Er komt een pup!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dienetje

Er komt een pup!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 11:16

Vorige week donderdag is onze hond ingeslapen. Na er een week naartoe geleefd te hebben moest die een spuitje. Door dat ik al een week er naartoe had geleefd viel het afscheid niet zo zwaar en ik begon na een paar dagen weer beetje rond te zoeken. We hebben namelijk nog een hondje en die miste duidelijk zijn speelmaatje ondanks dat het de laaste paar maanden niet meer spelen/ wandelen was.

Ik ben weer begonnen met lekker lange wandelingen te maken. Maar max vind duidelijk wandelen met een andere hond leuker. Af en toe gaat me zusje met der vriendin en haar hond samen lopen en dan bloeit max op. Dus wij opzoek. In het asiel zat niet echt iets met onze voorkeur. En op marktplaats vonden we de perfecte hond dachten we. Werd helaas ,terwijl we aan het onderhandelen waren, verkocht.

Verder zoeken maarja met geen een hond hadden we zoiets deze is het. Met een rassen boek zijn me moeder en ik verder gaan kijken. En met een groot gezin zijn er veel eisen. Zo wil ik een hond die beetje groot is hoeft geen sint bernard maar wel beetje hond en moet van water houden. Me moeder wou dat het in huis een beetje rustige honden waren, maar met wandelen wel lekker energiek en geen mode hond (labrador golden retriever enz.) Me zus wou perse een pup maar die woont nauwelijks meer thuis dus dat lieten we achterwegen. En me vader wil een hond die wil apporteren.

Zo kwam me moeder op een springer spaniel. Haar collega heeft er 1 en dat is een hele leuke hond. Wij verder gaan zoeken. En leek inderdaad een leuk ras. Ondertussen was de hond, waar de collega haar hondje vandaan had, weer zwanger. Over 4 weken uitgerekend. Zijn we nog verder gaan denken.

Ik heb 2 honden gehad allemaal oudere maarja het ging allemaal goed. En ze luisteren ondertussen ook goed. Maarja een pup is toch wel andere koek. Veel gelezen en gekeken met tijd komen we prima uit. En een uur wandelen wat volgens de site moet wordt toch echt wel langer. Ook ga ik puppy cursus doen en vervolgens als ik alle diploma's heb misschien een honden sport.

Ik heb vandaag al 2 water speeltjes gevonden (jaja die vind je hier gewoon op straat). De 'fokster' reageerde erg enthousiast dat we een hond uit haar nestje dan wouden. Maarja nu eerst het nestje afwachten. Tot die tijd zit ik in spanning.

Me moeder neemt dan anderhalfe maand vrij (van na de kerst vakantie tot de vakantie in februari) En vervolgens laat de collega waar via we eraan komen haar/hem s'middags uit.

Hebben er nog mensen extra tips bijv. wat je echt moet hebben voor een pup. Wat echt doen en laten. En welke boeken raden jullie aan.

pascale

Re: Er komt een pup!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:19

is een hond uit een asiel niks voor je dan?
edit*verkeerd gelezen sorry
Laatst bijgewerkt door pascale op 13-09-07 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:22

Ik heb een springer spaniel en ik kan je zeggen; mijne is selectief doof en niet zo actief als vele mensen denken Tong uitsteken

Langs de andere kant is het een hele lieve hond, die met vele dieren overeen komt en een echte knuffelbeer.
Foto's van mijn honden vind je in mijn profiel.
De spaniel noemt Bas Lachen

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:24

whisperramse schreef:
Ik heb een springer spaniel en ik kan je zeggen; mijne is selectief doof en niet zo actief als vele mensen denken Tong uitsteken
Langs de andere kant is het een hele lieve hond, die met vele dieren overeen komt en een echte knuffelbeer.

haha moest hier even om lachen

Patriciak44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:24

pascale schreef:
daar zitten soms ook leuke honden.
en daarbij help je direct weer een dier!

Ze geeft toch net al aan dat ze daar voor is wezen kijken???

TS : Komt vast helemaal goed! Jullie hebben overal super over nagedacht, treffen de nodige maatregelen, kan niet anders dan dat jullie nieuwe pup het straks helemaal goed gaat krijgen!

Natuurlijk moet het karakter zich nog vormen dus weet je nooit exact wat je in huis haalt, maar met jullie ervaring en doordat de pup door jullie andere hond deels wordt opgevoed zal dat vast geen problemen opleveren.

Succes nog met afwachten (want dat duurt nog best lang dan) en alvast heel veel plezier en geluk met jullie nieuwe pup toegewenst!

Echte tips heb ik zo even niet en heb ook geen ervaring met dat ras, maar wilde bovenstaande toch even kwijt Lachen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:26

leuk hoor, spannend Haha!

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 11:27

pascale schreef:

We hebben 4 keer een hond uit het asiel gehaald dus echt waar is niet dat we het niet willen. Maar in de asiels zat op het moment en al langere tijd (ong. 3-4 weken) niet iets waarmee het klikt. Wat toch wel belangrijk is denk ik zo. En soms klikt het met me vader maar klikt het niet met de rest wat ook belangrijk is aangezien me vader alleen in de weekende thuis is.

Dus ik heb niets tegen asiel enz. Maar na meerder asiel honden vind ik een pup ook een keer leuk, spannend en nieuw en leerzaam. enz.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 11:29

whisperramse schreef:

Selectief doof vind ik helemaal niet erg is max ook. Loopt af en toe het erf van mensen op omdat daar leuke andere honden zitten. Bloos

Zolang me moeder het niet hoort. En een knuffelbeer past ook wel bij mij.
En het mogen kammen en trimmen vind ik ook helemaal top.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:36

Haha, ja de mijne heeft al van die kapsels gehad waar de mensen raar van opkeken Haha!
Wat de mijne wel heeft is dat ie graag in de paardenstront rolt en ik dus altijd mag beginnen wassen Tong uitsteken
Ik knip het haar op zijn pootjes wel redelijk kort, omdat hij anders een moddervarkentje is in de winter.
Ook zijn buik moet kort en luchtig geknapt omdat hij anders nogal last van eczeem krijgt.
Het trimmen vindt de mijne wat minder leuk Lachen

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:38

dienetje schreef:
pascale schreef:

We hebben 4 keer een hond uit het asiel gehaald dus echt waar is niet dat we het niet willen. Maar in de asiels zat op het moment en al langere tijd (ong. 3-4 weken) niet iets waarmee het klikt. Wat toch wel belangrijk is denk ik zo. En soms klikt het met me vader maar klikt het niet met de rest wat ook belangrijk is aangezien me vader alleen in de weekende thuis is.

Dus ik heb niets tegen asiel enz. Maar na meerder asiel honden vind ik een pup ook een keer leuk, spannend en nieuw en leerzaam. enz.

het was ook absoluut niet als aanval bedoeld dat je het niet zou willen hoor,was gewoon een vraagje maar zag het net al ik had erover heen gelezen Knipoog Haha!
succes verder!komt helemaal goed!

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 11:41

pascale schreef:
het was ook absoluut niet als aanval bedoeld dat je het niet zou willen hoor,was gewoon een vraagje maar zag het net al ik had erover heen gelezen Knipoog Haha!

Kan de beste gebeuren. Ik hoop dat alles goed komt. Weet je natuurlijk pas echt als die wat ouder is en dan een goed opgevoede hond is Tong uitsteken

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:43

dienetje schreef:
pascale schreef:

Kan de beste gebeuren. Ik hoop dat alles goed komt. Weet je natuurlijk pas echt als die wat ouder is en dan een goed opgevoede hond is Tong uitsteken

ja inderdaad!
trouwens erg naar van je vorige hondje!
wij hebben onze hond van de week ook in laten slapen,wij hebben nog 2 hondjes maar die zijn momenteel zo stil..heel zielg denk dat ze hem missen?

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 12:04

Ons overige hondje mist hem duidelijk. Hij komt op plekken vandaan waar pino altijd lag en eet niet / nauwelijks meer. Wij hoopten dit te voorkomen door hem nog even samen te laten toen pino echt dood was maar dan reageerd die er niet meer op.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:07

naar welke springer spaniel gaan jullie kijken? de welsh of de engelse?

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:10

baroen schreef:
naar welke springer spaniel gaan jullie kijken? de welsh of de engelse?

Daar ben ik ook heel benieuwd naar!

Ik ben zelf in het hele trotse bezit van 2 Welsh Springer Spaniel reuen, de oudste is zes en de andere ongeveer 17 weken.
Er zijn verschillende hele leuke boeken te kopen over het opvoeden van een pup; Toepels (dacht ik) is echt een aanrader! Verder hebben we ook nog een boekje over het opvoeden van Spaniels.
Wat de training betreft: vooral HEEL consequent zijn. Onze oudste spaniel luistert vooral goed als het hem uitkomt en de kleine lijkt hem achterna te gaan Clown

Ik hoop wel dat jullie aan anderhalve maand thuis blijven genoeg hebben. Zolang hebben wij onze pup nu ongeveer, maar die kan nog echt geen ochtendje alleen blijven.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 19:22

Een engelse springer spaniel. Na die anderhalfe maand is de overbuurvrouw de oppas dus die gaat dan 'oppassen'. Dus dan komt er om ieder anderhalf uur iemand die haar een rondje gaat uitlaten.

De hond van me moeders collega luister juist super goed.

En conseqeunt en geduldig moest ik met me oude hond ook zijn. Anders kon die in de stress schieten.

Ik zit te kijken voor een bench/speelhok. Maar hoegroot moet zo'n speelhok zijn? In het boek naast me zeggen ze daar niets over. Maar lijkt me wel ideaal. Heeft die wel bewegings ruimte als we weg zijn. Maar niet te veel.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:14

wij hebben ook een engelse springer.
hij is idd heel rustig en lief, maar dat is wel anders geweest (toen die 1/2 jaar was Tong uitsteken)
foto's staan in profiel Tong uitsteken

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 19:20

Ziet er leuk uit. Wij hebben vandaag foto's gezien van de honden van het andere nest. Waarschijnlijk komen ze er ongeveer hetzelfde uit te zien want het zijn dezelfde papa en mama. We zijn helemaal verliefd :p

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:55

Ik wil je alleen maar 1 tip geven, wacht ff met de aanschaf van een nieuwe hond. verwerk eerst de andere hond voordat je weer een nieuwe pakt.

wij hadden het nml wel gedaan en de verwerking was/ is veel moeilijk. en je gaat in de nieuwe hond je oude hond terug zien.

iig Veel plezier als je een nieuwe pup hebt Knipoog

GranAmor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 20:02

Onze hond is voor een maand terug ingeslapen en wij hebben nu ook al 2 weken een nieuwe pup! onze oude hond betekende echt heel erg veel voor ons en heeft al van alles meegemaakt, het was ook niet echt een makkelijke stap om hem in te laten slapen doordat hij aan de voorkant nog heel vitaal was en nog gewoon aansloeg maar het was wel het beste ( hij heeft 3 hernia's gehad en was volledig verlamt aan de achterkant, zijn poten bloedde helemaal van dat gesleur, ook had hij een ruizend hartje )

ik moet eerlijk zeggen dat het ons allemaal juist heel erg geholpen heeft dat we nu een nieuwe hebben! weer hetzelfde ras als de vorige, ook weer een teckel maar het is gewoon een andere hond maar het heeft mij in ieder geval WEL heel erg geholpen!

het is dan ook een schatje! als je op het topic in mijn onderschrift drukt, zie je op de laatste foto onze pup!'

veel succes ermee in ieder geval!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 20:12

Veel plezier ermee.
Eén puntje;
Je schrijft:
Citaat:
Maarja een pup is toch wel andere koek. Veel gelezen en gekeken met tijd komen we prima uit. En een uur wandelen wat volgens de site moet wordt toch echt wel langer. Ook ga ik puppy cursus doen en vervolgens als ik alle diploma's heb misschien een honden sport.

Misschien begrijp ik het verkeerd hoor, maar staat daar nu dat je met de pup al een uur wilt gaan wandelen? Ik hoop dat je begrijpt/weet dat je met een pup echt nog geen wandelingen van een uur moet maken. Beter 10 keer een rondje van 10 minuten dan 3 keer een dik half uur. Dat trekt zo'n pupje nog niet.
Wat dat betreft is een asielhond makkelijker, daar kun je meteen uren mee op sjouw Tong uitsteken
Veel mensen die ik ken die een pup hadden, hadden daar een draagtas, of zelfs een bolderwagen voor. Heel handig, kan de pup toch mee op de lange wandelingen, maar zeul jij je niet het apelazerus, omdat de pup moet uitrusten omdat je hem anders overbelast Haha!.

Anyway, nogmaals veel plezier.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 20:21

Wij hebben een welsh springer spaniel... Inderdaad wat iemand hier vertelde onze is ook selectief doof en hoort het alleen wanneer het hem uit komt, Wij hebben in het begin heel veel eet problemen met hem gehad en heb gehoord dat het bij dit ras vaker voor kwam.. (ik wil je niet bang maken hoor Lachen

Verder is het een schat van een hond en op dit moment 12 jaar.. Als je een goede band met ze hebt gaan ze voor je door het vuur.. Veel suc6 met je puppy..

Groetjes

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 22:25

assie schreef:
Veel plezier ermee.
Eén puntje;
Je schrijft:
Citaat:
Maarja een pup is toch wel andere koek. Veel gelezen en gekeken met tijd komen we prima uit. En een uur wandelen wat volgens de site moet wordt toch echt wel langer. Ook ga ik puppy cursus doen en vervolgens als ik alle diploma's heb misschien een honden sport.

Misschien begrijp ik het verkeerd hoor, maar staat daar nu dat je met de pup al een uur wilt gaan wandelen? Ik hoop dat je begrijpt/weet dat je met een pup echt nog geen wandelingen van een uur moet maken. Beter 10 keer een rondje van 10 minuten dan 3 keer een dik half uur. Dat trekt zo'n pupje nog niet.
Wat dat betreft is een asielhond makkelijker, daar kun je meteen uren mee op sjouw Tong uitsteken
Veel mensen die ik ken die een pup hadden, hadden daar een draagtas, of zelfs een bolderwagen voor. Heel handig, kan de pup toch mee op de lange wandelingen, maar zeul jij je niet het apelazerus, omdat de pup moet uitrusten omdat je hem anders overbelast Haha!.

Anyway, nogmaals veel plezier.

Het uur wandele gaat over als die ouder is. Althans daar gaan ze in de boeken ook vanuit. En ik ook.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 14:08

Gisteren hebben we de pup ''besteld'' we waren de 1ste die belde en hebben dus ook eerste keus. Week 41 worden ze geboren nog 2 en een halfe week.

Ook hebben we een naam bedacht floor vonden we allemaal leuk. Alleen me vader had geen inspraak maarja die was werken.