R.I.P Mn lieve diessel , je blijft altijd in mn hart [L]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ellis123

R.I.P Mn lieve diessel , je blijft altijd in mn hart [L]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 16:06

Ik moet het echt even van me aftypen sorry als het hier verkeerd staat,

Wij hebben een hele lieve bordercollie reu van net 1 jaar
Hij was me echt de allerliefste hond die ik kon wensen.

Totdat hij werd aangevallen,
Hy werd door een andere hond aangevallen waar hij normaal altijd mee speelde want hij woont bij ons in de straat.
Maar toen ik op weg naar huis was viel die hond Diessel ineens aan , waarom weten we nog steeds niet.
Sinds die dag is onze hond in 2 maanden tijd vreselijk veranderd
Het begon in de bossen met waterplassen
Mijn moeder loopt altijd met een groep honden en als het dan heeft geregend liggen er van die grote plassen en dan gaan de honden eruit drinken. Maar onze hond stond er als een koning in en niemand mocht meedrinken totdat hij weg was. Toen kon ik er wel een beetje mee lachen , maar ik besefte niet dat het van kwaad tot erger werd...

Zo gromde hij eerst naar de vriendin van mijn neef met gevolg dat ze hem bijna niet meer durfde te aaien
Toen begon hij ons heel erg te beschermen , als er maar een andere hond bij ons in de buurt durfde te komen werd die al gebeten
Toen mijn vriendin een keer mijn schoenen aan wilde , beet hij haar ook al
Vanmiddag in de bossen heeft hij een hond in zijn oor doorgebeten en gromde heel erg naar mijn moeder
Mijn moeder vond dat we iets moesten beslissen
En mijn moeder wilde niet afwachten tot hij ons ook ging bijten
En toen hebben we besloten om hem te laten inslapen Huilen

DIESSEL MN LIEFSTE JONGEN IK ZAL JE NOOIT VERGETEN JE BENT EN BLIJFT GEWELDIG VOOR MIJ Lovers

dolor

Re: R.I.P Mn lieve diessel , je blijft altijd in mn hart [L]

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:57

jeetje wat erg. wanneer wordt hij ingeslapen? en hebben jullie al aan een gedragsdeskundige gedacht? die kunnen erg goed helpen.

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:58

hij is dus al ingeslapen? wel snel beslist zeg... Boos! had idd op z'n minst een gedragdeskundig erbij kunnen halen.... vaag verhaal maargoed Boos!

Ellis123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 20:00

Hy is vanmiddag ingeslapen Ach gut
Daar hadden we wel aan gedacht maar het zat al echt in z'n karakter Huilen

Ellis123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 20:01

Ik snap wat je zegt ,
Maar beeld je eigen eens in dat jou eigen hond al een tijdje ander honden aanvalt en mensen en dan nog zijn eigen baas ! we kunnen het toch niet afwachten tot hij egt iemand zwaar verwond?
Want wij hebben zo geen plezier van onze hond en daar hadden wij hem juist voor genomen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:03

jongens, denk er wel even om voor je iets neer zet, de keuzen is zoals je leest niet makkelijk geweest. ga Ellis nou nergens van beschuldigen.

want laten we eerlijk zijn, als de hond inderdaad een kind zou gaan bijten enz. daar zijn jullie toch ook geen voorstander van.

(neemt niet weg dat ik er voor ben zomaar honden in te laten slapen, maar deze keuze is vast niet voor niets zo geweest) suc6 ellis met het verwerken van jullie verlies

Ellis123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 20:04

Dankjewel draakje Ach gut
Nee het was zeker geen makkelijke keuze , want als pup was iedereen helemaal weg van hem wij laten ook niet zomaar honden inslapen we hebben dit ook voor andermands veiligheid gedaan!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:05

draaakje schreef:
jongens, denk er wel even om voor je iets neer zet, de keuzen is zoals je leest niet makkelijk geweest. ga Ellis nou nergens van beschuldigen.

want laten we eerlijk zijn, als de hond inderdaad een kind zou gaan bijten enz. daar zijn jullie toch ook geen voorstander van.

(neemt niet weg dat ik er voor ben zomaar honden in te laten slapen, maar deze keuze is vast niet voor niets zo geweest) suc6 ellis met het verwerken van jullie verlies

Sluit ik me volledig bij aan

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:10

ik heb een golden retriever gehad die was gebeten door een andere hond, daarna greep hij ook andere honden....ben toen niet meer op plaatsen geweest waar andere honden waren zoals strand en duinen en altijd aangelijnt gehouden...na een half jaartje ging het steeds beter.. gewoon erg dominant...denk dat je met cursussen een heel eind had gekomen...echt zonde dat een diertje van 1 jaar er niet meer mag zijn en dat de dierenarts dat doet begrijp ik ook niet...maar wens je wel heel veel sterkte....

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:12

ik beschuldig haar niet, maar ik vraag het gewoon. ik was er benieuwd naar.

Elis 123. ik snap dat de beslissing erg moeilijk is geweest en ik wil je ook niks verwijten. voor de rest. heel erg veel sterkte met je verlies.

Ellis123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 20:19

Onze hond was ook erg stressvol , als wij die steeds vasthouden gaat hij juist meer in de stress en gaat hij meer happen want bordercollie's zijn honden die echt willen werken voor hun baas
En in ons gezin komen regelmatig behoorlijk kleinen kinderen rond
Mijn moeder moet er toch niet aan denken als hij zo`n klein kind gepakt zou hebben!
En wat betreft de cursus, daar was zijn reactie heel erg blaffen en uitvallen als we oefeningen zouden doen waarbij we de riem los moeten laten zou hij ze waarschijnlijk aangevlogen hebben dus daar zijn we mee gestopt

Misschien vat ik het verkeerd op ; maar ik heb bij sommige een beetje het gevoel dat we hem niet in hadden moeten laten slapen terwijl er geen een andere optie was?

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:32

hadden jullie dan geen advies gekregen bij de cursus? wat en hoe dat af te leren is? border collies zijn zo onwijs lief dat het gewoon niet voor te stellen is dat dat beesje zo was..daarom vind ik het zo vaag(is echt niet kwaad bedoeld hoor) of hij moet n kronkel in z"n koppie gekregen hebben...

Ellis123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 12:13

Bij ons op de cursus hadden ze wel advies gegeven , maar het hielp gewoonweg niet.
Wij denken dat hij dit is gaan doen omdat hij zelf ook is gebeten waardoor hij zo erg getraumatiseert is geraakt
Wij snapte het ook al niet hij was echt zo onwijs lief maar sinds hij is gebeten ( hij moest op 4 verschillde plaatsen gehecht worden) is hij zo erg veranderd

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:32

Heel veel sterkte met dit grote verdriet Ach gut

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 18:05

strekte ermee.
jullie kenden hem het beste en daarom is jullie beslissing vast de beste beslissing geweest.
dus voor iedereen die er zijn mening over wilt geven....
laat dit alsjeblieft achterwege.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 18:17

Gelukkig kan hij nu geen gewonden meer maken. Wij hebben ook een hond laten inslapen omdat die gebeten had. Was ook nog eens een boxer wat al bijna nooit voorkomt. Je kunt wel gedragsdeskundigen erbij gaan halen maar je moet ook eerlijk zijn tegenover vreemden en jezelf.
Onze hond had eerst twee of drie keer gehapt (niet doorgebeten) bij kleine kinderen. We twijfelden nog of het kwam doordat ze toch in een seconde aan de oren getrokken hadden of aan de poten of zelfs vinger in het oog hadden gestoken. Daarbij lieten wij nooit kinderen alleen bij de honden en 1 kind was eigen kind. Toen ik uit logeren was kregen we telefoon dat het neefje (we hadden geruild ik naar tante hij naar mijn ouders) gebeten was in zijn gezicht door onze hond. Mijn moeder heeft gelijk gezegd laat hem inslapen. Was geen reden tot bijten en gericht naar gezicht is het altijd gevaarlijk. Je kunt een hond ook wel naar het asiel brengen maar dan moet die ook maar goed terecht komen, daarbij dus risico nemen dat ze weer zou gaan bijten. Nee inslapen dan weet je zeker dat ze nooit meer bijten. Daarbij vind ik dat de oudere, lieve honden die er ook meer dan genoeg in een asiel zitten voorang moeten krijgen en niet dat een bijter dan eerder mee gaat met een gezin. (ja want ook bijters zien er lief en schattig uit).

En ja ik ben ook geen voorstander ervan om iedere hond die bijt in te laten slapen. Maar ze moeten ook geen gevaar worden voor de omgeving en al helemaal niet voor mensen van het gezin zelf. Daarbij is dit al meer dan 15 jaar geleden, hond was 2. Commentaar van de dierenarts was nog ik heb nog nooit gehoord dat een boxer bijt, wij ook niet trouwens. In die tijd waren ook geen gedragsdeskundigen zoals het nu is.

Ik wens je veel sterkte met dit verlies en begrijp deze keuze dus volledig.

Ellis123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 20:03

Bedankt voor je bericht Joyce , Wat jou hond heeft meegemaakt was dus bij ons ook maar waar hij had doorgebeten was dan bij een hond.
Ik vind het nog steeds vreselijk oneerlijk maar daar kan ik nu toch niets meer aan doen Ach gut
Mijn moeder was ook hartstikke moe na de verjaardag van mijn zusje omdat ze de hele dag de honden in de gaten moest houden bij de kleine kinderen .