In maart dit jaar is mijn kat ontsnapt bij de dierenarts. De kooi was niet goed afgesloten dus toen ik haar uit de auto tilde knalde de kooi open en Mieb (de poes) zag dit als een kans om weg te lopen. Sindsdien heb ik haar nooit meer gezien, wel nog enkele keren gebeld door mensen die haar meenden te hebben gezien, maar helaas...
Nu ging ik met haar naar de dierenarts omdat zij in haar plas bloed had zitten en ze plaste ook ineens kleine beetjes in huis. Dat leek dus op een blaasontsteking of blaasgruis o.i.d...
Op internet heb ik een beetje rondgezocht over bloed bij de urine, kleine plasjes en dergelijke, maar ik lees hier eigenlijk alleen dat het voor katers dodelijk kan zijn omdat zij een verstopping kunnnen krijgen in de urinebuis wat uiteindelijk een vergiftiging oplevert.
Nu is mijn vraag, zijn dergelijke blaasaandoeningen ook dodelijk voor een POES? Ik heb maanden aangenomen dat dit zo was, maar nu twijfel ik dus weer.
Waar het mij uiteindelijk om gaat is dat ik denk dat Mieb aan deze gevolgen is doodgegaan, maar ik kan het niet laten rusten en hoop zo wat uit te kunnen sluiten