Kat is bevallen en m'n hondje (teckel)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lissetje

Kat is bevallen en m'n hondje (teckel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 13:36

Hoi bokkers,
Daarnet is m'n kat bevallen!!!
Ik had al gezien dat ze niet deed als normaal (ik wist natuurluk dat ze zwanger was maar ik wist niet wanneer ze ging bevallen) En had de deur van ons schuurtje opengelaten (omdat ik moest werken).
Toen ik thuis kwam had ze in het schuurtje bevallen (dus let niet op de achtergrond van de foto's,normaal zit ze binnen).Je kan op de foto's niet zo heel veel zien want alle katjes zijn namelijk helemaal zwart of met een klein beetje wit (het zijn er 4) en ohja het doekje in haar mandje was tegen het bloed en andere onsmakelijkheden.... Cool

Afbeelding
Hier had ik haar net gezien en meteen de camera genomen Haha!

Afbeelding
Nog helemaal nat ..... Ach gut

Afbeelding
Beetje rare pose,maar hier zie je de 2 andere

Afbeelding
Stretchen die pootjes Vork

En nu dan eindelijk foto's van m'n nieuwe hondje

Afbeelding
Wat een fotomodel *zucht* Rolleyes

Afbeelding
Tis een heel lang stuk hond

Afbeelding
Die voorpootjes thehe

Bye bye

Magnummm

Re: Kat is bevallen en m'n hondje (teckel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:09

Leuk hoor, dat jonge spul. Maar even een vraagje? Waarom "fok" je met je katten als de asiels overvol zitten?
Leuke hond ook! Lachen

lissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 20:11

ik "fok" niet met m'n kat,moeder is vergeten de pil te geven en het was een ongelukje

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:13

Leuk hoor lissetje
Ik hoop dat je een leuk huisje voor ze vind
maar eerst zelf ervan genieten natuurlijk

Nadia er zitten ook genoeg rashonden en katten in het asiel
Dan zouden fokkers van rassen er allemaal wel mee op moeten houden....
en stel je voor dat iedereen stopt met een nestje te fokken dan hebben we over een aantal jaren geen huisdieren meer
Natuurlijk zijn er aardig wat dieren die afgedankt het asiel in gaan
maar er zijn ook wel wat mensen die ze daar ook weer uithalen ...

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:30

Wat lief die kleine kittens!
Maar ga je hierna wel de poes laten behandelen Lachen ?

Ik dacht eerst even dat er stond : Kat is bevallen van m'n hondje Huilen van het lachen

Dat hondje is echt super! Lovers

lissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 19:02

Poes kan ik moeilijk laten stereliseren (hoe je het ook schrijft) ze raakt namelijk moeilijk uit verdoving en het houdt te veel risico in om haar nogmaals te verdoven,Nadia,ik heb trouwens dit katje zelf gevonden langs de straat als ze nog heel klein was en ben ook niet van plan om de kittens naar een asiel te doen,er zijn genoeg mensen die op zoek zijn naar een kitten,het is niet zo dat ze meteen weg moeten als ze oud genoeg zijn!Ze zullen vast en zeker een goede thuis vinden en zo niet blijven ze bij mij

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:55

Als dat zo is kan je haar ook aan de kattenpil doen ?

Of in een ren ?

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 20:14

Babsiej schreef:
Als dat zo is kan je haar ook aan de kattenpil doen ?

lissetje schreef:
ik "fok" niet met m'n kat,moeder is vergeten de pil te geven en het was een ongelukje

Knipoog

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 20:40

Nja dan geef je hem toch niet zorgvuldig.... En anders niet buiten laten als je het een keer vergeten bent Knipoog

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 20:47

Leuke beestjes Haha!..

Is trouwens niet echt waar wat je daar zegt, dan een poes moeilijk uit de narcose komt.. Wij hebben 4 katten en allemaal laten castreren en steriliseren.. Maar binnen een dag waren ze allemaal weer de oude.. Het kan zijn dat het bij jou kat wel zo is.. Maar de meeste dierenartsen hebben daar ook weer middels voor om de kat/hond zo weer uit een narcose te halen.. Bij (grote)honden is het dus zo dat het iets langer kan duren

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:42

Babsiej schreef:
Nja dan geef je hem toch niet zorgvuldig.... En anders niet buiten laten als je het een keer vergeten bent Knipoog

Wat een gezeik weer... Iedereen vergeet wel eens wat. En die katjes vinden vast een heel leuk huis..
Waarom moet er toch bij elk topic dr vraag zijn ze getest blablabla..
ze laat gewoon haar kittens zien waar ze trots op is, zou jou je reet roesten naar welke mensen die kittens gaan...
En veel mensen willen geen kat uit het asiel, want die zijn te oud, zijn anders opgevoed dan dat hun willen. Dan zijn jonge katjes toch een uitkomst...

Leuke kittens hoor, geniet er nog van zolang het kan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 12:26

Citaat:
Wat een gezeik weer...

Het feit dat jij dit gezeik noemt, zegt mij al genoeg over jou.

Citaat:
Iedereen vergeet wel eens wat. En die katjes vinden vast een heel leuk huis..

En vijf andere blijven daardoor weer langer in het asiel zitten.

Citaat:
Waarom moet er toch bij elk topic dr vraag zijn ze getest blablabla..

Omdat dat BELANGRIJK is, maar volgens mij snap jij dat niet helemaal.
Citaat:
ze laat gewoon haar kittens zien waar ze trots op is, zou jou je reet roesten naar welke mensen die kittens gaan...

Er zijn nu eenmaal mensen die dat wél wat kan schelen, dat het jou nou niet interesseert, wil niet zeggen dat het niemand interesseert.
Het interesseert jou vast ook niet dag ik nu werer dagen kan gaan zitten janken omdat wij gezonde kittens moeten laten inslapen, omdat er geen pleeggezinnen genoeg zijn (en rara hoe zou dat nou kunnen komen? Juist, door mensen die altijd maar nestjes fokken met hun katten).

Citaat:
En veel mensen willen geen kat uit het asiel, want die zijn te oud, zijn anders opgevoed dan dat hun willen. Dan zijn jonge katjes toch een uitkomst...

Hier moet ik echt heel hard om lachen. Katten uit een asiel zijn oud en anders opgevoed. Huilen van het lachen Ja hoor schat, je hebt helemaal gelijk. *LOL* Ach gut

En nee hoor er zitten nooit kittens in een asiel... Huilen van het lachen

@TS: Veel plezier met de kittens, maar in het vervolg wel wat zorgvuldiger met die kattenpil omgaan. Zoals al gezegd je kat niet naar buiten laten bijvoorbeeld, als je vergeten bent hem te geven..

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 12:38

Zera schreef:
Leuke beestjes Haha!..

Is trouwens niet echt waar wat je daar zegt, dan een poes moeilijk uit de narcose komt.. Wij hebben 4 katten en allemaal laten castreren en steriliseren.. Maar binnen een dag waren ze allemaal weer de oude.. Het kan zijn dat het bij jou kat wel zo is.. Maar de meeste dierenartsen hebben daar ook weer middels voor om de kat/hond zo weer uit een narcose te halen.. Bij (grote)honden is het dus zo dat het iets langer kan duren

Wat weet jij van de poes van TS? Je kent haar medische geschiedenis toch niet?
Dan heb jij met je katten geluk gehad... Het kan ook anders hoor.... Hier is ook een keer een kat niet uit de narcose gekomen. En dan helpen die middeltjes echt niet hoor.....
En het is namelijk een stuk voordeliger om een poes te laten steriliseren dan em zijn leven lang aan de pil te houden Knipoog En ook beter. Maar helaas kan het gewoon niet altijd...

TS: Hele leuke kids heeft je poes hoor *LOL* Geniet er maar van....
en de teckel is ook toppie Lachen

lissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 12:54

Ja m'n chanel raakt moeilijk uit narcose,dat is gewoon zo,ze kan er zelf nix aan doen hoor Haha!
Ja er zijn mensen die maar fokken en fokken en fokken met hun katten om ze dan maar in een asiel te droppen,maar als je goed gelezen had,heb ik gezegd,als ze geen goede thuis vinden,blijven ze gewoon bij mij,klaar,dus deze discussie was echt voor niets nodig Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:31

lissetje schreef:
Ja m'n chanel raakt moeilijk uit narcose,dat is gewoon zo,ze kan er zelf nix aan doen hoor Haha!
Ja er zijn mensen die maar fokken en fokken en fokken met hun katten om ze dan maar in een asiel te droppen,maar als je goed gelezen had,heb ik gezegd,als ze geen goede thuis vinden,blijven ze gewoon bij mij,klaar,dus deze discussie was echt voor niets nodig Knipoog

Ik begon alleen met de 'discussie' omdat ik vond dat Pascal op een hele vreemde manier over katten en asieldieren praatte. Lachen

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:18

Wuis schreef:
lissetje schreef:

Ik begon alleen met de 'discussie' omdat ik vond dat Pascal op een hele vreemde manier over katten en asieldieren praatte. Lachen

Omdat het altijd over hetzelfd egaat bij een nestje hondjes en katjes, Tuurlijk maak ik mij er ook druk om en weet ik dat het belangrijk is.
Maar tis bij elk topic hetzelfde...
En het is toch haar zorg wat zij met de kittens doet... Moet iedereen zich op bokt daar druk om maken...?

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:21

Ik vind je hondje helemaal geweldig. Ben dol op teckels, is die van jou ook zo eigenwijs.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:22

Wat een leuke teckel (ik ben echt een fan!), en leuke fotootjes van je poes ook. Ga je de kittens zelf houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 07:55

Citaat:
Omdat het altijd over hetzelfd egaat bij een nestje hondjes en katjes, Tuurlijk maak ik mij er ook druk om en weet ik dat het belangrijk is.
Maar tis bij elk topic hetzelfde...
En het is toch haar zorg wat zij met de kittens doet... Moet iedereen zich op bokt daar druk om maken...?
Jij denkt dat het haar zorg is? Nee, het is ONZE ZORG. De zorg voor de hele samenleving. Want wie moet weer zorgen voor al die kittens in de dierenasiels? Juist.
Niet de TS. Die zorgt wel dat haar kittens goed terecht komen. Maar daarvoor worden er wel weer een paar anderen onnodig afgemaakt, of levenslang opgesloten in een asiel omdat niemand ze wil.

En ja, iemand met een hart voor dieren, maakt zich daar druk om. Ik denk dat dat niet zo moeilijk te begrijpen is (maar blijkbaar wel voor jou dus).

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:24

Nou euhh die katten hoeven helemaal niet in Asiels te komen, Ik denk eerder dat het aan de mensen ligt die een kat nemen zonder erover na te denken dat ze op vakantie willen, meer willen werken, evt. kinderen.
Dan blijkt dat allemaal niet goed tegaan en doen ze de katten weg.
Die mensen zou jij moeten aanspreken, deze meid laat haar kittens zien...
En tja de dierenasiels zitten vol..
En omdat een hoop mensen niet in een asiel komen kijken voor een kitten of pup, daar kan zij imo niks aan doen.
En dan heb je bokt weer van dit en dat en zus en zo..
Ze kunnen topics over kittens en puppy's beter verbieden mits ze uit een asiel komen..
Het is een feit dat asiels overvol zitten,maar daar kan de TS ook niets aan veranderen.
Er is nu eenmaal een nestje gekomen,en ze zorgt ervoor dat ze een goed te huis krijgen..
Ik ben ook een dierenvriend,maar om nou zo ver te gaan..
ALs ik dus bij de fokker een pup koop, moet ik maar een schuldgevoel rkijgen omdat ik er niet 1 uit het asiel haal..
Nee, ik zoek toch echt mijn pup uit waar ik wil, en met mij vele andere..
Vannochtend lag er een dode kat ik ben te laat op mijn werk gekomen omdat ik eerst de dierenambulance gebelt heb, ga mij dus niets zeggen over mijn liefde voor dieren... Je kent mij imo niet, ik heb het hier alleen over het feit dat je niet normaal meer een topic kan open zonder dit gezeur aan je broek!!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:29

Hartstikke leuk die kittens, houd je ons op de hoogte? Haha!

Eerlijk gezegt vind ik teckels foeilelijk, maar daardoor zijn ze dan wel weer heel leuk haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:41

Pascal schreef:
Nou euhh die katten hoeven helemaal niet in Asiels te komen, Ik denk eerder dat het aan de mensen ligt die een kat nemen zonder erover na te denken dat ze op vakantie willen, meer willen werken, evt. kinderen.
Dan blijkt dat allemaal niet goed tegaan en doen ze de katten weg.
Die mensen zou jij moeten aanspreken, deze meid laat haar kittens zien...
En tja de dierenasiels zitten vol..
En omdat een hoop mensen niet in een asiel komen kijken voor een kitten of pup, daar kan zij imo niks aan doen.
En dan heb je bokt weer van dit en dat en zus en zo..
Ze kunnen topics over kittens en puppy's beter verbieden mits ze uit een asiel komen..
Het is een feit dat asiels overvol zitten,maar daar kan de TS ook niets aan veranderen.
Er is nu eenmaal een nestje gekomen,en ze zorgt ervoor dat ze een goed te huis krijgen..
Ik ben ook een dierenvriend,maar om nou zo ver te gaan..
ALs ik dus bij de fokker een pup koop, moet ik maar een schuldgevoel rkijgen omdat ik er niet 1 uit het asiel haal..
Nee, ik zoek toch echt mijn pup uit waar ik wil, en met mij vele andere..
Vannochtend lag er een dode kat ik ben te laat op mijn werk gekomen omdat ik eerst de dierenambulance gebelt heb, ga mij dus niets zeggen over mijn liefde voor dieren... Je kent mij imo niet, ik heb het hier alleen over het feit dat je niet normaal meer een topic kan open zonder dit gezeur aan je broek!!

Ten eerste vind ik het belachelijk dat jij dit gezeur noemt.

Ten tweede, je hoeft je niet schuldig te voelen als je een pup bij een goeie fokker haalt, en niet uit een asiel.

Ik ben niet tegen VERANTWOORD fokken van rasdieren, maar wel tegen doelloos vermeerderen van niet rasdieren, die ook nog eens nergens op getest zijn.

En doordat mensen hun katten niet steriliseren komen er steeds meer katten bij, en wordt het probleem wéér niet verholpen. Dat is voor de asielen dweilen met de kraan open (niet tegen de TS trouwens, zoals ik al eerder heb gezegd).
Maar doordat er allemaal nestjes komen, komen er nóg meer katten bij, terwijl er al zo'n overschot is (en dat overschot zit dus in de dierenasiels).