Pascal schreef:Nou euhh die katten hoeven helemaal niet in Asiels te komen, Ik denk eerder dat het aan de mensen ligt die een kat nemen zonder erover na te denken dat ze op vakantie willen, meer willen werken, evt. kinderen.
Dan blijkt dat allemaal niet goed tegaan en doen ze de katten weg.
Die mensen zou jij moeten aanspreken, deze meid laat haar kittens zien...
En tja de dierenasiels zitten vol..
En omdat een hoop mensen niet in een asiel komen kijken voor een kitten of pup, daar kan zij imo niks aan doen.
En dan heb je bokt weer van dit en dat en zus en zo..
Ze kunnen topics over kittens en puppy's beter verbieden mits ze uit een asiel komen..
Het is een feit dat asiels overvol zitten,maar daar kan de TS ook niets aan veranderen.
Er is nu eenmaal een nestje gekomen,en ze zorgt ervoor dat ze een goed te huis krijgen..
Ik ben ook een dierenvriend,maar om nou zo ver te gaan..
ALs ik dus bij de fokker een pup koop, moet ik maar een schuldgevoel rkijgen omdat ik er niet 1 uit het asiel haal..
Nee, ik zoek toch echt mijn pup uit waar ik wil, en met mij vele andere..
Vannochtend lag er een dode kat ik ben te laat op mijn werk gekomen omdat ik eerst de dierenambulance gebelt heb, ga mij dus niets zeggen over mijn liefde voor dieren... Je kent mij imo niet, ik heb het hier alleen over het feit dat je niet normaal meer een topic kan open zonder dit gezeur aan je broek!!
Ten eerste vind ik het belachelijk dat jij dit gezeur noemt.
Ten tweede, je hoeft je niet schuldig te voelen als je een pup bij een goeie fokker haalt, en niet uit een asiel.
Ik ben niet tegen VERANTWOORD fokken van rasdieren, maar wel tegen doelloos vermeerderen van niet rasdieren, die ook nog eens nergens op getest zijn.
En doordat mensen hun katten niet steriliseren komen er steeds meer katten bij, en wordt het probleem wéér niet verholpen. Dat is voor de asielen dweilen met de kraan open (niet tegen de TS trouwens, zoals ik al eerder heb gezegd).
Maar doordat er allemaal nestjes komen, komen er nóg meer katten bij, terwijl er al zo'n overschot is (en dat overschot zit dus in de dierenasiels).