Wat ik net toch heb meegemaakt, niet normaal! Zal maar het verhaal typen. Het begon toen ik ging buiten rijden.
Toen we eenmaal lekker op weg waren en in het reacreatie gebied waren, was er steeds geritsel in de bosjes. Het leek net of der een vogeltje zat. Die steeds een paar sprongen naar voren hupste. En dan was het weer weg en begon het weer! Nou ja, Bella is zo tam als wat, maar gaf plotseling in het niets een trap naar achteren. En toen was het geritsel weg.
Maar begon het te mauwen! Een klein katje, zo'n 3 maanden, begon kopjes te geven tegen Bell en Bell vond het natuurlijk even nodig om te blazen om te ruiken wat dat wel niet was. Op z'n afgelegen plek en dan z'n klein katje.. helemaal alleen!
Is het maar goed dat de eigenaar van Bella van een stal genoot al gehoort had dat der een kleine kat zat. Want dat was mij verteld. De eigenaar heeft 4 of 5 dagen geleden nog gezocht, maar heeft haar nooit gevonden. Tot vandaag dus!
Toen ik dat kleintje vast had, geprobeert de eigenaar van Bell te bellen, stalgenoot die um gezien had. Maar beide geen gehoor. Mams gebeld en die zei dat ik um maar voor de zekerheid mee moest nemen. Zo gezegt zo gedaan. Maar ik zat met een probleem, ik had Bella en ik had een kat.. Eerst ernaast gebleven, maar omdat het al donker begon te worden, ben ik der maar opgeklommen. En dat kleintje kroop zowat in me, gewoon bang, maar wel knorren! Kom ik op de weg waar ik bijna thuis was, kom ik een andere stalgenoot tegen. Die er ook vanaf had gehoort. Komt vanaf de andere kant van de weg de stalgenoot die um voor het eerst had gezien infietsten. Want die dacht dat er iets gebeurt was. Dus die is snel terug naar stal gefietst. En de eigenarresse gehaald.. en toen ik terug op stal kwam, te paard met kat in me handen. Heb ik um aan haar gegeven.
Toen daarna snel naar binnen en snel naar de kat toe. Het katje was een poesje, nog geen 4 maanden oud. Klein tenger en tam. Toen kwam de naam nog.. Lisa werd op tafel gegooid, maar 2 Lisa's zijn verwarrend. De naam van haar is 'Poesta'. Soort afkorting van 'Poes te paard'. Nou dat is geloof ik wel een kloppende naam!
Kortom, was het me het ritje wel zeg! Ook iets wat je niet dagelijks meemaakt. Maar wel leuk om een keer meegemaakt te hebben! Ben ontzettend blij dat ik haar heb meegenomen want het is een schat van een poesje, die bij de eigenaar van Bell nog tig heerlijke jaren te gemoet zal gaan!
xx Lisa