Poes eet niet goed meer.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aniekje

Poes eet niet goed meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 11:17

Onze poes ging eventjes naar het pension ze had een stevig lijfje toen ze daar heen ging. Maar toen we haar gingen ophalen was ze dun geworden. Dus wij dachten dat ze gewoon niet zo veel had gegeten tussen die katten enz.
Maar nu ze bij ons thuis is (ze voelt zich helemaal thuis en is heel opgewekt en vrolijk) eet ze dus niet goed meer. We geven haar eten en ze komt enthousiast aan. Neemt 2 happen en laat het staan. Ik vond het heel raar normaal eet ze haar bakje eten maar al te graag op. Dus we waren gaan kijken of ze het merk niet meer wilde dus we hebben een ander merk gekocht. (want van het eerste merk eet ze dus bijna helemaal niks). Het andere merk eet ze iets meer maar nog niet eens haar halve bakje meteen op. Dus ik ging testen of ze nou geen eetlust had of dat ze gewoon geen zin had in dat soort eten. Dus ik pak een beetje kaas wat ze het lekkerste vind en normaal zou ze daar een moord voor doen maar nu neemt ze 2 hapjes en ze hoeft het niet meer.
Maar ik kijk in de avond en ze heeft wel een stukje meer van haar bakje op. Maar nog steeds niet helemaal.
Ze is 13 jaar en heeft nog nooit wat gehad.
En is nu dus nog steeds heel opgewekt enz. Ze wil wel heel bijzonder vaak op schoot. Normaal heeft ze dat ook maar nu is het wel heel veel.
Hebben jullie een idee? zou ze iets aan haar mond/tanden hebben. Of iets anders.
Heeft er iemand tips ? Hoe we haar weer lekker laten eten.

We gaan maandag als ze nog niks eet of dinsdag naar de dierenarts.

Sophie2

Re: Poes eet niet goed meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 12:56

Kan het niet zijn dat ze een beetje van slag is geraakt door het pension? Dat ze opeens ergens anders zat ofzo?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 13:03

Ik denk dat er twee mogelijkheden zijn.

Het eerste waar ik aan dacht was dat ze iets heeft aan haar mond/tanden/keel waardoor het eten pijn doet. Ze heeft honger en wil wel eten en in de hoop dat het niet meer pijn doet begint ze er iedere keer weer aan, maar dan doet het weer zeer en stop ze er weer mee.

Een andere optie zou kunnen zijn dat er in het pension iets is gebeurd waardoor ze nu niet meer kan/wil/durft te eten.

Ik zou even langs de dierenarts gaan en even naar je kat laten kijken. Als ze ergens pijn heeft kan hij dat waarschijnlijk wel ontdekken en er iets aan doen zodat ze weer normaal gaat eten.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 13:10

let er wel op als je maandag wil gaan dat hij dit weekend nog wel voedsel binnen krijgt. Als een kat 1 dag geen voedsel binnen krijgt kunnen ze sterven. En omdat het ene oudere kat is is die kan erg aannemenlijk.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 13:42

Ik heb zoiets helaas al 2 keer mee moeten maken...
Laat de bloedwaarden controleren, misschien heeft ze het aan dr nieren (was bij onze ene kat het geval). Vaak drinken ze dan ook meer.. Katten kunnen het vaak nog prima doen op speciaal voer en evt medicatie.
Bij onze andere kat bleek het kanker aan de kaak, waardoor hij pijn had het eten.
Advies is dus ga zo snel mogelijk naar de dierenarts!

Liveyourlife

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 13:50

Ik heb dezelfde ervaring helaas gehad dit jaar. Mijn ex-kater Pip heeft vier weken in een opvang gezeten en kwam er 2 (!) kilo lichter van terug. Van iets meer dan 5 kilo naar 3,2 kilo. De eerste dag thuis viel die aan op zijn voer, maar daarna at hij nauwelijks. Elke keer een paar hapjes, maar echt minder dan gewoonlijk. En daarbij moest hij aankomen...
Ik heb lekker eten gekocht (hij krijgt normaal alleen goed droogvoer), maar daar keek hij ook niet naar om.
Ik had de DA even gebeld, die zei inderdaad dat als het zo bleef dat ik even langs moest komen. Maar met mijn kat naar de dierenarts is echt een ramp, dus dat wou ik alleen doen als het nodig is. Toen was ik bij de diervoeder om kattenvoer te kopen en die raadde mij Gimpet Multi-Vitamin aan. Dat doe je over het voer en dat is een vitamine-extraatje. Maar het maakt ook dat ze het voer makkelijker eten omdat het erg lekker is. Sindsdien eet hij weer als vanouds en is weer redelijk richting zijnoude gewicht.
En een voordeel, het is niet duur. Ik heb 99 cent voor ene tubetje betaald. Met een tube doe je ongeveer een week.

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 17:55

Ja ze krijgt wel eten binnen maar niet zo veel. Verder is ze heel vrolijk en met eten maakt ze niet de indruk dat het pijn doet. Voorderest is ze wel eens vaker in het pension geweest. En toen was er niks aan de hand. Ze at gewoon normaal en was niet gestresst. Dat is ze nu ook niet. Maar ze eet gewoon niet veel meer.