Kat epileptische aanval?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Kat epileptische aanval?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 09:33

Zo, gisteravond weer wat met mijn kat Scheve mond

Ze begon heel raar te doen, beetje spastisch met d'r pootjes. Keihard spinnen en ze nam echt allerlei rare vormen aan zeg maar met d'r lijf. Scheve mond
Ik denk nou ik ga hun eten maken, dan komen ze altijd aangerent. Duurde langer voor dat ze er was, en ze liep heel erg met d'r achterpoten te trekken. Echt te stampen. D'r staart hielt ze helemaal scheeft en was keihard.
Heb toen de dierenarts maar gebeld, ze kwam de kamer ingelopen en ging gelijk liggen, en als ik dr duwde zeg maar, stond ze niet op enzo Scheve mond

Maar het trekken was over, dus de dierenarts zei van kijk het maar even aan, waarschijnlijk een epileptische aanval ofzo.
Dus ga vanmiddag maar even met het diertje naar de dierenarts toe voor de zekerheid Scheve mond

Iemand dit ook mee gemaakt?

edejonge

Re: Kat epileptische aanval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:45

Onze kat heeft dit afgelopen jaarwisseling gehad, hij stond even bij onze gerbils te kijken. En zoineens klapt ie achterover,maar hij bleef heel stil liggen. Toen hij bij kwam was ie in paniek en kon ie niet meer lopen,we hadden hem steeds op zijn pootjes proberen te zetten maar hij hield ze net als bij jou kat helemaal stijf. Hij probeerde later wel weer zelf te lopen maar dat was ook maar een klein stukje en toen liet ie zich ook weer vallen,onder het lopen had ie trouwens geen controle over zijn achterpoten.

We zijn er toen ook mee naar de dierenarts geweest,maar toen we daar aankwamen was er niets meer aan de hand.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 09:46

Komt bij mij ook bekend voor. Alleen weet ik niet of ze viel, want ze lag al, en ging inderdaad wel op zij/rug liggen.

Het was een griezelig gezicht. Bedankt voor de informatie, ik ben benieuwd of nog meer mensen met katten dit kennen/hebben gezien.

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:16

Onze kat heeft dat ook gehad. (hij is inmiddels overleden maar niet daar aan)
Hij ging achter zijn staart aan, hij kon niet meer op zijn achter pootjes staan enz.
We hadden ook een tijdje een kleine kitten in huis (4 a 5 weken)
En die kreeg ook epileptische aanvallen.
Ze trok met haar achter pootjes, en sprong van de ene naar de andere kant.
Ze hebben haar toen maar ingeslapen aangezien ze veel pijn leed, en dat wouden we natuurlijk niet.

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 18:53

onze kat heeft dat ook gehad vlak voordat ze doodging. toen viel ze opeens op de grond en begon ze rare bewegingen met haar pootjes te maken en 5 min. later was ze dood Huilen Huilen Huilen