Problemen met oude eigenaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lissetje

Problemen met oude eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 19:36

Hoi,

Ongeveer 3 weken geleden heb ik een hondje (teckeltje) gekocht bij een vrouw op een boerderij.
De hond was van haar dochter,die alleen ging wonen en er waren geen honden toegelaten in haar huurhuis.Dus Angie (en haar broertje) moesten verkocht worden.
De vrouw die op de boerderij woonde (moeder van de eigenaresse) zei dat Angie een boekje had,ingeënt was,gechipt,....
Dus ik vraag naar haar boekje,maar dat lag nog bij de eigenaresse(haar dochter).Ze ging het me de maandag geven(dat is ondertussen al ongeveer 3 weken geleden).
Ook zat de hond helemaal onder de vlooien en teken (dit probleem is ondertussen al opgelost).
Dus tot nu toe heb ik nog altijd geen boekje gezien,ik zend om de 3 dagen een bericht als ze het boekje al heeft,maar ze heeft vele uitleggen waarom ze het nog niet heeft:

-dochter is op weekend
-ze heeft nog niet allemaal haar dozen uitgepakt
-Ik help maandag met uitpakken,dat zal sneller gaan om het boekje te vinden
-ze is op haar werk en komt maar laat thuis
-..... (en ga zo maar door)

Maar daarjuist was ik het zat,dus ik nogmaals een bericht zenden,nu zegt ze: ze vindt het boekje niet!!!
Jah daar sta je dan mooi hé,dus ik zei: ofwel betaald je dochter : chip,inentingen,paspoort,... ofwel krijg ik de helft van m'n geld terug (natuurlijk ging ze daar niet mee akkoord)en begon helemaal uit te vliegen tegen me...

de kosten lopen momenteel hoog op door anti-teek mideel,anti-vlooien middelen,....als ik nu ook al de chip enzo moet gaan betalen...Ik vind het nogal onredelijk hoe ze gehandeld heeft

Weten jullie wat ik nu kan doen?

Anoniem

Re: Problemen met oude eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:43

Chip heeft ie toch al? En inentingen toch ook? Die gegevens kan je mss zo bij de DA van die mensen opvragen en gelijk daar vragen wat het kost om een nieuw boekje aan te vragen.
Ik zou die mensen bellen wanneer ze dan denken het boekje wel te hebben, dat moet toch ergens zijn of ze anders toch de kosten van het opnieuw aanvragen voorleggen, maar dat moet je dan wel precies weten.
Was dat hondje zo duur dan voor een herplaatsing?

Anti teek middelen enzo hoort gewoon bij het verzorgen van een hond dus daar moet je niet over zeuren.

lissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 19:59

ze zegt dat ie chip heeft en ingeënt is,wat waar is weet ik ook niet, ik weet ook wel dat anti teek mideelen daar bij horen hoor,maar dit ging niet over 5 teken ofzo,ze zat vol!ik heb er helemaal geen probleem mee om die middelen te kopen,het is gewoon het feit als je een hond koopt die zogezegd in orde is met alles toch nog zoveel problemen teweeg brengt!
Het gaat me niet over hoeveel en wat ik voor die hond betaald heb het gaat er gewoon over dat die mensen in mijn ogen nu oneerlijk geweest zijn tegenover mij en me verwijten dat ik maar een hond gekocht moest hebben van een asiel en blablabla ja,een hond van een asiel is mss goedkoper zowat dan nog,ze zijn tenminste ingeënt en hebben een paspoort!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:12

als die teken heeft is het voldoende om die er alleen uit te halen. verder is frontline voor een hond genoeg voor vlooien en luizen, en voorkomt teken. De dierenarts van waar ze met de hond zijn geweest, heeft alle gegevens. Weten ze ook of die gechipt is en zo. is die dat niet. laten chippen en op jou naam zetten. Is de hond van jou, kunnen ze niks meer eisen. Ik zou het eerlijk gezegt bij laten en geen geld gaan eisen.

Als het wel het geval is, dus dat die al gechipd en gevaccineerd, zal ik als ik jou was het verhaal uitleggen, en hoe het zit, en of hij raad weet.

veel succes iig

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 23:28

even laten nakijken bij de dierenarts,checken of er idd een chip inzit en dan idd de gegevens van het hondje opvragen.......
en dan een nieuw boekje aanvragen,mochten ze moeilijk doen,kan je nog om een bewijs vragen van de oude eigenaar,als je daar nu nog iets van gedaan kan krijgen!!!

je moet echt dat beestje op jouwn naam krijgen,anders kunnen ze het nog van je afnemen ook!!!!
dat wens ik je echt niet toe.
succes ermee!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 00:03

Wat voor ''boekje'' gaat het om? Paspoort?

Qua chip; ga binnenkort, liefst vrij snel, even langs een dierenarts en laat een chipcheck doen. Op die manier weet je zeker óf het dier wel gechipt is.

Ik zou ook voor de zekerheid even je verhaal bij de politie neerleggen; zolang de chip niet op je naam staat, is het hondje nog officieel van hen en kunnen ze het terugeisen. Misschien kan je dat op deze manier voor zijn.

lissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 18:58

ja ik heb ondertussen frontline gehaald,en het was niet van oh die teken haal ik er wel uit (ze waren heel mini mini),ik laat haar binnenkort controleren door de dierenarts vanals ik meer weet van de oude eigenaresse

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:09

Als de hond altijd netjes is geent en is gechipt dan staat dat bij de dierenarts waar die mensen waren met de hond in de computer als het goed is. Hier zou je dus deze gegevens op kunnen vragen.
De chip kunnen ze ook bij je eigen dierenarts controleren of deze erin zit of niet.
En als je met het boekje inderdaad het paspoort bedoeld, dan kun je bij de dierenarts naar een nieuwe vragen (zijn volgens mij niet zo heel duur) Let wel op, dit paspoort is geen eigendoms bewijs.

Miss_happy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 18:41

lissetje schreef:
ja ik heb ondertussen frontline gehaald,

Frontline zijn heel veel vlooien resistent tegen tegenwoordig, beter is dus misschien om een middel te halen bij de dierenarts (Advantage bijv.)...
Ik zou de teken wel zo snel mogelijk verwijderen. Als ze nog zo klein waren, betekend dat waarschijnlijk dat ze er nog maar net in zitten, snel weghalen dus, voordat ze ziektes verspreiden!
Bij je dierenarts kan je inderdaad zo laten controleren of je hond gechipt is en deze zou ik dan zo snel mogelijk op jou naam laten zetten.

Succes ermee en vee plezier met je hondje!