hoe kat laten verdikken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Milly_

hoe kat laten verdikken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 13:01

Hey allemaal Doei!
Heb sinds gisteren een hele leuke lieve nieuwe huisgenoot!
Een kater(maandag gecastreerd) van ongeveer zo'n 8/9maanden oud, uit het asiel gehaald.
Hij is wel erg mager, en heeft niet zo'n grote eetlust.
Hij eet met kleine beetjes,zijn kommetjes staan altijd vol. Hij vind de voeding wel lekker denk ik, dus ik denk dat het gewoon niet zo'n eter is Haha!
Hij krijgt nu droge voeding en blik.
Van het eten uit blik likt hij vooral aan, maar eet het niet echt Clown
Zijn er dingen die ik extra kan doen om hem wat te laten bijkomen?

En nog vraagje, hij heeft heeeeel erg lange scherpe nagels. Ik heb al krabpaal en krabkarton, maar hij krabt liever aan de zetel Clown Hoe kan ik best zijn nageltjes knippen/vijlen? iemand tips?

ellepel

Re: hoe kat laten verdikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:08

kan zijn dat zijn tanden niet zo denderend zijn en dat hij moeilijk eten kan,in elk geval dat even laten bekijken.
wormenkuurtje er in voor alle zekerheid,want dat kan ook een oorzaak zijn.

als je je kat wilt laten aankomen kun je als blikvoer voer voor jonge katten halen.
de gewone droge brokken doe je wel voor volwassen katten,maar blikvoer dan voor jonge katjes.
niet met vlees of wat dan ook beginnen anders heb je straks een kat die nooit meer wat anders wil eten Tong uitsteken

wat betreft krabben aan meubels: de mijne heb ik het afgeleerd door ze een krant of tijdschrift naar het hoofd te gooien, als ze dan later er aan wilden zitten hoefde ik alleen maar te ristselen en ze waren alweer weg. Tong uitsteken

ohw ja en als je weg bent de kat natuurlijk niet in de kamer laten anders krabt ie nog overal aan en omdat je er dan niet bent leert ie het nooit af.
de mijne zijn of buiten of zitten in de gang waar ze niks kunnen vernielen..doen ze gelukkig ook niet,heb geloof ik de best opgevoede katten van de hele wereld Schijnheilig Schijnheilig

nagels knippen die ik met een nagelschaartje,gewoon het uiterste puntje er af knippen

lees net dat ie net gecastreerd is?
geef hem even tijd om daarvan te herstellen, eetlust komt vanzelf wel weer terug!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 13:16

hij is idd net gecastreerd, alhoewel het lijkt dat hij er weinig last van heeft Lachen Ontwormt is hij in het asiel,samen met alle andere inentingen enz..
Dat is idd ook een probleem, als we van huis zijn en snachts wil ik hem graag in de keuken willen, maar.. wij hebben geen deur! en er kan ook geen deur staan... hoe debiel het ook klinkt, maar kan het moeilijk uitleggen Tong uitsteken
Dus ik zoek nog iets om mijn keuken af te sluiten.
Later zal hij vooral buiten zitten als we weg zijn enzo, hebben een groot overdekt terras, 2 tuinhuizen,garage, en 2000m2 tuin&bos Tong uitsteken Maar hij moet nu eerst enkele weken binnen blijven werd me verteld.

Ik geef hem zoiezo nog wat tijd hoor, het is een hele aanpassing allemaal, eerst zolang een klein kot in het asiel, dan gecastreerd, en nu een nieuwe thuis.Ik zou ook niet aan eten denken Haha!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 13:17

van die tanden is idd goede tip! ga vanavond al eens kijken enz. Ben nu niet thuis Knipoog