Hoe lang kennen ze elkaar al?
Ik zou er sowiese erg voorzichtig mee zijn.
Als je caaf binnen in een kooi zit en de poes loopt daar ook rond, dan wennen ze ook wel aan elkaar. Op termijn zul je misschien de caaf los kunnen laten als je er zelf bij bent. Maar ik zou toch voorzichtig zijn, het risico is eigenlijk gewoon te groot om zomaar te proberen.
Wij hebben ook een cavia en 3 katten. Onze katten waren al volwassen toen de caaf (en het konijn) bij ons kwamen.
1 kat was vanaf het begin verliefd op de caaf en het konijn, die laat duidelijk merken dat ze ze echt leuk vindt. Gaat ook vaak naast de kooi liggen slapen en geeft ze een lik over hun neus, heel schattig
A;s ze buiten zijn dan gaat de kat ook op de kooi liggen, ze waakt als het ware over de caaf en het konijn. Oh wee als er een andere kat in de buurt durft te komen
De andere kat heeft ze nog steeds in de negeerstand, die lijkt er een beetje bang voor te zijn.
En de laatste kat doet net alsof het allemaal niks boeit, maar stiekem vindt ie ze toch wel interessant. En juist die laatste vertrouw ik voor geen meter. De manier waarop ie soms naar ze kijkt staat me totaal niet aan, veel te sneaky