man verminkt hond, word dit normaal of zo??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

man verminkt hond, word dit normaal of zo??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 10:02

http://www.nu.nl/news.jsp?n=1231559&c=14&rss

is al 3e keer in korte tidj dat ik lees dat een man zijn hond zwaar mishandeld/vermoord
laatst die man wat zijn kindje en vrouw vermoord heeft, heeft zijn bernersennerpup zwaar mishandeld, getrapt en neergestoken, nu weer in dit verhaal. Staat er in ene klein zinnetje, nergens hoe het met hond gaat, wat er mee gaat gebeuren
Ik vind zoiets afschuwelijk en vraag me af waarom mensne dit doen???
wat heeftd ie hond verkeerd gedaan om afgeslacht te moeten worden???

Zunzuncito

Re: man verminkt hond, word dit normaal of zo??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:24

Volgens mij denkt niemand dat dit 'normaal' is. Waarom zou jij gaan twijfelen of dat dit normaal is als er 3 gekken zijn die het doen? Wat betreft die man die de puppy ombracht: hij had aangeven niet van honden te houden en zijn vrouw had er toch een in huis genomen. Als je dan je vrouw en kind vermoord, is de stap naar datgene wat je haat, niet in huis wil hebben en wat aan je vrouw doet denken erg klein. Het zou me trouwens niet verbazen als die hond eerst gedood is, waarna de hele situatie uit de hand is gelopen en uiteindelijk menselijke slachtoffers heeft geeist.
Verder zijn mensen die met messen lopen te zwaaien zwaar gestoord, maar vaak in hun grijze massa tot op zekere hoogte bekend met het feit dat dieren aanvallen niet dezelfde straf geeft als mensen aanvallen. Dieren rennen meestal ook niet zo hard weg en zo'n actie lijkt toch vaak bij een ik-wil-ongeacht-wat-bloed-zien persoon.
Ik vind het erg jammer dat dieren aangevallen worden, maar ik vraag me eerder af wat die vrouw en dat kind hebben gedaan om afgeslacht te worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:27

Ik struikel steeds over het woord verwarde man....
L8L zijn daden zo maar goed denk ik dan...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 10:36

gaat me om t feit dat er in de titel niks staat over hond zwaar verminkt, staat alleen verwarde man zwaait met mes rond op straat
als je dan doorleest staat pas iets overd ie hond, bijna op t einde, net zoals bij familie drama laatst, maar op sommige nieuwssites staat ook vermeld dat de pup zwaar mishandeld is geworden, sommige vermelden het niet eens.
waarom?? niet belangrijk genoeg??

daarbij zijn zijn vrouw en kind dood, de hond heeft hij dag lang zwaar gewond achter gelaten
als iets dood moet, als je zo verward bent, maak t dan in 1 keer dood denk ik zo, waarom beestje bang en zwaar gewond/verminkt laten liggen in een huis, om zo dood te gaan???
daar kan ik me zoooo kwaad om maken

( neemt niet weg dat ik verschrikkelijk vind voor die mensen die vermoord zijn hoor)

maar vind gewoon dat die honden amper vermeld worden, niet of ergens in 1 zinnetje, terwijl dat in mijn ogen ook zwaar gestraft moet worden. Een vrouw kan t "uitlokken", kan ruzie maken, kan weggaan als ze dat wil, kan scheiden,
een hond kan niks, die vertrouwd zijn baas, en die vermoord hem of trapt hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:37

Maar eigenlijk is dat met alles wat om dieren gaat.
Bij een overstroming hoor je dat er zoveel aantal mensen dood zijn, nooit eens een zinnetje erbij dat er ook veel dieren overleden zijn of niet gered konden worden

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 10:40

idd, is dat dan minder erg?? ik vind zoiets net zo erg, soms nog wel erger omdat dieren veel meer afhankelijk zijn van mensen,

wij plaatsen draad om weilanden heen, als dan iets gebeurd, overstroming oid, zijn WIj verantwoordelijk dat die dieren wegkunnen, hun kunnen niet de poort openmaken.
vind t gewoon laf, hoop dat er veeeel zwaardere straffen gaan komen , zoals in amerika.
hier krijg je waarschuwing en ben je er klaar mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:43

Ik vind dat zeker niet minder erg
Maar blijkbaar veel mensen wel anders werd het wel vermeld.

Bij new orleans werd daar bijv ook niks over gemeld.
Ik snap wel dat mensen vermelden voor veel mensen telt.
Maar niks over de dieren? Gewoon niks...niet mijn ding.
En dieren mochten niet eens gered worden, je mocht je hondje niet mee in een bootje oid nemen... bah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:01

ON --> BB.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:58

Ik denk dat zowel bij familie drama's als bij zware mishandeling van dieren, ze steeds vaker stil in de media komen.

Als ze over alle zware dieren mishandelingen gaan praten zijn er waarschijnlijk gekken die worden aangestoken.

Net als een poosje terug toen er meerder familiedrama's achter elkaar werden gepleegd. Ze kwamen allemaal in het nieuws.

Dus ik vind het eigenlijk wel beetje goed. Dan komen al die gekke erachter hoe soft je hier voor zoiets wordt gestraft.