Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
whisperramse schreef:Ik heb een springer spaniel en ik kan je zeggen; mijne is selectief doof en niet zo actief als vele mensen denken
Langs de andere kant is het een hele lieve hond, die met vele dieren overeen komt en een echte knuffelbeer.
Foto's van mijn honden vind je in mijn profiel.
De spaniel noemt Bas
pascale schreef:is een hond uit een asiel niks voor je dan?
daar zitten soms ook leuke honden.
en daarbij help je direct weer een dier!
pascale schreef:is een hond uit een asiel niks voor je dan?
whisperramse schreef:Ik heb een springer spaniel en ik kan je zeggen; mijne is selectief doof en niet zo actief als vele mensen denken
Langs de andere kant is het een hele lieve hond, die met vele dieren overeen komt en een echte knuffelbeer.
Foto's van mijn honden vind je in mijn profiel.
De spaniel noemt Bas
dienetje schreef:pascale schreef:is een hond uit een asiel niks voor je dan?
We hebben 4 keer een hond uit het asiel gehaald dus echt waar is niet dat we het niet willen. Maar in de asiels zat op het moment en al langere tijd (ong. 3-4 weken) niet iets waarmee het klikt. Wat toch wel belangrijk is denk ik zo. En soms klikt het met me vader maar klikt het niet met de rest wat ook belangrijk is aangezien me vader alleen in de weekende thuis is.
Dus ik heb niets tegen asiel enz. Maar na meerder asiel honden vind ik een pup ook een keer leuk, spannend en nieuw en leerzaam. enz.
pascale schreef:het was ook absoluut niet als aanval bedoeld dat je het niet zou willen hoor,was gewoon een vraagje maar zag het net al ik had erover heen gelezen![]()
succes verder!komt helemaal goed!
dienetje schreef:pascale schreef:het was ook absoluut niet als aanval bedoeld dat je het niet zou willen hoor,was gewoon een vraagje maar zag het net al ik had erover heen gelezen![]()
succes verder!komt helemaal goed!
Kan de beste gebeuren. Ik hoop dat alles goed komt. Weet je natuurlijk pas echt als die wat ouder is en dan een goed opgevoede hond is
baroen schreef:naar welke springer spaniel gaan jullie kijken? de welsh of de engelse?
Citaat:Maarja een pup is toch wel andere koek. Veel gelezen en gekeken met tijd komen we prima uit. En een uur wandelen wat volgens de site moet wordt toch echt wel langer. Ook ga ik puppy cursus doen en vervolgens als ik alle diploma's heb misschien een honden sport.
assie schreef:Veel plezier ermee.
Eén puntje;
Je schrijft:Citaat:Maarja een pup is toch wel andere koek. Veel gelezen en gekeken met tijd komen we prima uit. En een uur wandelen wat volgens de site moet wordt toch echt wel langer. Ook ga ik puppy cursus doen en vervolgens als ik alle diploma's heb misschien een honden sport.
Misschien begrijp ik het verkeerd hoor, maar staat daar nu dat je met de pup al een uur wilt gaan wandelen? Ik hoop dat je begrijpt/weet dat je met een pup echt nog geen wandelingen van een uur moet maken. Beter 10 keer een rondje van 10 minuten dan 3 keer een dik half uur. Dat trekt zo'n pupje nog niet.
Wat dat betreft is een asielhond makkelijker, daar kun je meteen uren mee op sjouw
Veel mensen die ik ken die een pup hadden, hadden daar een draagtas, of zelfs een bolderwagen voor. Heel handig, kan de pup toch mee op de lange wandelingen, maar zeul jij je niet het apelazerus, omdat de pup moet uitrusten omdat je hem anders overbelast.
Anyway, nogmaals veel plezier.