Ja gister avond was het dan zo ver onze eerst les Jonge Hondensport. Ik was behoorlijk zenuwachtig we hebben Mexx nog maar twee maanden en voor die tijd waren er nooit regels en hoefde hij nergens naar te luisteren, dus we zijn flink aan de slag gegaan toen we hem hebben gekregen. Maar kneep hem echt wel! Zag allerlei enge dingen gebeuren als dat hij de hele les zou blijven blaffen of als hij los is het hele terrein zou gaan over rennen en niet meer zou komen, dat hij erg zou achterlopen omdat hij geen cursus gehoorzaamheid e.d. gehad heeft.
Al die enge gedachten bleken volkomen onterecht. Hij kwam heel stoer het terrein op al blaffend haha. Maar was toen toch even onder de indruk omdat er zoveel honden waren, hij heeft niet continue zitten blaffen. Heeft keurig de aandachtsoefeningen gedaan ondanks dat we dat pas twee dagen thuis geoefend hadden. Gaf redelijk netjes zn speeltje weer af.
Ook gingen we een paar keer met de tunnel oefenen. Mexx was de enigste uit de groep die nog nooit met de tunnel in aanraking was geknomen dus kneep hem wel een beetje. Niet te beschrijven dus ook hoe verbaasd en blij ik was toen hij keurig door de tunnel scheurde en direct bij me kwam! Hij keek niet op of om. Met dat vertrouwen erbij op naar de laatste spannend oefening van die les. De isntructrice hield Mexx vast, ik moest heel hard weg rennen en dan aan het einde omdraaien en Mexx roepen en dan liep de instructrice los. Hij kwam dus boven verwachting keurig in een streep op me af gerend!
Ben dus echt heel blij met het resultaat alleen al van de eerste les. Hij zal er vast in de toekomst nog wel een Beagle potje van maken en met zijn eigne vorm van humor de boel op stelten zetten. Maar dat hij al zo goed onder apel zou staan en zo snel gewoon al leert hadden we niet verwacht. We zijn dus echt wel trots op onze hond!