Poes begraaft poep niet in kattenbak

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moislief

Poes begraaft poep niet in kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 17:18

Hoi allemaal,
Ik heb sinds 3,5 jaar een hele leuke europese korthaar, Diesel.
Het is echt een lieverd en ze gaat prima op de kattenbak. Er is alleen één probleempje: Ze graaft als ze naar de kattenbak is geweest haar poep niet in (bij plassen doet ze dit wel). We vinden dit zo verschrikkelijk stinken en we zouden dan ook graag willen dat ze het ingraaft Vork . Heeft iemand tips/ideeën?
We verschonen haar kattenbak heel vaak, dus daar ligt het in elk geval niet aan, dat ze het vies vindt ofzo.

Anoniem

Re: Poes begraaft poep niet in kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:22

Ik heb hetzelfde probleem, allebei mijn poezen vertikken het. In het begin deed ik te weinig grit in de bak... Nu doe ik die hele bak vol en gaat het al wat beter, maar nog zijn ze af en toe te lui.
Ze graven overigens wel, maar verkeerd... ze graven aan de bovenkant van de bak dus niet in het grit ROFL Heel apart Nagelbijten / Gniffelen

moislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 17:27

Hihi Nagelbijten / Gniffelen , dat doet de mijne dus ook wel eens. Dan hoor je zo'n piepend geluid omdat ze met haar poot over de zijkant gaat ROFL . Ik dacht dat ze dit deed om haar pootje schoon te maken/af te vegen. Ik zal het eens een keer proberen met wat meer grind, goed idee!
Ik heb ook al allerlei merken geprobeerd (van grind), maar dat heeft eigenlijk helemaal geen zin...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:29

Die van mij graaft dus zo erg dat het af en toe als oorlog klikt in de bak. Het grind vliegt alle kanten op.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:32

Die van mij begraafd ook alleen zijn plasje. Maar ik heb wel een dichte kattenbak met een klep. Sommige poepjes stinken wel eens, dan schep ik deze er gewoon uit.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:33

Meer grit werkt inderdaad. Die van ons graaft het ook alleen maar in als er veel grit in ligt (op zich logisch, anders graaft hij in de piesplekken en dat is vies..).

Gelukkig is mijn kat niet de enige die heel fanatiek de zijkant van de bak 'ingraaft'. Hij staat dan ook met zijn kop buiten de bak, te maaien met een poot in de bak. Volgens mij doet hij dat omdat zijn eigen poep zo erg stinkt dat hij niet met zijn kop de bak in durft Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:45

Kaat18 schreef:
Volgens mij doet hij dat omdat zijn eigen poep zo erg stinkt dat hij niet met zijn kop de bak in durft Nagelbijten / Gniffelen

ROFL Geef 'm ongelijk ROFL
Mijn katten kunnen ook zoooo stinken Nagelbijten / Gniffelen Hahahaha

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:06

Fijnere kattebakkorrels kunnen helpen, er meer in doen ook, maar vaak is het gewoon een dominantie teken van de kat zelf. Een dominante kat van de buren begraaft het ook nooit, onze kat dan weer wel...

beyosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:11

mijn kat (AIMEE) doet ook altijd haar kop buiten de bak steken als ze poept,we hebben de inloopklep erafgehaald,maar het stinkt wel enorm,ga toch proberen of de klep er weer op kan!maar als we de klep eraan hangen,poept ze gewoon buiten de bak,ik heb wel een hele hoge grote kattebak,maar het maakt onze verwende kat kat niets uit. ze is een turkse angora(kijk maar ff op ons profiel)

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:15

Dat deed mijn poes ook. Al had ie maar één drol gelegd dan meurde 't hele huis erna. Heb de kattenbak maar weggehaald en nu doet poes haar behoefte mooi ergens buiten en dan begraaft ze het wel Clown Wel zo makkelijk voor mij nu en poes kan naar buiten/binnen wanneer ze wil. Heeft eigen deurtje met sleuteltje Cool Haha!

moislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 18:23

Bedankt voor jullie reacties!! Diesel is eigenlijk helemaal niet dominant naar andere poezen, eerder onderdanig Bloos . Maarja. Ze kan jammergenoeg niet elke dag naar buiten, omdat ze in andermans tuinen gaat zitten graven..haha. We doen haar wel af en toe een nacht naar buiten.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:06

Ik heb daarom gewoon een kattenkamer Haha! daar staan 3 kattenbakken en heb ik er beneden geen last van Clown

Schep ze overigens ook 3-4 keer per dag uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:39

Babsiej schreef:

3-4 keer per dag? Bloos! Hoeveel katten heb je dan? Nagelbijten / Gniffelen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:40

mijn katten begraven ook niet.

vind ik geen probleem is juist veel makkelijker met het eruit scheppen want zo hoef ik niet te zoeken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:42

ellepel schreef:
vind ik geen probleem is juist veel makkelijker met het eruit scheppen want zo hoef ik niet te zoeken Haha!

Dat is zo Ja

Wat ik trouwens vergat te zeggen, ik heb een of ander poeder bij de C1000 vandaan wat je op je kattengrit kan strooien. Met een parfum luchtje eraan. Mijn katten hebben er geen last van maar de bak blijft een stuk langer fris ruiken Ja

Ik zal eens even kijken hoe het heet Lachen

Edit: Het is van "Best for your friend" Kattenbak verfrisser. Het is een doorzichtige pot met een rood deksel, op de pot zit een geel label met een kattenfoto en de naam erop.
Misschien iets om te proberen Ja Het kost 3,39 per pot (had toevallig het bonnetje nog liggen *LOL*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-09-07 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:44

Een van onze katten doet dat ook, met haar poot tegen de zijkant, maar volgens mij is het alleen maar om haar poot schoon te maken Clown
ze begraaft ook haar plas niet..
wij scheppen de kattenbak soms ook wel 3-4 keer per dag uit..
we hebben 2 katten en soms poepen ze allebei 2x op een dag, en dan scheppen we de poep er dus ook 4 keer uit Knipoog (gewoon aleen de poep met een schepje, dus niet die hele bak leeg)

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:45

tsja moeilijk ik heb 4 katten en een daarvan doet het ook niet, tot grote ergenis van mijn andere katten, het intresseert haar gewoon niet, ze krrijgt geregeld lellen van mijn andere katten ik heb haar wel eens tegengehouden zodat ze de bak niet uitkan maar ze doet het gewoon niet, ik denk dat het gewoon een gevalletje jammer is.

moislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 19:48

Lavandula schreef:
ellepel schreef:

Dat is zo Ja

Wat ik trouwens vergat te zeggen, ik heb een of ander poeder bij de C1000 vandaan wat je op je kattengrit kan strooien. Met een parfum luchtje eraan. Mijn katten hebben er geen last van maar de bak blijft een stuk langer fris ruiken Ja

Ik zal eens even kijken hoe het heet Lachen

Edit: Het is van "Best for your friend" Kattenbak verfrisser. Het is een doorzichtige pot met een rood deksel, op de pot zit een geel label met een kattenfoto en de naam erop.
Misschien iets om te proberen Ja Het kost 3,39 per pot (had toevallig het bonnetje nog liggen *LOL*

Fijn! Bedankt! Ik zal het zeker eens proberen!
Ik heb zelf Kenner kattentoilet geurverfrisser lavendel al eens geprobeerd. Dit is ook een poeder. Het hielp helaas niet echt, maar wie weet dat van jou wel Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:50

moislief schreef:
Fijn! Bedankt! Ik zal het zeker eens proberen!
Ik heb zelf Kenner kattentoilet geurverfrisser lavendel al eens geprobeerd. Dit is ook een poeder. Het hielp helaas niet echt, maar wie weet dat van jou wel Tong uitsteken

Graag gedaan Ja
Ik doe het er altijd op als ik de bak net heb verschoond, en tussendoor als dat nodig is Nagelbijten / Gniffelen

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:01

Lavandula schreef:
Babsiej schreef:

Ik heb 4 katten Knipoog

Mortischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:03

De poes van mijn moeder poepte naast de bak,dat is pas vies. Haha!
Misschien moet je vaker de bak verschonen,dat kan helpen bij sommige poezebeesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:04

Babsiej schreef:
Ik heb 4 katten Knipoog

Aha ok Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb er 2, dat scheelt toch weer de helft Tong uitsteken

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:05

Babsiej schreef:
Lavandula schreef:

Ik heb 4 katten Knipoog

ik heb er ook 4 maar ik ga echt niet 4 keer per dag in die bakken zitten,
ik heb wel 4 bakken dus een bak per kat, goed grit van dat spul dat klontert en van die citroenverfrisser schelen veel hoor

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:35

Ik had er eerst 5 maar ben terug gegaan naar 3 bakken, maak ze toch vaak genoeg schoon Clown

Ik heb super grit, ik heb pet's plus, klontert ontzettend kan er iemand zn hoofd mee ingooien als ik wil, en ruikt naar babypoeder heerlijk spul dus Knipoog

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:39

Goh wat heb ik dan mazzel! Ze graven en begraven gelukkig alles!!
Tips: lekker veel grind, misschien een keer eerst een krant erin leggen en dan het grind erop!
Oh misschien ook eens kijken naar ander voer.
Die van mij krijgen alleen de hele dag door brokjes van Science Plan Kitten, en ze stinken niet echt!
Succes!