hoor ik het graag
,

), maar ik denk dat je toch aan de dwergjes moet als het hok maar zo smal is.