Hoe kat(kitten) aan cavia laten wennen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xdenisex

Hoe kat(kitten) aan cavia laten wennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 13:26

Ik heb dus een probleempje met ons kitten en cavia. Ons kitten went maar niet aan de cavia.
Als die cavia bij mij op schoot zit komt die kat steeds nieuwsgierig kijken en dan gaat hij eerst lief ruiken en dan haalt hij uit met zijn poot of hij bijt.(wel elke keer tegengehouden zodat hij het natuurlijk niet kon doe)Nou loopt de cavia ook wel eens los maar ik durf het niet aan met die kat.

Denken jullie dat dit vanzelf wel over zal gaan of hebben jullie tips om hem te laten wennen aan de cavia of moet ik de cavia gewoon los laten lopen als de kat boven is..?

Hij doet het trouwens ook als de cavia gewoon stil zit..

xdenisex

Re: Hoe kat(kitten) aan cavia laten wennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 14:48

Niemand ervaring mee??????????

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 14:52

Ik zou het er niet op vertrouwen die 2 zomaar bij elkaar te zetten, hoe erg je ze ook aan elkaar laad wennen.
Dat is net zoiets als honden bij kleine kinderen laten, dat moet je ook nooit doen.

Dus de enige oplossing is je cavia gewoon in z'n hok laten of de kat naar buiten doen als de cavia los loopt.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 18:58

onze kat is er wel mee opgegroeit (was ook nog maar een week) maar soms haalt hij zijn pootje ook uit en vertrouw het niet Knipoog

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 18:59

Hoe lang kennen ze elkaar al?
Ik zou er sowiese erg voorzichtig mee zijn.
Als je caaf binnen in een kooi zit en de poes loopt daar ook rond, dan wennen ze ook wel aan elkaar. Op termijn zul je misschien de caaf los kunnen laten als je er zelf bij bent. Maar ik zou toch voorzichtig zijn, het risico is eigenlijk gewoon te groot om zomaar te proberen.

Wij hebben ook een cavia en 3 katten. Onze katten waren al volwassen toen de caaf (en het konijn) bij ons kwamen.
1 kat was vanaf het begin verliefd op de caaf en het konijn, die laat duidelijk merken dat ze ze echt leuk vindt. Gaat ook vaak naast de kooi liggen slapen en geeft ze een lik over hun neus, heel schattig *LOL* A;s ze buiten zijn dan gaat de kat ook op de kooi liggen, ze waakt als het ware over de caaf en het konijn. Oh wee als er een andere kat in de buurt durft te komen Cool
De andere kat heeft ze nog steeds in de negeerstand, die lijkt er een beetje bang voor te zijn.
En de laatste kat doet net alsof het allemaal niks boeit, maar stiekem vindt ie ze toch wel interessant. En juist die laatste vertrouw ik voor geen meter. De manier waarop ie soms naar ze kijkt staat me totaal niet aan, veel te sneaky Knipoog

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:00

onze kat wil steeds met 1 van onze spelen haha hij is zo speels en de rest van de kattn willen niet dan is een van de caafs het bokje haha dan ben ik blij dat hij in het hokje zit Haha! maar verder valt het bij ons nog wel mee Haha! maar zou ze nooit alleen laten.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 09:48

Mijn kitten kwam met 14 weken in aanraking met de cavia. Daar haalde hij eigenlijk gelijk naar uit omdat hij wilde spelen.

Nu heb ik een klein caviaatje erbij en die ging hij likken aan zijn oren, heel grappig om te zien.

Ik ben wel voorzichtig en ze lopen zowiezo niet los als Ice er ook is.

Ik was benieuwd omdat iemand die ik ken, zij heeft de kooi gewoon altijd open staan en ze heeft een hangmatje in de kooi en die kat duwt heel sniekie en langzaam zo die cavia's uit die hangmat en dan gaat hij er zelf in liggen hahaahha.

Die kat intresseert die cavia's niets enwil gewoon in de hangmat haha!!Dus ik dacht.. misschien heeft ieman nog tips!

Ice ligt trouwens ook heel vaak op de kooi en kan uuuuuuuuren naar die cavia's kijken en soms gaat hij dan met zijn pootje door de tralies en dan beschermt die grote cavia die kleine haha, heel grappig om te zien!

Bedankt voor de reacties!