Hond piept als baas van huis is

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaad

Hond piept als baas van huis is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 18:34

Hoi,

Wat is er te doen aan een hond die blijft piepen zodra de baas van huis is?
Herkent iemand dit probleem?

Groetjes, Nishada

PinkyBubble

Re: Hond piept als baas van huis is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 10:29

Ja mijn hond deed dat ook, dat heet Verlatings angst. Maar wij hebbe gewoon opgebouwd, eerst bleef de baas een uurtje weg, toen anderhalf uur, enzovoorts... En als je dan terug komt moet je hem uitegebreid begroeten en knuffelen zodat hij weet adt als je voortaan weg komt j wel terug komt en hem/haar knuffelt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 10:32

ik heb ook vaak de radio aan als ik wegben, en heb er een kitten bij, zo hebben ze beide gezeldschap aan elkaar

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 10:35

Lynn_Nikita schreef:
ik heb ook vaak de radio aan als ik wegben, en heb er een kitten bij, zo hebben ze beide gezeldschap aan elkaar

Hahah aj radio hebe wij ook geprobeert, en wij hebbe 13 katten en nog piepte de hond Tong uitsteken MAar het is wel het proberen waart voor de TS. Je moet gewoon altijd blij tegen de hond doen als je weer thuis komt, ook al heb h ij de buurt bijelkaar zitten janken want als je hem straft snapt hij niet waarom hij gestraft word en word het alleen maar erger.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 13:02

uitgebreid begroeten en knuffelen bij terugkomst (en ook bij vertrek) maakt het probleem juist erger. Zo verscherp je het contrast nog eens tussen baas is weg en baas is thuis.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 08:36

AstraGirlie schreef:
uitgebreid begroeten en knuffelen bij terugkomst (en ook bij vertrek) maakt het probleem juist erger. Zo verscherp je het contrast nog eens tussen baas is weg en baas is thuis.

Tsja ik zei niet bij vertrek, ik zei bij thuiskomst en bij ONZE hond heeft het wel geholpen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 08:42

Probeer eens wat afleiding te geven.
Heb je toevallig een Kong? Anders zou ik deze eens proberen, daar zijn ze wel een paar uur zoet mee! De mijne had het ook een beetje, maar een Kong vinden ze allemaal geweldig en ze vergeten dat je er niet bent Lachen