cavia trilt als zeop schoot zit, wat kan dit zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xdenisex

cavia trilt als zeop schoot zit, wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 13:06

Ik heb sinds 1,5 week een kleintje van 4 weken bij mijn andere cavia van 3 en als ik dat kleintje alleen op schoot zit gaat ze bibberen en na 5 minuten steeds heel hard fluiten naar die andere...

Wat kan dat bibberen zijn en kan ik wat aan dat fluiten doen.

Ik heb ze ook wel is samen op schoot maar dan gaat die kleine steeds onder die grote zitten..

Iemand ervaring mee?

loveyoutoo

Re: cavia trilt als zeop schoot zit, wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:08

Het kleintje is gewoon nog erg bang.
Probeer haar eens in een handdoek op schoot te doen, zodat ze zich kan verstoppen Lachen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:09

dat bibberen deed onze cavia ook altijd. Geen idee wat het betekent. Ik denk dat het fluiten is omdat ze het eng vind, ze roept om haar soortgenoot.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 13:22

Goed idee loveyoutoo, ik heb normaal de andere ook in een handdoek, ook voor het plassen Knipoog. Nou moet ik zeggen dat die grote wel zindelijk is maar ik zal het ook is doen bij dat kleintje.

Ik vroeg het me af omdat die andere dat nooit gedaan heeft.

Had eigenlijk nog een vraagje...

Die grote doet ook anders. Hij 'knort' de hele dag, dat geluid als hij het lekker vindt om geaaid te worden. En als ik die grote dan op schoot heb of aai in der hok dan gaat ze weer knorren en dan doet ze helemaal haar kont omhoog.

Is ze hitsig ofzo? Ze doet dit sinds dat kleintje erbij zit. Ze deed het heeel soms als ik haar aaide toen dat kleintje er nog nie was mar nu doet ze het echt vaak..

Wat kan dit zijn, moedergevoelens, hitsigheid???

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:23

Imponeren, laten zien dat zij de baas is Haha!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 13:24

echt? Wat een apparte manier hahaha!! Het lijkt meer op hitsigheid hahaha! Oke dan weet ik dat ook weer...haha!

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:28

Ja, zo gedragen mannetjes zich ook als ze hitsig zijn Ja
Het kan ook zijn dat je cavia op het kleintje klimt om haar te 'dekken'. Dat hoort ook bij het imponeer gedrag en het laten zien dat zij de baas is...

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 13:33

nee dat doet ze niet gelukkig haha, dan zou dat kleintje helemaal geplat worden haha! Ze weegt 1,2 kilo!!!Dat kleintje NET 300gr.
Dat kleintje gaat af en toe wel achterop die grote staan, zie niet echt 'rijgedrag' maar dan kan dat kleintje beter over het randje heen kijke heb ik het idee, hihi!
Ik heb het geslacht voor ze zekerheid ook nog is goed bekeken en naar mijn idee is het wel echt een vrouwtje, hoewel er wel een piepklein bobbetje boven die 'y' vorm zit maar dat moet nog naar binnen volgens mij.

Die tepels van die grote lijken ook iets groter maar dan kan ook komen omdat ik nu die kleine tepeltjes zie van dat kleintje (moest ik in de gaten houden i.v.m de luizen neetjes Knipoog )

Maar ik heb weer wat geleerd!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:10

Mijn caviaatjes deden het ook uit extase, als ik z eaaide gingen ze soor van knorren en trillen te gelijk heel schattig Messchien vind ze het gewon fijn, of had ze het banketstaaf gewoon koud hahaha