Echt zo kwaad word ik hier om !! Hondjes aangevallen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Echt zo kwaad word ik hier om !! Hondjes aangevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 17:21

Had besloten om naar het water tegaan hier in Bladel, dus ben met de auto de bossen in gereden.

(Rakker = een teckel, Romy = een Shih Tzu pup van 14 weken)
Rakker had ik los gelaten, maar Romy aan de riem.
Ik zag nl. al dat er nog 3 andere mensen bij het water waren.

Ik loop er gewoon op mijn gemak naar toe, liep zoiezo al van hun weg om naar de andere kant van het meer tegaan.
Ondertussen was ik ook op die hond van die mensen aan het letten.

Ik zie op een gegeven moment die hond een aanloop nemen, die hond trok zo hard dat hun hem niet meer aan het touwtje konden houden.
Hond kwam dus hard op ons afgerend....
Die mensen erachter aan en schreeuwen naar die hond...

'T ging allemaal zo snel!!
Ik riep ook nog iets, wat weet ik niet eens meer....

Die hond loopt op ons Rakker af, pakt hem en komt vervolgens op mij en Romy af.
Rakker had al een harde gil gegeven!!
Romy krijste ook flink, ik stond al klaar met mijn voet om die hond een enorme rotschop te geven.

Dat hadden die mensen blijkbaar gezien! Ze keken me kwaad aan en sleurde hun hond vervolgens mee.
Ik hoorde ze nog tegen elkaar zeggen dat ze hem niet los hadden mogen laten.

Er kon nog geen sorry vanaf. Boos!
Ik was zo geschrokken dat ik geen woord meer kon uitbrengen.

Ik snap zulke mensen gewoon niet !!

Wilde het even van me afschrijven !

Liefs

roylinde

Re: Echt zo kwaad word ik hier om !! Hondjes aangevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:59

jemig dat is wel even schrikken...hopelijk heeft de pup nu geen trouma....
onze hond is ook niet altijd even lief tegen andere honden, maar daarom lijn ik hem ook altijd aan, voor de zekerheid.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:00

Dat is ff schrikken Bloos Tong uitsteken

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:44

Mijn hond is net zo, die rent altijd meteen (en hard) naar andere honden toe. ABSOLUUT niet met gemene bedoelingen, maar echt alleen om te spelen. Misschien was dit ook het geval die die andere hond? Mensen werden ook altijd boos op mijn hond, terwijl hij toch echt gewoon wou spelen. Nu heb wel een stokje voor gestoken als mn hond met een veel kleinere hond wou spelen, want dat ging vaak dat te ruig aantoe. Maar toch, de mensen die hun hond echt zonder problemen met de mijne liet spelen waren echt op een hand te tellen. Dat vond ik zo jammer.....Kom op, het zijn dieren....

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:46

Misschien waren ze er wel zo van geschrokken dat ze er even niet aan hebben gedacht sorry te zeggen..
@ Skitter: wat jammer zeg. Scheve mond Als ik in je profiel kijk heb je een hele leuke lieve hond. Haha! !

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 22:15

Er was gewoon een duidelijk verschil tussen spelen en niet spelen.
Het zijn dieren ja, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze mijn honden maar aan mogen vallen.

Daarbij zat de hond aan de lijn, hij trok zo hard dat de baas hem niet meer kon houden.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 00:59

sunshine schreef:
Er was gewoon een duidelijk verschil tussen spelen en niet spelen.
Het zijn dieren ja, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze mijn honden maar aan mogen vallen.

Daarbij zat de hond aan de lijn, hij trok zo hard dat de baas hem niet meer kon houden.

Nee oke, als het duidelijk is dat het niet meer om spelen gaat wordt natuurlijk anders. Maar ik vertelde het gewoon omdat veel mensen ook dan boos op mij werden omdat mijn hond zo graag met hen hond wou spelen. Ja sorry, daarom gaan we naar het park, kan hij lekker los lopen en hopelijk spelen met soortgenoten..Scheve mond

Aanvallen is anders, en als een vreemd hond echt overdreven aggressief gaat doen tegen mijn hond kan die ook een rotschop verwachten idd.. Bloos

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:24

jeetje. heeft je pup er nog wat aan over gehouden of is het goed afgelopen?
en idd, van mij had hij ook een rotschop gekregen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:30

Skitter schreef:
Mijn hond is net zo, die rent altijd meteen (en hard) naar andere honden toe. ABSOLUUT niet met gemene bedoelingen, maar echt alleen om te spelen. Misschien was dit ook het geval die die andere hond? Mensen werden ook altijd boos op mijn hond, terwijl hij toch echt gewoon wou spelen. Nu heb wel een stokje voor gestoken als mn hond met een veel kleinere hond wou spelen, want dat ging vaak dat te ruig aantoe. Maar toch, de mensen die hun hond echt zonder problemen met de mijne liet spelen waren echt op een hand te tellen. Dat vond ik zo jammer.....Kom op, het zijn dieren....

Jij hebt gewoon je hond onder controle te hebben als die los loopt, snap best dat mensen schrikken als hij in een keer zo op hun en hun honden afrent. Ik vind het niet erg als een hond met die van mij wil spelen, maar dat heb je als eigenaar eerst te vragen, aan gezien je nooit weet hoe die andere hond reageert. Misschien zit der dalijk een agressief exemplaar tussen, en jou hond rent er gewoon op af en hij wordt gebeten?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 22:27

Romy ( de pup dus) was al erg bang voor andere honden.
Vandaar dat wij ook vaak naar plekken toe gaan waar ook meerdere honden zijn.
Ik ben bang dat ze hier wel iets aan over heeft gehouden, niet lichamelijk maar wel geestelijk.

Beide hebben ze niks lichamelijks gelukkig !!
Je hoort je hond gewoon onder controle te houden vind ik, kan je dat niet, dan moet je hem aan de lijn houden.
En dan niet het touwtje ( het was serieus een zelf gemaakte riem ) wat hun hadden, maar een stevige riem.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 08:01

gelukkig hebben ze allebei lichamelijks niks. dat is alvast een begin. nou kijken hoe het geestelijk zit en of je daar wat aan kan doen.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:41

xx_Horsiex schreef:
Skitter schreef:

Jij hebt gewoon je hond onder controle te hebben als die los loopt, snap best dat mensen schrikken als hij in een keer zo op hun en hun honden afrent. Ik vind het niet erg als een hond met die van mij wil spelen, maar dat heb je als eigenaar eerst te vragen, aan gezien je nooit weet hoe die andere hond reageert. Misschien zit der dalijk een agressief exemplaar tussen, en jou hond rent er gewoon op af en hij wordt gebeten?

Dit is natuurlijk makkelijk zeggen. Ik loop naar het park met mijn hond en daar mag hij los. Hij luisterd prima verder als die los loopt, maar als hij een andere hond ziet, is dat VAAK (niet altijd) veeeeeeeel leuker natuurlijk dan naar mij luisteren. Dat is eigenlijk het enige probleem wat ik met mijn hond heb, hijs is werkelijk ZO gek op mensen en andere honden dat ik daar dan heel moeilijk tussenkom. En geloof me, ik heb ontzettend veel hiermee geoefend, maar tis nu eenmaal niet makkelijk. Puppycursus hebben we gehaald, snoep overtuigt hem totaal niet, aandacht wil wel eens helpen maar ook lang niet altijd, en straffen werkt natuurlijk alleen averechts. Het is gewoon een probleem wat we hebben, maar we blijven proberen het te verhelpen maar helaas gaat het niet zo 1,2,3. Maar goed ik ga denk ik een beetje offtopic Haha!

Verder vind ik eigenlijk dat als je een hond hebt wat zonder aarzelen meteen van zich afbijt, dat die aan de riem hoort. En tja, als mijn hond 100 m van me verderop rent om met een hond te spelen kan ik moeilijk eerst hem inhalen om met de eigenaar te praten of het wel of niet mag. Ik merk het vanzelf wel, zo is het altijd gegaan. Het zijn dieren, en ik zal dus ook nooit iemand iets kwalijk nemen voor wat hun dier doet, je hebt nu eenmaal NIET altijd 100% controle over een dier. Maar als een hond mij of mijn hond zou aanvallen dan geef ik idd een schop of een mep. En ik verwacht dat iemand dat ook zou doen als MIJN hond zoiets zou flikken. En als het terecht is, beter toch. Als hun het niet doen, doe ik het wel.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:12

xx_Horsiex schreef:
Skitter schreef:

Hier ben ik het mee eens. Als je meestal te laat bent met terugroepen dan moet je hem aan de lijn laten.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:11

Mijn hond is laatst dus ook aangevallen, door een hond die twee keer zo groot is. Dan kan je je misschien voorstellen dat ik het absoluut niet op prijs stel als die van jou ineens op mij en mijn hondje aan rent. Dan sta ik zeker klaar om hem een rotschop tegen geven, mocht hij niet willen spelen. Die van mij kwam laatst een hondje tegen, twee keer zo klein, en ze jankte de boel bij een van angst. En dat hondje stond gewoon stil langs het pad. Wat doet het dan wel niet met haar als er zo'n hond op der afrent?

Conclusie, luistert je hond niet, hou hem aan de lijn.