POESJE HUISJE KWIJT??!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

solina

POESJE HUISJE KWIJT??!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 20:26

ja dat komt weer bij mij he.
mijn zus zat van middag te vertellen dat er een wild katje in haar tuin zat van af gisteren.
dus ik kom effe kijken ,
je kunt er niet bij in de buurt komen zegt ze hij dan blaast hij en rent weg..
dus ik ging op me hurken zitten en chayenne ook.en toen kwam hij steeds dichter bij.
zodat we hem konden aaien,daarna onze handen gewassen want je weet maar nooit bij een vreemde jonge kat.
maar nu komt hij steeds naar me toe ,zodra me duur op een kier gaat vliegt hij ons huis in... Clown
en aangezien we drie jacks hebben die geen katten gewend zijn is dat niet zo sucses..
ben ook bang dat me honden er ziek van worden of zo.
vind het echt een schatje hoor hoe hij miauwend naar me toe kom,en het liefst breng ik hem naar de dierenarts om hem na te laten kijken en zo..
maar ja hij heeft vast wel een baasje toch..
heb al beetje aan de deuren gebeld of ze een poesje kwijt zijn maar kan ook moeilijk heel de buurt af gaan he.
vind het ook zo zonde om hem aan zijnlot over te laten straks loopt hij onder een auto..
wat moet ik nu Frusty me honden zitten ondertussen terwijl ik dit typ als een bezetene aan me broek te ruiken.. Clown

Wartertje

Re: POESJE HUISJE KWIJT??!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:48

Bel naar de dierendinges oid (kan even niet op de naam komen). Zij halen het diertje op en helpen het verder, je kan ook zelf met het diertje naar de dierenarts en achteraf zelf verkopen/weggeven Lachen

solina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 20:50

zat ik ook al aan te denken,ga denk ik morgen nog wat huizen af ik zou toch ook graag mijn huisdier terug willen.maar zou hem niet verkopen hoor dat vind ik beetje te..

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:51

Ja weggeven dan Lachen Maar als je hem/haar weggeeft zou ik eerst wel even langs de dierenarts gaan om het diertje te controleren op evt ziektes/bacterien die hij heeft. Je weet maar nooit! En als je hem tot die tijd houd, zet hem/haar even in de garage ofzo en laat er niet te veel mensen bijkomen Lachen

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:53

Net vakantie geweest he Knipoog Veel mensen die dieren dumpen.

Maar ga inderdaad de straat af om te vragen of iemand een kat mist. Als hij daar van niemand is, kan je inderdaad het beste doen wat Solina zegt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:51

Ik zou contact opnemen met de dierenambulance en de stichting Amivedi. Als iemand zijn/haar kat kwijt is, is de kans groot dat diegene dit heeft gemeld. Op die manier zou je dus misschien de eigenaar kunnen vinden.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:53

Ik zou ook de amivedi bellen. Die komen het beestje gewoon ophalen.

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:55

Amivedi komt het beestje niet ophalen! Daarvoor moet je bij de dierenambulance zijn, het enige wat Amivedi doet is het registreren van gevonden en vermiste huisdieren en zo proberen om beestje en eigenaar weer bij elkaar te brengen.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:56

Waar kom je vandaan? Ik ben mijn kat al 2 dagen kwijt. Het is een cyperse met een pukkel op zijn neus.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 22:25

zeeland...dus zal hem niet zijn sorry,wel sucses met het vinden van je kat

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 22:30

Zou hem toch melden bij amivedi..
mocht iemand hem dan kwijt zijn, dan weten ze
dat hij bij jullie in de buurt rondloopt....

als hij er langer rond loopt dierenambulance bellen..
die halen dieren op....

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 00:35

weet je.
een kat is een slim dier en komt niet zomaar onder een auto.
het is triest vind ik als je op jou kosten (dierenarts kost veel geld) een dier behandelen laat (consult alleen al is ruim 40 euro)
en dan het dier weggeeft terwijl hij hoogst waarschijnlijk van iemand is.
je zou een foto kunnen maken en een vlooienpupetje ofzo kunnen geven als je hem in huis halen zou en hem misschien een soort hokje buiten geven en wat water en voer elke dag en dan iets ophangen in de buurt van een foto van de kat en dan vragen van wie die is.
en dan gewoon op reactie wachten.
ik weet niet hoe oud de kat ongeveer zal wezen maar zolang het geen kitten meer is moet je echt om bewijs vragen en kijken hoe het dier op de personen reageert.
ik was met mijn moeder ook verhuisd en de kat mocht eindelijk naar buiten, en ze zullen altijd terug komen..
maar het vervelende was dat de buurvrouw hem binnenhield omdat ze dacht dat hij van niemand was.
na 5 dagen zonder kattenbak in huis opgesloten te hebben gezeten en te zijn volgepropt kwam ze aanlopen.
ze ging van ruim 4 naar ruim 12 kilo en het was niet gezond gewoon en ze was dik en al wat ouder dus dan ligt de kans op suiker nog hoger. maar nadat ze ruim 2 jaar weigerde te stoppen onze kat vol te voeren en binnen te houden (we hadden zelfs bewijs dat die wel binnen zat en nog bleef ze ontkennen) hebben we haar een kitten van een oude vrouw gegeven, gelukkig vond ze het niet zo erg maar omdat de kat terug blijft komen naar de plek waar die het meeste voedsel kreeg, zit ze nu gewoon buiten maar denkt ze slim te zijn door af en toe voer op het bankje neer te leggen, en dan doet ze of die voor kobus is (een andere kat die niet eens bij haar tuin in de buurt komt omdat hij standaart alleen bij de buurman in de tuin zit).

mmh. misschien kun je hier wat mee en anders met tips van anderen, maar ik vind het altijd jammer een kat waar je je begint aan te hechten (want hij komt naar je toe enzo) weg te moeten doen op gegeven moment Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:22

Even amivedi bellen, die weten of het katje als vermist is opgegeven. Eventueel kan de dierenambulance hem dan ophalen en naar t asiel brengen, de eigenaar kan er dan 2 weken over doen t katje daar op te halen, doen ze dat niet dan krijgt ie een nieuw baasje

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:27

ik denk dat je het beste kunt zoeken naar de baas.( alleen in jou omg dan, kan moeilijk heel het dorp/stad doen )
evt melden bij de diereambulance.
succes ermee. Knipoog

rommeke

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:30

Mijn jack heeft er 2 weken over gedaan om te wennen aan een poesje, ook gevonden (alleen dan op de wei). Beestje gaan we houden trouwens.

Hoop dat het diertje goed terecht komt.!

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:44

Je kunt iig beginnen met Amivedi te bellen. Ik heb vorig jaar net zo iets meegemaakt en ze hebben me toen echt goed geholpen. Je kunt op de site van Amivedi trouwens ook zien of iemand zijn kat bij jullie in de buurt kwijt is. En je zou een briefje kunnen maken waarin je zet dat je een kat gevonden hebt (in welke straat en buurt), hoe hij er ongeveer uit ziet en je telefoonnummer. Gooi het onder het kopieerapparaat en hang het op een paar opvallende plaatsen op. Bij de supermarkt, bij de dierenwinkel, op een lantaarnpaal bij een drukke parkeerplaats enz. Het is wel even werk, maar je wilt het katje toch een kans geven om zijn baasje terug te krijgen!
Het kan wel zijn dat de kat gedumpt is, maar misschien is 'ie wel gewoon weggelopen en nu verdwaald.

Ik denk zelf dat de kat niet uit jullie straat zal zijn, dan zou hij wel naar huis gaan. Hij zal eerder van een buurt verderop zijn ofzo. Misschien zijn die mensen wel net verhuisd en is de kat nu de weg terug naar zijn oude huis aan het zoeken. Je weet het niet.

Veel succes er mee en goed dat je je best doet voor het katje!

solina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 20:49

[quote="PaTriiCiiaa"]weet je.
het is triest vind ik als je op jou kosten (dierenarts kost veel geld) een dier behandelen laat (consult alleen al is ruim 40 euro)
en dan het dier weggeeft terwijl hij hoogst waarschijnlijk van iemand is.
je zou een foto kunnen maken en een vlooienpupetje ofzo kunnen geven als je hem in huis halen zou en hem misschien een soort hokje buiten geven en wat water en voer elke dag en dan iets ophangen in de buurt van een foto van de kat en dan vragen van wie die is.
en dan gewoon op reactie wachten.

was ik ook niet van plan om naar de dierenarts te gaan ,zou het aan de ene kant wel gewild hebben maar kost inderdaad veel geld en dat ga ik er niet in steken.
hij zit verder steeds bij mijn zus in de tuin en die heeft een oude varkensstal waar hij in gaat,daar heeft ze een mandje gezet en eten en drinken gegeven..
vandaag kwam hij ong een kwartiertje geleden voor het eerst weer aan.
verder hele dag niet gezien..
dus mischien gaat hij toch wel naar huis.
ik weet het niet ga briefje in de sypermarkt op hangen en dan zullen we wel zien,

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 20:59

Heb je stichting Amivedi gebeld?

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:04

solina schreef:
zeeland...dus zal hem niet zijn sorry,wel sucses met het vinden van je kat

ja ik zag het later dat je daar woonde, ze zal niet zover zijn idd. Helaas is ze nog steeds niet terug. Heb geprobeerd te bellen met amvedi maar daar krijg ik de voicemail van. Verder maar flyers opgehangen en op marktplaats gezet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 00:56

[LZP] > [BB]

solina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 22:45

ken dat helemaal niet amiveda,en heb iedere dag gewerkt tot zes dus denk niet dat ik s,avonds kan bellen. heb hem vandaag niet gezien... heb nog gezocht maar niks mischien morgen of mischien zit hij wel al lekker terug thuis.ga nu eerst eens opzoeken wat amvedi is oke..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:55

PaTriiCiiaa schreef:
weet je.

Tong uitsteken

Pardon??? waarom zit dit reparatie team dan regelmatig met platgereden kat??
dan wel reparabel exemplaar, dan wel niet te repareren exemplaar ..???

en waarom heb ik dan in mei, maar zo'n platgereden exemplaar geadopteerd,
wat de dierenambulance meer dood dan levend binnen kwam brengen???
uiteraard zonder chip.. en nooit geen eigenaar zich gemeld bij amivedi....
of dieren bescherming...
(overigens hele gave kat.. beetje gehandicapt, maar ach... krijg je als
je met je kop een bumper hebt geraakt..... heet dan ook nu Smudge...)

Geloof me, kat versus auto, loopt bijna altijd goed af voor de auto...
de kat, tja heeft in mijn ogen vaak mazzel als ie op slag dood is, en niet
half doormidden gereden nog net levend van de straat wordt geschraapt..
(of dat ie nog net weg kon rennen en onder een struikje doodgaat...)

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:58

solina schreef:
ken dat helemaal niet amiveda,en heb iedere dag gewerkt tot zes dus denk niet dat ik s,avonds kan bellen. heb hem vandaag niet gezien... heb nog gezocht maar niks mischien morgen of mischien zit hij wel al lekker terug thuis.ga nu eerst eens opzoeken wat amvedi is oke..

Amivedi is gewoon altijd bereikbaar, zie www.amivedi.nl

solina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 23:01

ja heb het ook gevonden ja.en is ook gewoon bij ons.om eerlijk te zijn had ik er nog niet eender van gehoord.wel van de dieren ambulance .nu maar even kijken of hij nog terug komt..het is zo schatje,eigelijk hoop ik gewoon dat hij nu thuis is.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:06

ach... als je gevonden/verloren dier meld bij dieren bescherming
dan wel dierenabmulance, dan wel navraag doet bij
dierenarts wijzen die je doorgaans wel op het bestaan
van amivedi..

amivedi registreerd dus gevonden en verloren huisdieren...
vaak staat er ook wel een gevonden verloren lijstje in een
krantje dat je door de bus krijgt.. zo'n regio krantje..
daar zetten ze dan de dieren nog eens op rij...
zijn trouwens allemaal vrijwilligers, dus wel aardig voor ze
zijn!!